فاز دوم برطرف تصرف منطقه کهمان شهرستان سلسله اجرایی می گردد

به گزارش مجله آزات وب، رئیس امور آب شهرستان سلسله گفت: فاز دوم برطرف تصرف منطقه گردشگری کهمان سلسله به زودی اجرایی می گردد.

فاز دوم برطرف تصرف منطقه کهمان شهرستان سلسله اجرایی می گردد

حجت الله حسنوند در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سلسله، در رابطه با تصرف بخشی از منطقه گردشگری کهمان در سلسله اظهارداشت: منطقه کهمان یکی از جاذبه های بی نظیر گردشگری در استان لرستان و شهرستان سلسله است که از سوی سازمان میراث فرهنگی به عنوان منطقه نمونه گردشگری ثبت شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب، زمین های بستر رودخانه جزو اموال عمومی و مشترکات محسوب می شوند و حریم رودخانه از مصادیق بیت المال است.

رئیس امور آب سلسله با اشاره به طرح آزادسازی حریم رودخانه کهمان، عنوان نمود: هدف از اجرای این طرح، احیاء مسیل رودخانه کهمان، تخریب و جمع آوری تأسیسات غیرمجاز و پل های غیرفنی احداثی بود که بدون هماهنگی با امور آب ایجاد شده و مزاحمت برای بخش منابع آب شهرستان ایجاد می کرد.

وی به خطرات تصرف حریم و بستر رودخانه ها برای شهرستان اشاره نمود و گفت: تشدید حوادث سیلابی، آبگرفتگی معابر و تشدید آلودگی منابع آبی شهرستان از مهمترین خطرات و پیامدهای تصرف حریم و بستر رودخانه ها محسوب می گردد.

حسنوند با بیان اینکه فاز اول طرح آزادسازی منطقه کهمان اجرایی شده است، عنوان نمود: با عنایت دادستان، فرماندار، نیروی انتظامی و دستگاه های اجرایی شهرستان توانستیم در مجموع سه هزار متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه کهمان را به طول 7 کیلومتر آزادسازی و برطرف تصرف کنیم.

رئیس امور آب سلسله با اشاره به فاز دوم آزادسازی و برطرف تصرف اراضی این منطقه، بیان نمود: از کلیه مالکان و بهره برداران حقیقی و حقوقی مجاور رودخانه کهمان انتظار می رود با استناد به تبصره 3 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب، حداکثر تا روز آدینه 19 آذر ماه نسبت به آزادسازی حریم و بستر رودخانه و جمع آوری فنس کشی ها و پل های غیر فنی احداثی و غیرمجاز که بدون کسب مجوز از شرکت آب منطقه ای لرستان و یا امور آب شهرستان اقدام به احداث آن ها نموده اند اقدام نمایند چون در غیر اینصورت امور آب شهرستان با توجه به تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب، قاطعانه نسبت به تخلیه و قلع اعیانی اقدام می نماید.

وی ضمن قدردانی از اهالی روستاهای منطقه کهمان و بهره بردارانی که در فاز اول طرح همکاری و مساعدت لازم را با اداره امور آب شهرستان داشتند، گفت: از مردم فهیم و فرهنگی شهرستان انتظار می رود نسبت به آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها و جمع آوری تأسیسات غیرمجاز، نهایت همکاری را با اداره امور آب شهرستان داشته باشند.

حسنوند ضمن قدردانی از زحمات دادستان، فرماندار، رئیس دادگستری و اعضای شور تأمین جهت برطرف تصرف بخشی از این منطقه توضیح داد: ادامه این طرح را تا آزادسازی و برطرف تصرف اراضی حریم و بستر رودخانه تا آخرین نقطه کهمان ادامه دارد.

فریدون رواد رئیس دادگستری سلسله نیز ضمن قدردانی از همراهی و همکاری اهالی دره تنگ کهمان در آزادسازی حریم بستر رودخانه کهمان و جاده و منابع ملی گفت : ساکنان این منطقه از اقشار زحمت کش و فراوری نماینده جامعه هستند که همیشه و در همه عرصه ها همراه و همگام با نظام مقدس جمهوری اسلامی شور انقلابی و فرهنگ بالای خود را به اثبات رسانده اند.

رواد گفت: هدف از اجرای قانون صرفاً حذف تصرفات حریم جاده و رودخانه است که به دلیل عدم آشنایی بعضی از مردم ایجاد شده است.

رئیس دادگستری سلسله اضافه کرد: فراوری و فراورینمایندگان در سال اقتصاد مقاومتی برای نظام ارزشمند هستند و ما قدردان آنان هستیم ضمن احترام به مالکیت قانونی و ثبتی کشاورزان از منابع ملی نیز حفاظت می کنیم.

به گزارش خبرنگاران، در پی ساخت وسازهای غیرمجاز و ایجاد سازه های غیراصولی در بستر و حریم رودخانه، خبرنگاران لرستان در گزارش های مختلفی به این موضوع پرداخت که در نهایت با اقدام مسئولان شهرستان طی روزهای اخیر بخشی از حریم رودخانه کهمان برطرف تصرف و مابقی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 904

به "فاز دوم برطرف تصرف منطقه کهمان شهرستان سلسله اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز دوم برطرف تصرف منطقه کهمان شهرستان سلسله اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید