دو سیاره شبیه به زمین رصد شد

به گزارش مجله آزات وب، دانشمندان دو سیاره مشابه زمین رصد نموده اند که دور یک ستاره کوچک مدار می زنند؛ این ستاره از کوچک ترین ستاره هایی است که تاکنون رصد و کشف شده است.

دو سیاره شبیه به زمین رصد شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، دانشمندان دو سیاره مشابه زمین رصد نموده اند که دور یک ستاره کوچک مدار می زنند؛ این ستاره از کوچک ترین ستاره هایی است که تاکنون رصد و کشف شده است.

این ستاره که Teegarden نام دارد در فاصله 12.5 سال نوری از زمین قرار گرفته و حرارت آن به 2700 درجه سانتی گراد می رسد؛ علاوه براین، این ستاره تقریبا 10 برابر سبک تر از خورشید است.

این ستاره کوچک در سال 2003 رصد و کشف شده است.

Teegardenیکی از نزدیک ترین همسایگان منظومه شمسی است و رصد دانشمندان حاکی از آن است که دو سیاره ای که دور این ستاره مدار می زنند به زمین شبات دارند.

نتایج رصد جدید دانشمندان در مجله Astronomy and Astrophysics به چاپ رسیده و محققان آن تأکید می نمایند، کشفیات جدید آنها به قطعیت دو سیاره هستند که هنگام گذر از جلو خورشید رصد شدند.

ماتیاس از مؤسسه Astrophysics دانشگاه گوتینگن آلمان می گوید: این دو سیاره ایی که به تازگی کشف شده اند فقط اندکی از زمین سنگین تر هستند و در منطقه به اصطلاح ساحلی قرار دارند؛ جایی که آب می تواند به صورت مایع موجود باشد.

به گفته ماتیاس، این موفقیت طی پروژه Carmenes حاصل شده است؛ پروژه ای که به طور خاص برای جستجو سیارات در اطراف سبک ترین ستاره ها طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس