وان پلاس 10R با تراشه Dimensity 9000 در سه ماه دوم 2022 عرضه می گردد

به گزارش مجله آزات وب، وان پلاس گویا می خواهد در سه ماه دوم سال جاری از یک گوشی بسیار قدرتمند دیگر تحت عنوان وان پلاس 10R رونمایی کند. محصولی که برخلاف پرچم دارهای اصلی این شرکت از تراشه Dimensity 9000 بهره خواهد برد.

وان پلاس 10R با تراشه Dimensity 9000 در سه ماه دوم 2022 عرضه می گردد

وان پلاس یکی از برترین شرکت های چینی تولیدکننده گوشی هوشمند به شمار میرود که تا به امروز گوشی های بسیار خوب و قدرتمندی را با قیمت مناسب راهی بازار نموده است. اما این روزها برنامه خود را اندکی دستخوش تغییراتی نموده است که از جمله می توان افزایش تدریجی قیمت پرچم دارها، اضافه شدن بخش میان رده و مالی، جایگزینی سری T با سری R و همکاری با اوپو در راستای طراحی رابط کاربری نو اشاره نمود.

در واقع الان دسته بندی محصولات این شرکت به این توضیح است که آن هایی که فقط عدد دارند (پرچم دار)، آن هایی که در کنار نام خود حرف R دارند (پرچم دارانی که راهی بازارهای خاص می شوند)، سری نورد و نورد CE (میان رده)، و نورد N که گوشی های مالی شرکت را در بر می گیرند.

در این مطلب قصد داریم به گوشی وان پلاس 10R بپردازیم که قرار است جانشین مدل 9R و 9RT سال گذشته گردد. این دو گوشی سال گذشته در کشور هندوستان راهی بازار شدند و استقبال بسیار خوبی هم از آن ها شد. به همین دلیل شرکت چینی تصمیم گرفت مدل 10R را هم راهی بازار کند اما اندکی دیرتر از حد انتظار. به نظر می رسد در بازارهای بین المللی فقط شاهد همان دو گوشی وان پلاس 10 و 10 پرو باشیم و سری R همچنان محدود به بازارهای خاص باشد.

می پردازیم به وان پلاس 10R. پرچم داری که گفته می گردد برخلاف دو مدل اصلی از پرچم داران شرکت، قرار است به تراشه Dimensity 9000 به جای اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز گردد. بعد از مدت زمانی طولانی شراکت با کوالکام، وان پلاس در نهایت تصمیم گرفت با مدیاتک برای تامین تراشه مورد احتیاج برای گوشی های قدرتمندش وارد رابطه گردد که البته عملکرد فوق العاده ای را هم تا به امروز از گوشی های مجهز به تراشه این شرکت شاهد بودیم. نمونه این گوشی ها وان پلاس نورد 2 با تراشه Dimensity 1200 است که بسیار گوشی خوبی به شمار میرود.

علت اینکه وان پلاس در پرچم دارهای اصلی خود هم از Dimensity 9000 استفاده نکرد این است که خواسته در بازار آمریکای شمالی آن ها را به فروش برساند و چون تراشه مدیاتک از فناوری طول موج میلی متری اینترنت 5G پشتیبانی نمی کرد، به همین دلیل وان پلاس مجاب شد از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده کند. با این حال از لحاظ قدرت سخت افزاری نماینده مدیاتک عملکردی عالی دارد و جای نگرانی نیست.

طبق شنیده ها، وان پلاس 10R باید در سه ماه دوم سال جاری در بازارهای چین و هندوستان برای خرید در دسترس قرار بگیرد. مدل پایه این گوشی از 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد که قیمت آن متأسفانه هنوز اعلام نشده است. علت اینکه وان پلاس اندکی دیرتر از حد انتظار این محصول را راهی بازار می نماید این است که شرکت چینی خواسته وان پلاس 9RT اندکی فضا برای خودنمایی داشته باشد. با این حال سه ماه دوم هم خیلی دیر به نظر نمی رسد.

منبع: GSMArena ,PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2152

به "وان پلاس 10R با تراشه Dimensity 9000 در سه ماه دوم 2022 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس 10R با تراشه Dimensity 9000 در سه ماه دوم 2022 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید