تور اروپا: طارمی و آماری فوق العاده؛ دونده ترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش مجله آزات وب، خبرگزاری خبرنگاران- مهدی طارمی دونده ترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا در انتها دور رفت رقابت های مرحله گروهی نام گرفته است.

تور اروپا: طارمی و آماری فوق العاده؛ دونده ترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، بعد از خاتمه دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی بین تمامی مهاجمان لیگ قهرمانان بیش ترین تحرک را داشته و 33 کیلومتر مسافت را در 3 بازی طی نموده است که بالاتر از همه بوده و او را در صدر قرار می دهد. او با زدن 1 گل و ثبت 1 پاس گل در 3 بازی عملکرد قابل قبولی در تیم پورتو داشته است و نباید از یاد برد گل او در بازی برابر اتلتیکومادرید نیز مردود اعلام شد. پورتو فردا در لیگ پرتغال در زمین توندلا به میدان خواهد رفت و باید دید مهدی طارمی می تواند بار دیگر تاثیر خود را در تیمش داشته باشد یا خیر.

مهدی طارمی با خلق 10 موقعیت گل بالاتر از مسی، صلاح و لوکاکو در رده دهم جدول خلق موقعیت گل بین بازیکنان چمپیونزلیگ قرار گرفته، بعلاوه شانزدهمین بازیکن دونده لیگ قهرمانان اروپا بوده. مهاجم ایرانی پورتو برترین بازیکن تیمش در مصاف با میلان بود که بعد از خلق چهار موقعیت گل در نهایت پاس منجربه گل لوییز دیاز وینگر چپ تیمش را به نام خودش ثبت کرد.

برای اولین بار بعد از بازی برابر اتلتیکو مادرید بود که امار دوندگی طارمی نگاه ها را به خود جلب کرد اما حالا در خاتمه دور رفت مرحله گروهی، هنوز هم مهدی در بین تمامی ستارگان این تورنمنت، دونده ترین مهاجم لیگ قهرمانان محسوب می گردد. هرچند او دونده ترین بازیکن این مسابقات نیست و سباستین تیل بازیکن تیم شریف مولداوی این عنوان را به خودش اختصاص داده اما عملکرد چشمگیر او برابر سه تیم مدعی لیورپول، اتلتیکو مادرید و میلان آن هم در حالی که برابر میلان در دقیقه 80 تعویض شد، او را به دونده ترین فوروارد جام باشگاه ها تبدیل نموده است که نشان دهنده اکشن های مکرر این ستاره بوشهری تیم پورتو است که در ملاقات برابر تیم میلان، هم در حملات حضور موثر داشت و هم در پرس های تیمی و توپ دزدی ها شرکت داشت و بارها دروازه این تیم را تهدید کرد.

بد نیست با هم مروری داشته باشیم بر عملکرد انفرادی طارمی و جدوالی که او در آنها حاضر بوده است. طارمی در طول سه مسابقه دور رفت برابر تیم های اتلتیکو، لیورپول و میلان، در مجموع 263 دقیقه به میدان رفت که در این دقایق، 10 بار پیروز به خلق موقعیت روی دروازه حریف شد تا بطور میانگین 3.34 موقعیت برای هر مسابقه را ثبت کند و از این حیث دهمین بازیکن برتر جام بوده است. او یک گل زد و یک پاس گل داد تا امار خوب 0.34 برای هر بازی را در این دو شاخص به خود اختصاص دهد. او در مجموع 33.6 کیلومتر دوید تا به ازای هر مسابقه 11.2 کیلومتر را به جای بگذارد در حالی که بالاترین سرعتی که مهدی به آن رسیده 29.6 کیلومتر بر ساعت بوده است.

در بخش عملکرد هجومی، طارمی یک گل با ضربه سر از داخل محوطه جریمه زده است. چهار بار دریبل پیروز داشته ، یک بار پاس گل داده و دو بار هم در تله افساید گیر افتاده است، شش ضربه به خارج چارچوب زده و دو شوت هم به سمت دروازه شلیک نموده است. در بخش توذیع توپ هم طارمی عملکرد قابل قبولی به عنوان مهاجم ثبت نموده و 69 درصد پاس هایش به مقصد رسیده است به طوریکه از 15 پاس کوتاه دوازده تای آن به هدف رسیده و در مجموع از 56 پاس کوتاه، میانه و بلند، 38 پاس را سالم به هم تیمی های خود رسانده است.

در بخش تدافعی هم مهدی با 7 بازپس گیری توپ په په و یاران را یاری نموده تا از فشارهای حریفان قدرتمند خود خارج شوند. بعلاوه در مجموع شش بار بر روی بازیکنان حریف مرتکب خطا شده در حالی که پنج بار هم متحمل خطا شده است. در نهایت هم فهرست دونده ترین بازیکنان مسابقات را مشاهده می کنید که مهدی طارمی بعد از بازیکنان مطرحی چون دی یانگ و کیمیش، از نظر میانگین دوندگی بر حسب دقایق بازی، دونده ترین فوروارد این رقابت ها لقب گرفته است که 33.6 کیلومتر دویده است.

تیم پورتو که با امتیاز برابر با اتلتیکو در رده سوم جدول گروه خود واقع شده است و می کوشد با اتکا به درخشش ستارگانی چون طارمی از گروه سخت خود عبور کند، در دور برگشت باید ابتدا در سن سیرو به مصاف میلان برود و بعد از آن که در خانه پذیرای شاگردان سیمئونه خواهند شد، در اخرین گام در انفیلد برابر لیورپول قرار می گیرند.

عملکرد خوب طارمی و تاثیرگذاری مثبتش در کسب نتایج قابل قبو پورتو در دور رفت لیگ قهرمانان، اعتماد به نفس ستاره جنوبی کشورمان را هم تا حد زیادی افزایش داده به طوری که بعد از بازی در میکسدزون، با ویتور فریرا هم تیمی اش به شوخی می پرداخت و وقتی گفت که مهدی چند شانس را از دست داد، او گفت از دست دادم ولی بردیم و هردو بازیکن به اهمیت پیروزی اشاره کردند و پس از آن هم طارمی آغاز به مصاحبه به زبان پرتغالی کرد که باعث شد در فضای هواداری پورتو هم واکنش های جالبی در پی داشته باشد و طرفداران این تیم معتقد بودند پرتغالی صحبت کردن مهدی از فریرا هم بهتر بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1991

به "تور اروپا: طارمی و آماری فوق العاده؛ دونده ترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: طارمی و آماری فوق العاده؛ دونده ترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید