وجود قرص در کیک و کلوچه به کرمان هم رسید

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مواردی از وجود قرص در کیک و کلوچه در شهرستان های کرمان و بافت در شب گذشته رویت شده است، اظهار کرد: چند کودک در این باره به بیمارستان مراجعه کردند که مسمومیت آنها در حد خواب آلودگی بوده که به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

وجود قرص در کیک و کلوچه به کرمان هم رسید

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

دکتر محمد صابری در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص و کپسول در بعضی از مواد خوراکی بسته بندی شده از قبیل کیک و کلوچه گفت: شهفرایندان گرامی قبل از استفاده از اینگونه مواد خوراکی بسته بندی شده، از سلامت کامل محصول و محتویات بسته بندی شده آن، اطمینان حاصل نمایند.

وی با بیان اینکه مواردی در شهرستان های کرمان و بافت در شب گذشته رویت شده، ادامه داد: چند کودک در این باره به بیمارستان مراجعه کردند و در حد خواب آلودگی بوده که به صورت سرپایی درمان و مرخص شده اند و کیک و کلوچه ای که خانواده های آنها به همراه داشته اند، همه باز شده بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که این کیک و کلوچه ها از چه برندی بوده اند؟ اعلام کرد: ما نمی توانیم برند را اعلام کنیم زیرا موارد ارایه شده بسته بندی آنها باز بوده و از شرکت های مختلف بودند لذا مردم در هنگام مصرف کیک و کلوچه و موارد این چنینی موقع باز کردن آنها دقت نموده و داخل آنها را نگاه نمایند.

وی با بیان این مطلب که داخل این کیک و کلوچه های که به ما ارایه داده اند قرص بوده اما همه موارد باز شده بوده و معین نیست که این قرص ها در کجا در داخل کیک و کلوچه ها گذاشته شده است، اظهار کرد: کارشناسان حوزه بهداشت، غذا و دارو در حال آنالیز هستند و اگر مدرک مستندی پیدا نمایند، حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

صابری با بیان این مطلب که مردم کل مواد غذایی بسته بندی شده را با احتیاط آنالیز نمایند؛ اظهار کرد: بازرسان حوزه غذا و دارو و همچنین کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی استان، ضمن بازدید از کارخانجات و مراکز عرضه نماینده مواد خوراکی، بر فرایند فراوری و توزیع محصولات خوراکی نظارت کامل داشته و گروه های مربوطه، تدابیر لازم را در این زمینه به عمل می آورند.

وی خطاب به به صاحبان فروشگاه ها و مراکز عرضه نماینده مواد خوراکی و آشامیدنی، گفت: مواد خوراکی و آشامیدنی را مستقیماً از کارخانجات و نمایندگی های مجاز و شرکت های توزیع نماینده معتبر، تأمین و عرضه نمایند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: مواد خوراکی که خانواده ها به همراه خود آورده بودند باز شده بودند و هیچ کیک و کلوچه بسته بندی شده ای به دست ما نرسیده لذا با توجه به اینکه موارد ارایه داده شده به ما بسته بندی نبوده و همه باز شده بودند بنابراین این موضوع نمی تواند برای ما سند باشد و به وسیله مراجعه قانونی این موضوع در حال پیگیری داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 713

به "وجود قرص در کیک و کلوچه به کرمان هم رسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "وجود قرص در کیک و کلوچه به کرمان هم رسید" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود قرص در کیک و کلوچه به کرمان هم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید