تور ارزان استرالیا: راهنمای سفر به ملبورن؛ استرالیا

به گزارش مجله آزات وب، ملبورن، یک کلان شهر فرهنگی، هنری و بسیار مدرن و مجذوب کننده است. این شهر را به عنوان مرکز فرهنگی و ورزشی استرالیا هم می شناسند. مدت ها است که مردم و گردشگران، ملبورن را به عنوان اروپایی ترین شهر استرالیا می شناسند.

تور ارزان استرالیا: راهنمای سفر به ملبورن؛ استرالیا

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

حال و هوای بسیاری از خیابان ها و منطقه ها قدیمی شهر، درست مثل شهرهای قدیمی اروپایی است. رستوران های عالی، کافه های دنج و هنرهای خیابانی منطقه ها مرکزی شهر، حال و هوای مجذوب نماینده و خاصی دارد که در کنار آسمان خراش ها و برج های مدرن، یک مقصد گردشگری متنوع و خاص را ایجاد نموده است.

تور استرالیا

فستیوال های رنگارنگ و متنوع، کافه های دیدنی و دنج، گالری های هنری، خیابان های شلوغ و پررفت وآمد، غذاهای خیابانی از گوشه و کنار جهان و موزه ها و پارک های مجذوب نماینده، تنها گوشه ای از جاذبه های بی نظیر این شهر دیدنی است. تنوع قومی در این شهر باعث تنوع فرهنگی و غذایی شده است. به همین علت است که در رستوران ها و غذافروشی های سراسر شهر، غذاهایی از گوشه و کنار جهان را به راحتی پیدا می کنید.

آنچه که در ملبورن توجهتان را جلب می نماید، فقط برج های بلند و سازه های مدرن نیست. امکانات ورزشی فوق العاده و باشگاه ها و ورزشگاه های بزرگ و مجهز، یکی دیگر از ویژگی های این شهر است. اهالی این شهر، عاشق فوتبال، کریکت، اسب سواری و تنیس هستند. مسابقات فرمول یک، یکی از دلایل جذب گردشگران به این شهر است. ورزش، یکی از مهم ترین جنبه های زندگی اجتماعی در ملبورن است و جایگاه خاص و ویژه ای در زندگی مردم دارد. رویدادهای ورزشی، با استقبال خوبی روبرو می شوند.

راهنمای سفر به ملبورن، اطلاعات کاملی در خصوص سفر به این شهر زیبا را در اختیارتان می گذارد. با یاری این راهنما می توانید سفری به یادماندنی به ملبورن برنامه ریزی کنید و بیشتر جاذبه های شهر را ببینید.

اطلاعات ضروری | آب و هوا | برترین زمان برای سفر | هزینه های سفر | صرفه جویی در هزینه ها | جاذبه ها | رژیم غذایی

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

ملبورن در منطقه زمانی UTC/GMT +10 واقع شده است و ساعت رسمی آن 5 و نیم ساعت از تهران جلوتر است.

زبان رسمی

انگلیسی

واحد پول

دلار استرالیا

نوع برق شهری

برق شهری در استرالیا 230 ولت و 50 هرتز است. دوشاخه ها و پریزها از نوع I است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می کنید:

کد کشور

+61

شماره های اضطراری

سه صفر (000)

جهت رانندگی

چپ

شرایط آب و هوا

ملبورن مرکز استان ویکتوریا و دومین شهر بزرگ استرالیا، آب و هوای اقیانوسی معتدل دارد. این شهر را به خاطر آب و هوای متغیرش می شناسند که به خاطر موقعیت جغرافیایی این شهر است. تفاوت دمایی در بهار و تابستان اتفاق می افتد و به خاطر جبهه های هوای سرد است.

برترین زمان برای سفر

ملبورن یکی از مقصدهای گردشگری هیجان انگیز است که در تمام طول سال می توانید برای سفر به آن برنامه ریزی کنید. البته این شهر بیش از هر زمان دیگری در ماه های تابستانی یعنی از دسامبر تا مارس برای سفر مناسب است. آب و هوای این شهر مطبوع و گرم است و برای بازدید از جاذبه ها و فعالیت های تفریحی بسیار مناسب است. با وجود این، با توجه به اهداف شما از سفر و برنامه هایی که در طول سفر در نظر دارید می توانید زمان های مختلفی را برای سفر در نظر بگیرید. در ادامه، شرایط این شهر را در ماه های مختلف آنالیز می کنیم تا بتوانید زمان مناسب را با توجه به برنامه هایتان مشخص کنید.

از دسامبر تا مارس

این ماه ها، ماه های تابستانی در ملبورن است و برترین زمان برای لذت بردن از بسیاری از جاذبه ها است. در این ماه ها، هوا گرم و مطبوع است و بسیاری از رویدادها و فستیوال های فرهنگی و هنری و ورزشی در این فصل برپا می گردد. تنها نکته ای که در خصوص سفر تابستانی به ملبورن باید در نظر بگیرید این است که لباس های نخی و خنک بپوشید، کرم ضدآفتاب همراه ببرید، عینک آفتابی را از قلم نیاندازید و آب کافی در طول سفر بنوشید تا به کمبود آب بدن و بیماری های مختلف مبتلا نشوید. از آنجایی که این فصل، فصل شلوغ گردشگری در ملبورن است، هزینه ها بسیار بالا است و همه چیز در گران ترین حالت خود واقع شده است. برای اینکه بتوانید با هزینه کمتری سفر کنید، باید از قبل همه چیز را رزرو کنید.

از سپتامبر تا نوامبر و از مارس تا مه

دو فصل بهار و پاییز هم زمان های مناسبی برای سفر هستند و آب و هوا برای سفر بسیار مطبوع و ملایم است. در این دو فصل به راحتی می توانید با پای پیاده یا با دوچرخه، شهر را بگردید و از پیک نیک لذت ببرید. هوا برای گشت و گذار در پارک ها و طبیعت هم مساعد و مطبوع است.

از ژوئن تا اوت

این ماه ها، سردترین ماه های سال در ملبورن است. این فصل، آف سیزن یا فصل خلوت گردشگری است به این معنا که هزینه پروازها و هتل ها در کمترین اندازه خود واقع شده است. گاهی اوقات در تپه ها و ارتفاعات بیرون شهر، برف می بارد و شب ها سرد می گردد. در این فصل می توانید از پیست های اسکی اطراف شهر بهره ببرید یا جاذبه های سرپوشیده را ببینید.

هزینه های سفر

هزینه اقامت در هاستل ها

هزینه اقامت در خوابگاه 8 تا 10 تخت خوابه هاستل ها 25 دلار استرالیا است. خوابگاه های کوچک تر با 4 تا 6 تخت حدود 30 دلار قیمت دارند. اتاق های خصوصی دو نفره بین 85 تا 120 دلار هزینه دارند. این قیمت به عوامل مختلفی بستکی دارد مثلا اینکه حمام اتاق اختصاصی یا اشتراکی باشد. بیشتر هاستل ها ملحفه رایگان می دهند و وای فای رایگان دارند و بسیاری از آن ها صبحانه رایگان هم می دهند.

هزینه اقامت در هتل های مقرون به صرفه

در این شهر بزرگ، انواع اقامتگاه پیدا می گردد که یکی از رایج ترین انواع آن، هتل های مقرون به صرفه است. هزینه اقامت در اتاق های دوتخته این هتل های مقرون به صرفه از شبی 120 دلار شروع می گردد. هزینه اقامت در اتاق دوتخته در یک هتل دو تا سه ستاره در مرکز شهر شبی 220 دلار است. این اتاق ها معمولا شامل تهویه مطبوع، حمام اختصاصی و تلویزیون هستند. بسیاری از هتل ها، صبحانه رایگان هم می دهند. اگر دوست ندارید در هتل اقامت کنید در سایت Airbnb می توانید موارد زیادی برای اقامت پیدا کنید که غالبا از هتل مقرون به صرفه تر هستند. در این سایت، اتاق اشتراکی در یک منزل حدودا 29 دلار هزینه دارد. آپارتمان کامل را می توانید با 100 دلار کرایه کنید.

میانگین هزینه غذا

در ملبورن به راحتی می توانید پیتزافروشی، کافه و فروشگاه های نودل پیدا کنید که در آن ها می توانید با کمتر از 14 دلار غذا بخورید. در استرالیا، ملبورن یکی از برترین شهرها از نظر پیدا کردن غذای مقرون به صرفه است به خصوص اگر به غذاهای آسیایی علاقه مند باشید.

مثلا انواع سوشی را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه و قیمت خوب می توانید تهیه و نوش جان کنید. وعده های غذایی در رستوران های معمولی بدون نوشیدنی 20 دلار هزینه دارند. هزینه خرید مواد غذایی اولیه برای تهیه غذا برای مدت یک هفته بین 65 تا 100 دلار است. این مواد شامل انواع پاستا، سبزیجات، مرغ و سایر اقلام اصلی غذایی است که برای آشپزی احتیاج دارید. غذاخوری های مقرون به صرفه، ساندویچ های 8 تا 10 دلاری دارند. انواع فست فود مثل مک دونالد حدود 15 دلار قیمت دارد.

هزینه حمل و نقل عمومی

هزینه اتوبوس از فرودگاه به شهر و برعکس با اسکای باس بین 18 تا 38 دلار است. برای سفرهای داخلی شهری باید کارت Myki بگیرید. این کارت را به راحتی هه جا در ایستگاه های قطار و اتوبوس می توانید تهیه کنید و قیمت آن 6 دلار است. ملبورن برای سیستم های حمل و نقل عمومی، دسته بندی منطقه ای دارد. با این کارت ها می توانید دو ساعت سفر نامحدود در منطقه ها انتخاب شده داشته باشید. کرایه ها در روزهای هفته در منطقه ها 1 تا 2 بین 2/70 تا 3/90 دلار هزینه دارد و بیشترین کرایه روزانه در روزهای هفته 7/8 دلار و روزهای آخر هفته 6 دلار است.

بهتر است که با تاکسی رفت و آمد نکنید. کرایه تاکسی ها از 4/20 دلار شروع می گردد و به ازای هر کیلومتر 1/66 دلار است. استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اوبر مقرون به صرفه تر تمام می گردد و قیمت آن یک سوم تاکسی است.

صرفه جویی در هزینه ها

حمل و نقل عمومی رایگان

اتوبوس های توریستی رایگان در سراسر شهر سرویس دارند و از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر فعالیت می نمایند. تراموای رایگان یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی است که می توانید از آن بهره ببرید و از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر فعالیت می نماید.

دیدنی غروب از ساحل

در همه شهرهای توریستی به غیر از جاذبه هایی که هزینه ورودی دارند، جاذبه های رایگانی پیدا می گردد که اتفاقا بسیار مجذوب نماینده و دیدنی هستند. در ملبور می توانید از دیدنی غروب آفتاب در ساحل لذت ببرید.

پیدا کردن میزبان در سایت کوچ سرفینگ

اقامتگاه ها در استرالیا قیمت های بالایی دارند. اگر از قبل برنامه ریزی کنید می توانید موارد خوبی در سایت کوچ سرفنیگ پیدا کنید. به این ترتیب، نه تنها جایی برای اقامت پیدا می کنید و هزینه ای نمی پردازید بلکه با یکی از اهالی آشنا می شوید که می تواند یک راهنمای خوب برای گشت و گذار در شهر باشد.

روزنامه The Age را بخوانید

این روزنامه شنبه ها و یکشنبه ها چاپ می گردد. در قسمتی از این روزنامه تحت عنوان در ملبورن چه خبر می توانید لیستی از رویدادها و جاذبه های رایگان پیدا کنید و از حضور در آن ها لذت ببرید. این کار، روشی فوق العاده برای آشنایی با فرهنگ اهالی شهر است.

استفاده از اپلیکیشن های اشتراک خودرو

در ملبورن به جای اینکه تاکسی دربست بگیرید می توانید یک تاکسی را اشتراکی کرایه کنید و با چند نفر هم سفر شوید. به این ترتیب هزینه های رفت و آمدتان تقسیم می گردد.

جاذبه های گردشگری

ملبورن، شهری مجذوب نماینده، مدرن، چندملیتی و متنوع از نظر فرهنگی است. این شهر، دومین شهر بزرگ استرالیا و کلان شهری است که معمولا در صدر لیست برترین شهرهای جهان برای زندگی واقع شده است. کوچه ها و خیابان های دنج، گردشگاه های احاطه شده با فضاهای سبز، ساختمان های تاریخی ویکتوریایی و حال و هوای اروپایی شهر، یکی از دلایل محبوبیت آن در بین گردشگران جهان است.

این شهر علاوه بر اینکه از نظر فرهنگی و هنری دارای اهمیت است و مورد توجه دوستداران فرهنگ و هنر قرار می گیرد، شهری محبوب و ایده آل برای دوستداران غذا است. در این شهر سرآشپزان مشهوری از سراسر جهان، رستوران هایی فوق العاده دارند. هر غذایی از هر کشوری که در نظر داشته باشید در این شهر پیدا می گردد. تنوع قومی در این شهر باعث تنوع فرهنگی و غذایی شده است.

شاید یکی از شناخته شده ترین جنبه های ملبورن، معروفیت این شهر در زمینه ورزش باشد. همان طور که قبلا هم گفتیم در این شهر اهمیت زیادی برای ورزش قائل می شوند و رویدادهای ورزشی فراوانی برگزار می گردد ضمن اینکه امکانات ورزشی کامل و بی نقصی دارد.

گالری های هنری متنوع، کافه های شیک و فروشگاه های مجذوب نماینده سوغات، در کنار خیابان های دیدنی و باغ های زیبا، تنها گوشه ای از مجذوب نمایندهیت های این شهر دوست داشتنی است. باغ های گیاه شناسی زیبا و تورهای کروز رودخانه، فرصتی بی نظیر برای دور شدن از شلوغی و ازدحام شهر است. به غیر از جاذبه هایی که در خود شهر وجود دارد، از ملبورن می توانید برای سفرهای کوتاه یک روزه به مقصدهای بی نظیر و فراموش نشدنی، برنامه ریزی کنید.

میدان فدراسیون (Federation Square)

میدان فدراسیون در سال 2002 افتتاح شد و از زمان افتتاحش، اهالی ملبورن را به دوسته تقسیم کرد؛ ملبورنی هایی که آن را دوست داشتند و ملبورنی هایی که از آن متنفر بودند. با وجود این، میدان به یکی از بخش های جدایی ناپذیر شهر تبدیل شد و در حال حاضر، نقطه کلیدی برای گردشگران ملبورن است تا گشت و گذار خود را در شهر شروع نمایند. این میدان یکی از قطب های حمل و نقل شهری است و بنای فوق مدرن این مجموعه که شامل فضای باز و فضای بسته است، با معماری ویکتوریایی اطرافش، تضاد جالبی دارد. سالانه بیش از 2 هزار رویداد در این مجموعه برگزار می گردد و در فضای روباز و سرپوشیده این مجموعه می توانید همواره از یک رویداد فرهنگی یا هنری مجذوب نماینده لذت ببرید. این میدان یکی از بزرگترین سایت های وای فای رایگان در استرالیا است.

باغ های گیاه شناسی سلطنتی (Royal Botanic Gardens)

در مرکز منطقه فضای سبزی که در جنوب رود یارا واقع شده است، مجموعه باغ های گیاه شناسی سلطنتی واقع شده است که جزو برترین نمونه های باغ های گیاه شناسی در کل جهان است. این مجموعه در سال 1846 پایه گذاری شده و در دو مکان مختلف قرار گرفته است؛ یکی در ملبورن و دیگری در کرنبورن.

باغ گیاه شناسی ملبورن، مساحتی برابر با 38 هکتار دارد و بیش از 8500 نوع گیاه مختلف در آن نگهداری می گردد که برخی از آن ها جزو گونه های نادر جهان است. باغ مخصوص بچه ها در این مجموعه وجود دارد که با هدف تشویق بچه ها و تربیت نسل تازه باغداران ایجاد شده است. تورهای مختلف مجذوب نمایندهی در این مجموعه برای بازدیدنمایندگان در نظر گرفته شده است. بازدید از این مجموعه یکی از مجذوب نماینده ترین فعالیت های تفریحی رایگان در ملبورن است. در تابستان، تئاترهای زنده یکی از دیدنی های باغ است. این باغ یکی از مکان های محبوب برای پیک نیک در کنار دریاچه است. اگر از علاقه مندان به گل و گیاه و محیط های دنج و آرام و فضای سبز هستید، بدون هیچ تردیدی برای بازدید از این باغ، زمان کافی در نظر بگیرید.

موزه ملی ورزش (National Sports Museum) و ورزشگاه کریکت ملبورن (Melbourne Cricket Ground)

ملبورن، مرکز ورزشی استرالیا محسوب می گردد بنابراین تعجبی ندارد که یک ورزشگاه ورزشی، جزو جاذبه های برتر این شهر باشد. قدمت ورزشگاه کریکت ملبورن به سال 1853 برمی گردد و ظرفیت 100 هزار نفری دارد. این ورزشگاه به عنوان یکی از بزرگترین ورزشگاه های جهان مشهور است و ورزشگاه اصلی مسابقات المپیک 1956 و بازی های Commonwealth در سال 2006 بوده است. تورهای 75 دقیقه ای هر روز در این ورزشگاه برپا می گردد و شما را با بزرگترین لحظات و رویدادهای ورزشی ثبت شده در این ورزشگاه آشنا می نماید. یک موزه هم به نام موزه ملی ورزش در این ورزشگاه به انواع ورزش ها و دستاوردهای ورزشی اختصاص یافته است.

منطقه ساوت بانک Southbank و مرکز هنری ملبورن (Arts Centre Melbourne)

منطقه ساوت بانک (Southbank) یک گردشگاه مجذوب نماینده است که با رستوران ها و کافه های روباز و سرپوشیده، رستوران ها و رویدادهای فرهنگی و هنری مجذوب نماینده و زنده، در بر گرفته شده است. هر هفته روزهای یکشنبه یک بازارچه مجذوب نماینده هنر و صنایع دستی در این محله برپا می گردد در تمام طول سال، فستیوال های مختلفی در این مکان برگزار می گردد.

مرکز هنری ملبورن را به راحتی به وسیله گنبدی که دارد می توانید شناسایی کنید. تئاترها و تالارهای برگزاری رویدادهای مختلف در این مجموعه ساخته شده اند.

گالری ملی ویکتوریا (National Gallery of Victoria)

گالری ملی ویکتوریا، یکی از قدیمی ترین گالری های هنر عمومی در استرالیا است. گالری ملی ویکتوریا بیش از 70 هزار اثر هنری را در دو مکان نگهداری می نماید. مجموعه بین المللی این گالری در ساختمانی در St. Kilda Road نگهداری می گردد. این مجموعه در سال 1968 افتتاح شده و در سال 2003 بازسازی شده است. این بنا را به خاطر تالار بزرگش می شناسند جایی که گردشگران می توانند روی زمین دراز بکشند و سقف زیبای تالار را که با شیشه های رنگی تزیین شده، دیدن نمایند.

برج یوریکا (Eureka Tower)

برج یوریکا یک آسان خراش 91 طبقه است که در قلب منطقه Southbank واقع شده است. تاج طلایی این آسمان خراش و پنجره های طلایی آن باعث می گردد که زیر نور افتاب بدرخشد. سکوی بازدید این برج به نام اسکای دک، در طبقه 88 واقع شده است و بلندترین نقطه ملبورن برای دیدنی منظرههای زیبا از شهر است. یک اتاقک شیشه ای به نام اج، در فاصه سه متری از بنا واقع شده است و گردشگران شجاع می توانند از آن بالا، شهر را زیر پاهایشان نظاره نمایند.

موزه ملبورن (Melbourne Museum) و ساختمان Royal Exhibition

موزه ملبورن فاصله کمی از مرکز شهر دارد و با باغ ها و پارک های زیبا احاطه شده است. این بنای مدرن و زیبا، میزبان مجموعه ای از آثار اجتماعی و فرهنگی است و بخش های مختلفی دارد. یک بخش مخصوص بچه ها به نام گالری بچه ها در این موزه وجود دارد که برای آشنایی بچه ها با آثار موزه و فرهنگ و هنر منطقه ایجاد شده است.

در مجاورت موزه ملبورن، یک بنای مجلل و زیبا به نام ساختمان نمایشگاهی سلطنتی وجود دارد. این بنا در سال 1880 ساخته شده و میزبان نمایشگاه بین المللی ملبورن بوده است. معمولا به طور مرتب، تورهایی برای بازدید از این مجموعه برپا می گردد. این ساختمان هنوز هم برای نمایشگاه ها و رویدادهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

تور تراموای سیتی سیرکل (City Circle)

تراموا یکی از مهم ترین بخش های حمل و نقل عمومی در ملبورن است. تور ترموای سیتی سیرکل فرصتی برای گردشگران فراهم می نماید که رایگان و در کمال راحتی بتوانند از بخش های مختلف مرکز شهر ملبورن بازدید نمایند. این تور از تعداد زیادی از جاذبه های تاریخی بزرگ و مشهور شهر عبور می نماید. این تراموا هر 12 دقیقه حرکت می نماید و کامل کردن دوره کامل آن 50 دقیقه طول می کشد.

باغ وحش ملبورن

باغ وحش ملبورن 22 هکتار وسعت دارد و قدمت آن به سال 1862 برمی گردد. در این باغ وحش بیش از 320 گونه حیوانی متنوع نگهداری می گردد. برای نگهداری این حیوانات از مدرن ترین تجهیزات استفاده می گردد. بخشی از باغ وحش به نام راستا فیل ها، یکی از مجذوب نماینده ترین بخش های باغ وحش است. در این قسمت بازدیدنمایندگان می توانند فیل های آسیایی را از نزدیک و در محیطی شبیه یه یک روستا، ببینند. بخش دیگر، محدوده ارانگوتان ها است جایی که این حیوانات در خانه های درختی خودشان زندگی می نمایند. اگر از علاقه مندان به حیات وحش باشید از تورهای متعدد و متنوع این باغ وحش لذت خواهید برد. به خصوص اگر همراه با بچه ها سفر می کنید، حتما برای بازدید از این باغ وحش وقت بگذارید.

کلبه کاپیتان کوک (Captain Cooks Cottage)

کلبه کاپیتان کوک از شهر محل زندگی وی یعنی از یورک شایر انگلستان به ملبورن منتقل شده است. این کلبه را در باغ هایی به نام باغ های فیتزوری برپا نموده اند. دیدنی این کلبه دنج، فرصتی برای آشنایی با زندگی کایپتان کوک و ماجراجویی های دریایی وی در راه اکتشاف استرالیا و سایر بخش های جهان است.

جیمز کوک، دریانورد و کاوشگر بریتانیایی بود. او سه سفر اکتشافی مهم را فرماندهی کرد که در طی آن ها، بسیاری از جزایر اصلی اقیانوس آرام نقشه برداری شدند. شجاعت کوک در اکتشاف منطقه ها، توانائی در رهبری کردن افراد در شرایط سخت و مهارت فراوان در فنون دریانوردی، مساحی و نقشه برداری او را در شمار پیروز ترین کاشفان زمان خود قرار می دهد.

باغ های سرسبز فیتزروی (Fitzroy Gardens) که در اطراف این کلبه قرار دارند، به تنهایی بسیار مجذوب نماینده و دیدنی و یکی از جاذبه های دیدنی شهر هستند. برای بچه ها قسمت هایی در این باغ در نظر گرفته شده که حسابی سرشان را گرم می نماید.

کروز رود یارا (Yarra River)

کروز در رودخانه یکی از روش های عالی برای دیدنی منظره های اطراف و لذت بردن از جاذبه های متعدد است. در ضمن با این تورهای کروز با گوشه ای از تاریخچه رود یارا آشنا می شوید. بسیاری از شرکت های برگزارنماینده تور کروز را می توانید در منطقه Southbank پیدا کنید. قبل از اینکه با پای پیاده شهر را بگردید، از این فرصت بهره ببرید و شهر زیبای ملبورن را از زاویه ای دیگر ببینید. اگر زمان کافی در سفر در اختیار ندارید، می توانید تورهای یک ساعته را انتخاب کنید. این تور از مهم ترین جاذبه های شهر عبور می نماید و فرصتی عالی برای لذت بردن از منظره ها اطراف رودخانه است.

معبد یادبود (Shrine of Remembrance)

معبد یادبود بعد از جنگ جهانی اول ساخته شد تا یادبودی برای کشته شدگان جنگ باشد. امروزه این مکان برای برگزاری مرنام یادبود و روزهای ملی هر ساله مورد استفاده قرار می گیرد. تورهای همراه با راهنما یا بدون راهنما هر روز در این مکان برگزار می گردد. نورپردازی بنا بسیار زیبا و چشمگیر است . شب ها منظره ای زیبا و خیره نماینده ایجاد می نماید.

داکلندز (Docklands)

داکلندز، تازهترین گردشگاه در کنار اسکله است. در این منطقه تفریحی، پارک، جاذبه های توریستی، کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد. منظره شهر از چرخ و فلک بزرگ داکلندز، به نام ستاره ملبورن، یکی از زیباترین منظرههایی است که می توانید در این شهر نظاره گر آن باشید. پارک های تفریحی، بخش مربوط به ورزش های یخی، بازار سنتی و هنری که در روزهای یکشنبه برپا می گردد از دیگر مجذوب نمایندهیت های این منطقه تفریحی است.

بازار ملکه ویکتوریا (Queen Victoria Market)

بازار ملکه ویکتوریا، یکی از منطقه ها محبوب شهر چه برای اهالی و چه برای گردشگران است. این نماد تاریخی از سال 1878، یکی از برترین نقاط خریدوفروش حصولات غذایی تازه است. علاوه بر غرفه های متعدد غذا، در این بازار محصولات متنوعی عرضه می گردد از جمله لباس، آثار هنری، اسباب بازی، سوغاتی های خاص که به سختی آن ها را جای دیگر می توانید پیدا کنید. این بازار پنج روز هفته کار می نماید. تورهایی برای گشت و گذار در این بازار برپا می گردد و رویدادهای مختلفی را میزبانی می نماید از جمله بازار شبانه، کنسرت های موسیقی و سایر جشن هایی که معمولا در تابستان برگزار می شوند.

خانه مجلس (Parliament House)

خانه مجلس به روی عموم مردم باز است حتی زمانی که مجلس در آن جلسه داشته باشد. این بنا یکی از جاذبه های توریستی شهر است که معمولا بسیاری از گردشگران از آن اطلاع ندارند یا آن را نادیده می گیرند. این ساختمان در دوران تب طلا ساخته شده و فضای داخلی آن بسیار مجلل و باشکوه با پرده های زیبا، چلچراغ ها و موزاییک های دیدنی تزیین شده است. تورهای رایگان و مفیدی از دوشنبه تا آدینه زمانی که مجلس جلسه نداشته باشد، در این مجموعه برپا می گردد که با یاری این تورها می توانید اطلاعات جالبی در خصوص این بنا، تاریخچه و کارکرد آن به دست آورید.

موزه مهاجرت (Immigration Museum)

موزه مهاجرت در یک خانه قدیمی مجلل واقع شده و داستان های واقعی را از مردم سراسر جهان روایت می نماید که اکنون همگی در ملبورن زندگی می نمایند و ملبورن را خانه خود می دانند. مجموعه دائمی این موزه، مجموعه ای تعاملی و مجذوب نماینده است و نمایشگاه های موقتی نیز با موضوعات خاص، گاهی برپا می گردد. بازدید از این موزه، اطلاعات کاملی در خصوص اولین ساکنان اروپایی ملبورن را در اختیارتان می گذارد.

ملبورن، کلان شهری شلوغ و پرهیاهو است. محله های دیدنی این شهر، چه قدیمی چه تازه و مدرن، پاتوق جوانان و گردشگرانی است که از گشت و گذار در مراکز خرید و کافه ها و رستوران ها لذت می برند. در کوچه های باریک و پرپیچ و خم محله های قدیمی، کافه های دنجی پیدا می گردد که حال و هوای اروپایی دارند.

ملبورن، شهر دوستداران فرهنگ و هنر است. موزه های فراوان، گالری های هنری، نمایشگاه های فرهنگی و رویدادها و فستیوال های مختلف، در این شهر پذیرای مردم و گردشگران با سلیقه های مختلف است. به راحتی می توانید بیش از یک هفته برای گشت و گذار در این شهر وقت بگذارید و از سر زدن به تک تک جاذبه های آن لذت ببرید و با کوله باری از خاطرات فراموش نشدنی و سوغاتی های مجذوب نماینده به خانه برگردید.

رژیم غذایی

یک بار که ملبورن سفر کنید خواهید فهمید که در این شهر از نظر غذا، هیچ کمبودی وجود ندارد و تنوع غذاها بسیار قابل توجه است. هر غذایی از هر گوشه جهان که هوس کنید در این شهر پیدا می گردد چون ملبورن یک شهر مهاجرپذیر است و افراد زیادی از سراسر جهان در این شهر زندگی می نمایند. هر گروه قومی، چند رستوران اختصاصی خود را دارد که در آن ها برترین و اصیل ترین غذاهای آن قوم و کشور سرو می گردد.

بنابراین در این شهر نباید نگران غذا باشید و فکر کنید که شاید متناسب با ذائقه شما، چیزی برای خوردن پیدا نمی گردد. البته در طول سفر خارجی، امتحان کردن غذاهای تازه مربوط به آن مقصد، یکی از مجذوب نمایندهیت ها و نکات جالب سفر است. اگر در ملبورن تصمیم گرفتید تعدادی از خوراکی های خاص ملبورنی را امتحان کنید، این لیست می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب غذا باشد.

پاولوا

یکی از غذاهای نمادین استرالیا که باید در طول سفرتان حتما امتحان کنید، دسری به نام پاولوا است. این دسر را با مرنگ، میوه و خامه تهیه می نمایند. اطلاعات دقیقی در خصوص خاستگاه این دسر و اینکه چطور به رژیم غذایی مردم اضافه شده، وجود ندارد. پاولوا یکی از لذیذترین دسرهایی است که در زندگی خود می توانید امتحان کنید. نام این دسر را از روی یک بالرین روسی به نام آنا پاولوا برداشته اند. این بالرین در دهه 1920 به استرالیا سفر نموده بود. بافت بیرونی این دسر ترد و بافت داخلی آن بسیار نرم و سبک است. آن را با انواع میوه های تازه و خامه تزیین می نمایند. برای تهیه پاولوای کلاسیک از توت فرنگی، کیوی و پشن فروت استفاده می نمایند.

لمنیگتون

این کیک اسفنجی مربعی شکل، با لایه های آیسینگ شکلاتی پوشیده می گردد و آن را با پودر نارگیل تزیین می نمایند. این کیک را غالبا با عنوان کیک ملی استرالیا می شناسند. در هر قنادی و سوپرمارکتی می توانید ان را پیدا کنید. معمولا آن را با خامه یا مربا پر می نمایند.

وجمیت

سفر به استرالیا بدون امتحان کردن طعم و مزه وجمیت کامل نمی گردد. وجمیت را یکی از مشهورترین برندهای نمادین استرالیا می دانند و قدمت آن بیش از 90 سال است. از سال 1922 این محصول فراوری می گردد وقتی که شرکت فرد واکر، یک شیمی دان جوان را استخدام کرد تا محصولی خاص از غنی ترین منبع ویتامین بی تهیه کند. ماه ها کار تحقیقاتی انجام شد و محصول نهایی امروزه در هر خانه استرالیایی پیدا می گردد.

این کرم را می توانید روی نان تست، به عنوان یکی از مواد ساندویچ و غذاهای دیگر بهره ببرید.

انبه بوئن

وقتی فصل انبه در استرالیا فرا می رسد، سینی های پر از انبه را خواهید دید که روی هم چیده شده اند و بیرون از مغازه ها و بازارچه های سبزی و میوه عرضه می شوند. در فصل تابستان از انبه برای تهیه انواع چاشنی ها، سالادها و دسرها استفاده می نمایند. هرکدام از آن ها را که امتحان کنید، عاشق عطر و طعم متمایز آن می شوید.

آووکادو

اهالی استرالیا علاقه خاصی به آووکادو دارند؛ علت این علاقه علاوه بر خواص زیادی که برای سلامتی بدن دارد، طعم بی نظیر و متفاوت این میوه است. در استرالیا هیچ کافه ای را پیدا نمی کنید که پوره آووکادو سرو نکند. معمولا پوره آووکادو را همراه با لیمو، پنیر فتا و نمک و فلفل سرو می نمایند. پوره آووکادو معمولا همراه با نان تست و تخم مرغ آب پز می خورند.

ساندویچ سوسیس

ساندویچ سوسیس شاید غذای مجذوب نمایندهی به نظر برسد و فکر کنید که به راحتی همه جا پیدا می گردد ولی در استرالیا نوع خاصی سوسیس وجود دارد که تا طعم آن را نچشید، باور نمی کنید که با سایر سوسیس ها فرق دارد.

بیسکوییت آزناک

بیسکوییت های آزناک، سابقه ای طولانی در استرالیا دارند و قدمت آن ها به دوران جنگ جهانی دوم برمی گردد. این بیسکوییت ها را در دوران جنگ، همسران سربازان تهیه می کردند و به جبهه های جنگ می فرستادند. مواد مورد استفاده در تهیه این بیسکوییت ها طوری انتخاب می شدند که بتوانند زمان طولانی دوام بیاورند و خراب نشوند. این بیسکوییت ها با آرد، شکر، کره، شربت، جوش شیرین و آب جوش و در برخی موارد نارگیل تهیه می شوند.

پاب پارما

این غذا یکی از انواع غذاهایی است که با بادمجان تهیه می گردد. این غذا به غیر از بادمجان مواد دیگری مثل مرغ، پنیر و سس گوجه دارد و یکی از محبوب ترین غذاهای کافه ها است. معمولا به عنوان غذای مقرون به صرفه در نظر گرفته می گردد و برای کسانی که می خواهند غذایی مقرون به صرفه و لذیذ بخورند بسیار انتخاب خوبی است.

بیسکوییت Tim Tam

این بیسکوییت، نوعی بیسکوییت شکلاتی است که فیلینگ خامه ای شکلاتی دارد و با شکلات پوشیده شده است. این محصول اولین بار در سال 1964 به بازار عرضه شد و از همان زمان به بعد، همراه با چای سرو می گردد و هواداران فراوانی پیدا نموده است. معمولا این بیسکوییت را در چای می زنند و نوش جان می نمایند.

نان Fairy

اگر در سفر به استرالیا این فرصت برایتان پیش بیاید که در یک مهمانی بچه هاه شرکت کنید، حتما می توانید این نان را امتحان کنید. این نان را با نان سفید، کره و ترافل های رنگارنگ تهیه می نمایند. همه بچه های استرالیایی این خوراکی لذیذ و دوست داشتنی را دوست دارند و هیچ مهمانی جشن تولدی بدون آن کامل نمی گردد.

پای گوشت

پای گوشت یکی از آن غذاهایی است که در سراسر جهان به شکل های مختلف پیدا می گردد و هر کشوری دستور خاصی برای تهیه آن دارد. این غذا جزو غذاهای اصلی در استرالیا است. برای تهیه آن از نوعی خمیر مخصوص استفاده می نمایند و آن را با گوشت گوساله می پزند. این غذا را معمولا با سس گوجه فرنگی سرو می نمایند و یکی از غذاهای پرطرفدار استرالیایی است.

بستنی استرالیایی

بستنی کلاسیک استرالیایی از دهه 1950 در این کشور رواج دارد و آن را با بستنی وانیلی، بستنی تافی تهیه می نمایند و روی آن پوششی از شکلات می کشند و با بیسکوییت خرد شده تزیین می نمایند. این دسر لذیذ یکی از خوراکی های محبوب مردم است و همواره جای خاصی در مهمانی ها و دورهمی های محبت آمیز دارد.

با وجود اینکه استرالیا را به آشپزی اش نمی شناسند، ولی در این کشور می توانید غذاهای بومی خاصی پیدا کنید که لذیذ و متفاوت هستند. غذا خوردن در استرالیا یکی از برترین تجربیاتی است که نباید آن را از دست بدهید و حتما یکی دو مورد از این غذاها را امتحان کنید.

منبع: کجارو / lonsdaleinstitute.edu.au / makemytrip.com / en.wikipedia.org / planetware.com / nomadicmatt.com / lonelyplanet
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2057

به "تور ارزان استرالیا: راهنمای سفر به ملبورن؛ استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: راهنمای سفر به ملبورن؛ استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید