تور ارزان تایلند: سیستم حمل و نقل در تایلند چگونه است؟

به گزارش مجله آزات وب، حمل و نقل عمومی در تایلند

تایلند یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیاست و خیلی ها به شوق بازدید از طبیعت بکر، جزایر و جاذبه هایش سفری به این کشور ترتیب می دهند. بعد از رسیدن به تایلند یکی از اصلی ترین نیازهایتان رفت و آمد در کشور است پس باید اطلاعات لازم درباره حمل و نقل عمومی در تایلند را بدانید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با حمل و نقل عمومی در تایلند آشنا شوید.

تور ارزان تایلند: سیستم حمل و نقل در تایلند چگونه است؟

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

اطلاعات کلی درباره حمل و نقل در تایلند

شبکه حمل و نقل در تایلند تقریبا متراکم است و با آن تقریبا می توانید به همه جای کشور سفر کنید. در تایلند اتوبوس محبوب ترین وسیله حمل و نقل است و به وسیله بیشتر مردم استفاده می گردد و شرکت های زیادی هم هستند که برای رفت و آمد مردم مینی ون ارائه می دهند. با اینکه شبکه ریلی به شمال، جنوب، غرب و شرق تایلند کشیده شده اما همه شهرهای مهم را پوشش نمی دهد مثلا مقاصد مهم گردشگری مثل پوکت و سوکوتای، ریل راه آهن ندارند. 20 تا از شهرهای تایلند فرودگاه دارند و در آن ها حداقل یک پرواز به سمت بانکوک وجود دراد. برای رفتن به جزایر تایلند می توایند از کشتی های مسافربری و قایق بهره ببرید. در بانکوک در کنار توک توک ها و تاکسی های چند رنگ به وسایل حمل و نقل دیگری مثل مترو، اسکای ترین، اتوبوس، قایق های سریع السیر رودخانه چائو فرایا و قایق های کانال کوچک شهر هم دسترسی دارید.

قطار

قطار مطمئنا ارزان ترین وسیله حمل و نقل در تایلند است. بلیط قطارهای درجه سه خیلی ارزان هستند اما آهسته حرکت می نمایند و میانه سرعت آن ها در ساعت 40 کیلومتر است. اگر عجله ندارید و زمان کافی دارید حتما در تایلند مسافرت با قطار را امتحان کنید چون خیلی لذت بخش است. قطارها انواع مختلفی دارند از درجه یک و درجه سه گرفته تا سریع السیر و آهسته. در قطار است که از پشت شیشه ها طبیعت بکر خارج شهرهای تایلند را کشف می کنید البته اگر دوست دارید غرق این طبیعت شوید بهتر است که سوار قطارهای درجه سه شوید.

فایده دیگر مسافرت با قطار این است که مردم محلی را از نزدیک می بینید چون بیشتر مسافران قطار را مردم تایلند تشکیل می دهند کسانی که آنقدر مهربانند که دوست دارند همه خوراکی ها و میوه هایی که دارند را با دیگر مسافران قطار تقسیم نمایند. تماشای دستفروشانی که به قطار می آیند تا چیزهایی مثل کیک برنجی، کباب و .. بفروشند واقعا جالب است. در قطارهای درجه سه دیگر لازم نیست که نگران غذا باشید این فروشنده ها هر خوراکی ای که فکرش را بکنید بر روی سینی ها برایتان می آورند و برای خرید آن ها باید چیزی در حدود 10 تا 20 بات هزینه کنید. اما در قطارهای درجه 1 بسته به مدت زمان سفر، یک یا دو وعده غذایی به شما داده می گردد، هیچ دستفروشی اجازه ندارد وارد کابین های این قطارها گردد و در هر کابین یک مهماندار هست.

راه آهن بین المللی تایلند به سمت شهرهای باتروورت و کوالالامپور در مالزی می رود و راستا خودش را به سمت سنگاپور ادامه می دهد. بلیط این قطار ارزان است اما سفر طولانی است به طوری که از تایلند تا سنگاپور را می توانید با هواپیما در عرض دو ساعت بروید اما با قطار 48 ساعت در راه هستید و باید دو بار قطار عوض کنید.

شبکه دولتی ریلی تایلند، 4 هزار کیلومتر را پوشش می دهد و از چیانگ مای در شمال تا مرز مالزی در جنوب کشیده شده است.

اتوبوس

در تایلند برای سفرهای طولانی، اتوبوس اولین وسیله حمل و نقل است و تقریبا به بیشتر منطقه ها این کشور رفت و آمد می نماید. این اتوبوس ها زود به زود راه می افتند و معمولا شلوغ هستند. اگر می خواهید ارزان ترین بلیط اتوبوس را بگیرید به شرکت دولتی اتوبوس بروید. شرکت های خصوصی زیادی هم هستند که اتوبوس های وی آی پی و راحت ارائه می دهند. به جز تعداد کمی از اتوبوس ها که برای مسافت های کوتاه تر هستند بقیه اتوبوس ها شرایط خوبی دارند و از سیستم تهویه برخوردارند. گاهی ترمینال ها در خارج شهر هستند و برای رسیدن به آن ها باید از وسایلی مثل تاکسی، توک توک و … بهره ببرید.

بانکوک دو ترمینال اتوبوس مهم دارد:

  • ترمینال موچیت | mochit bus terminal: این ترمینال بزرگ ترین ترمینال بانکوک است و برای سفر به شهرهای شمالی باید به آنجا بروید هر چند که برخی از اتوبوس های این ترمینال به سمت شهرهای جنوب و شرقی هم می فرایند.
  • ترمینال سای تای مای | Sai Tai Mai bus terminal: از این ترمینال می توانید به سمت جنوب و اکومای (Ekkamai) در شرق بروید.

پروازهای داخلی

پرواز راهی عالی برای اجتناب از مسافرت های طولانی جاده ای و ریلی است و لزوما هم جندان گران نیست مخصوصا شرکت هواپیمایی نوک ایر پروازای ارزان دارد. 20 تا از شهرهای تایلند فرودگاه دارند و اگر بخواهید از این شهرها راهی بانکوک شوید حتما پرواز مناسبی پیدا می کنید. در تایلند ایرلاین های زیادی هستند که پروازهای داخلی ارائه می دهند: تای ایرویز، ایر آسیا، نوک ایر و … که در بین آن ها ایر آسیا و نوک ایر معمولا قیمت های ارزان تری دارند. به غیر از بانکوک شهرهایی که پروازهای زیادی دارند چیانگ مای، پوکت، کوساموی، کرابی و هات یای هستند. ارزان ترین راه خرید بلیط هواپیما این است که آن ها را از وبسایت ایرلاین ها رزرو کنید. در داخل هواپیما حتما لباس گرم به همراه داشته باشید چون گاهی تهویه هوای داخل هواپیما را خیلی خنک می نماید.

قایق و کشتی

تایلند جزایر زیبا و محبوبی زیادی دارد و به غیر از سامویی و پوکت که دارای فرودگاه هستند و می توانید با هواپیما خودتان را به آن ها برسانید برای رفتن به دیگر جزایر باید از کشتی های مسافربری و یا قایق بهره ببرید. البته گزینه های مختلفی برای قایق سواری دارید: قایق دربست، قایق دم دراز، قایق شبانه، کشتی های بزرگ و … .

برای رفتن به جزایر کو سامویی، کوتائو و کوفنگان به منطقه دونساک در 70 کیلومتری استان سورات تانی بروید. برای دسترسی به دیگر جزیره ها هم جاهای مشخصی برای سوار شدن به قایق و یا کشتی وجود دارد. برترین راه برای خرید بلیط های قایق این است که به آژانس های مسافرتی و یا شرکت های قایق رانی در اسکله بروید.

مترو

متروی بانکوک یکی از سریع ترین وسایل حمل و نقل عمومی است و می تواند هم در پول و هم در زمان شما صرفه جویی کند. مترو دو خط آبی و بنفش دارد و خط آبی آن در سال 2004 افتتاح شده است.

مینی ون

در کنار اتوبوس، شرکت های زیادی هستند که خدمات مینی ون ارائه می دهند. این مینی ون ها سریع تر از اتوبوس هستند و بین 12 تا 18 مسافر دارند. کرایه مینی ون ها از اتوبوس بشتر است ولی سریع تر و راحت تر هستند. قبلا در کنار بنای بیادبود پیروزی در بانکوک مینی ون های زیادی بود اما امروز این مینی ون ها به ترمینال اتوبوس ها رفته اند.

تاکسی

بیشتر تاکسی ها تاکسی متر دارند، کرایه ورودی در دو کیلومتر اول50 بات و در ادامه برای هر کیلومتر 7 بات به آن اضافه می گردد. توجه داشته باشید که تعدادی از تاکسی های پوکت که با شرکت های خصوصی کار می نمایند، تاکسی متر ندارند اما در عوض قبل از سوار کردن مسافر، نرخ ثابتی برای مقصد اعلام می نمایند.

توک توک

توک توک معروف ترین وسیله حمل و نقل تایلند است و امروز دیگر به جاذبه گردشگری تبدیل شده است. برعکس چیزی که فکر می کنید توک توک ارزان ترین راه حمل و نقل نیست و حتی شاید از تاکسی هم گران تر باشد. پیشنهاد می کنیم سفر به تایلند حتما توک توک را امتحان کنید چون خیلی هیجان انگیز و جالب است اما یادتان باشد که قبل از سوار شدن بر سر قیمت با راننده به توافق برسید.

میزان کرایه توک توک به عواملی مثل میزان مسافت، ساعت روز و ترافیک بستگی دارد اما معمولا برای مسافت های کوتاه حدود 30 بات است. بهتر است در مقابل هر قیمتی که راننده پیشنهاد می دهد کمی چانه بزنید چون معمولا راننده ها وقتی ببینند که شما گردشگر هستید قیمت کرایه را کمی بالا می برند. در زمان اوج ترافیک یعنی7 تا 9 صبح و 4 تا 7 شب سوار توک توک نشوید چون در ترافیک خسته نماینده گیر می افتید.

منبع: thailandee.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2085

به "تور ارزان تایلند: سیستم حمل و نقل در تایلند چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: سیستم حمل و نقل در تایلند چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید