سریال محدودۀ بیرونی؛ داستان رازآمیزترین حفرۀ دنیا

به گزارش مجله آزات وب، جاش برولین که در فیلم های انتقام جویان نقش تانوس را بازی می نماید، این بار در یک سریال تخیلی و رازآمیز بازی نموده که البته حال و هوایش کاملا متفاوت از دنیای سینمایی مارول است. برولین در سریال محدودۀ بیرونی نقش رویال ابوت را بازی می نماید؛ او مزرعه داری است که یک روز یک حفرۀ عجیب و بزرگ در مزرعه اش پیدا می نماید که ممکن است تمام راز ها و شاید وحشت های کل کیهان را در خودش داشته باشد.

سریال محدودۀ بیرونی؛ داستان رازآمیزترین حفرۀ دنیا

به گزارش خبرنگاران؛ این سریال بدون شک یکی از شجاعاته ترین، عجیب ترین و تاثیرگذارترین سریال های علمی تخیلی قرن بیست و یکم است. درست است که می گردد آن را با سریال هایی مثل چیز های عجیب مقایسه کرد و شباهت هایی هم بین آن ها دید، اما محدودۀ بیرونی حال و هوا و راستا منحصر به فرد و متفاوت خودش را دارد. شاید مهم ترین علت این تفاوت این باشد که این سریال در عین اینکه تخیلی است، در یک بستر کاملا واقعی و ملموس جریان پیدا می نماید.

حرف زدن دربارۀ جزئیات این سریال واقعا راحت نیست. حتی بعد از تماشا دو قسمت اول هنوز ممکن است درک درستی از اینکه چه اتفاقی دارد می افتد به دست نیاورید. اما این به معنی این نیست که مجذوبش نمی شوید یا می توانید رهایش کنید. جزئیات داستان این سریال به شکلی گیرا، ولی تدریجی توسعه پیدا می نمایند و فکر مخاطب را به تصرف درمی آورند.

هستۀ اصلی داستان دربارۀ رویال ابوت است و مسائل مختلفی که دور و برش را احاطه نموده اند؛ رابطۀ او با پسرش پیچیده و مسئله دار است، یک دعوای ملکی هم با یک نفر دیگر دارد و حالا یک حفرۀ بزرگ هم وسط مزرعه اش پیدا شده. برایان واتکینس نویسنده و سازندۀ این سریال می گوید این حفره یک جور خلاء متافیزیکی است که فتیلۀ مجموعه ای از رخداد های فاجعه آمیز را روشن می نماید.

یک نوع واقع گرایی سفت و سخت در این سریال هست که نظیرش را در آثار تخیلی کمتر دیده ایم. هیچ دیالوگ خام و بی منطقی وجود ندارد؛ هیچ داستان یک خطی ای از جنس فیلم های مارول در کار نیست؛ محدودۀ بیرونی یک درام کاملا پخته و عمیق است.

بازی های سریال، از خود برولین گرفته تا ایموجن پوتس در نقش دختر جوان مرموز و تامارا پودمسکی در نقش کلانتر جوی، همگی درخشان و کاملا باورپذیر و واقعی هستند؛ و همین باورپذیری است که باعث می گردد احساسات مخاطب کاملا با داستان درگیر گردد و عناصر تخیلی بتوانند بیشترین تاثیر خود را بگذارند.

درست است که جاذبۀ این سریال فقط متکی به عنصر علمی تخیلی آن نیست، اما به هر حال ما دوست داریم که از راز این حفرۀ عجیب سر در بیاوریم. آیا محدودۀ بیرونی در قسمت ها آینده به همۀ سوالاتی که برای مخاطب پیش می آید پاسخ مناسبی خواهد داد؟ واتکینس گفته است: تمام چیزی که می توانم بدون لو دادن داستان بگویم این است که منتظر یک هیجان فوق العاده باشید.

  • سازنده: برایان واتکینس (Brian Watkins)
  • بازیگران: جاش برولین (Josh Brolin)، ایموجن پوتس (Imogen Poots)، تامارا پودمسکی (Tamara Podemsky)
  • زمان انتشار: از 26 فروردین
  • امتیاز: 7.8/10

منبع: inverse.com

منبع: فرارو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2193

به "سریال محدودۀ بیرونی؛ داستان رازآمیزترین حفرۀ دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال محدودۀ بیرونی؛ داستان رازآمیزترین حفرۀ دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید