معماری بعضی مساجد امروزی با معماری اصیل اسلامی در تضاد است

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با گلایه از اینکه در سال های اخیر مساجدی ساخته شده که مردم در تراکم فضاهای تجاری اطراف مسجد، باید به دنبال درب ورودی باشند، گفت: این موضوع با معماری اصیل اسلامی در تضاد است.

معماری بعضی مساجد امروزی با معماری اصیل اسلامی در تضاد است

جهت دریافت خدمات قیمت آلاچیق چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، حسن رمضانی امروز (6 بهمن) در دومین روز از برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در شهر خوسف اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران آمده است تا ما در حوزه فرهنگ کار موثر و مفید ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه شهرسازی کار شایسته ای انجام نداده ایم، اضافه نمود: در سال های اخیر نمی توانیم نمونه معماری ارائه دهیم که منطبق با معماری ایرانی اسلامی باشد، در طول این سال ها ساختمان های زیادی ساخته شده اما منطبق با فرهنگ و تمدن بیگانه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با گلایه از اینکه در سال های اخیر مساجدی ساخته شده که مردم در تراکم فضاهای تجاری اطراف مسجد، باید به دنبال درب ورودی مسجد بگردند، اضافه نمود: این موضوع با معماری اصیل ایرانی اسلامی در تضاد است.

وی با بیان اینکه در سایر ساخت و سازها از جمله ساخت مدارس این موضوع مشاهده می گردد، اضافه نمود: در خراسان جنوبی مدارس و حوزه های علمیه با قدمت بالا از جمله مدرسه علمیه علیا در شهر فردوس و مدرسه معصومیه وجود دارد که در نمونه های مدارس امروزی اینگونه بناها دیده نمی گردد.

رمضانی تاکید نمود: قطعا انسان هایی که در ساختمان های با معماری اصیل ایرانی اسلامی و منطبق با فرهنگ کشور رشد می نمایند، پایبندی بیشتری به فرهنگ کشور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه جشنواره ها یاری زیادی به آشنا شدن جوانان با معماری ایرانی اسلامی و فرهنگ کشور می نماید، اظهار داشت: باید کوشش کنیم که به سنت های گذشته و فرهنگ اصیلی که از گذشتگان به دست ما رسیده است احترام بگذاریم و در حفظ آنها کوشش کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 828

به "معماری بعضی مساجد امروزی با معماری اصیل اسلامی در تضاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری بعضی مساجد امروزی با معماری اصیل اسلامی در تضاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید