چهارمین مهرواره کشوری ادبیات کودک و نوجوان شوناس به کار خود انتها داد

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کامیاران، فرماندار شهرستان کامیاران شنبه در این مراسم اظهار کرد: خداوند متعال زیبایی شناسی و زیبایی دوستی را در سرشت انسان ها نهاده که ادبیات یکی از زمینه های ظهور زیبایی شناسی است.

چهارمین مهرواره کشوری ادبیات کودک و نوجوان شوناس به کار خود انتها داد

کیوان شافعی، با اشاره به اهمیت ادبیات و نقش آن در فرهنگ جامعه اضافه نمود: ادبیات با ویژگی مجذوب کننده زیبایی شناسی با زندگی انسان عجین و آینه تمام نمای اوضاع اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

وی با بیان اینکه یافته های انسان ناشی از خیال پردازی با بهره گیری از ادبیات بوده است، بیان نمود: یکی از شاخه های ادبیات، ادبیات کودک است که می تواند قوه تخیل و خیال پردازی را در بچه ها تقویت و در رشد و پرورش او موثر باشد و گره های ذهنی کودک را بازسازی و ساماندهی کند.

فرماندار شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه کامیاران در زمینه های فرهنگی و ادبی دارای استعدادهای خوبی است، از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست برای تداوم برگزاری این مهرواره به میزبانی کامیاران در سال های آینده اعتبار مورد احتیاج آن پیش بینی و در تقویم برنامه های آن اداره کل لحاظ گردد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران نیز در این مراسم گفت: این جشنواره به همت دبیرخانه مهرواره ادبیات کودک شوناس با همکاری آموزش و پرورش شهرستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، فرمانداری و شهرداری کامیاران و حمایت موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها ایران و با استقبال پرشور مخاطبین برگزار گردید.

زبیر حسین پناهی با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه این مهرواره بیان نمود: تعداد 968 اثر به دبیرخانه این مهرواره ارسال شد که از این تعداد 735 اثر در بخش فارسی و 233 اثر در بخش کردی به رقابت پرداختند.

وی اضافه نمود: مهرواره کشوری شوناس به منظور توسعه ادبیات کودک و کشف و معرفی استعدادهای جدی در این حوزه، توجه به ادبیات فولکلوریک و فرهنگ شفاهی، ایجاد انگیزه در بچه ها، والدین، معلمان و مربیان سراسر کشور در راستای خلق آثار ادبی فاخر در این زمینه برگزار گردید.

در بخش جنبی این مهرواره 6 کارگاه ادبی زیر نظر مینا حدادیان (کودک وادبیات)، جعفر توزنده جانی (داستان نویسی کودک)، علیرضا گلدوزیان (تصویرگری کتاب کودک)، فرمهر منجزی (ترجمه برای بچه ها)، فرزانه رحمانی (ادبیات نمایشی کودک)، سلیمه باباخانی (کودک وتصویر) با حضور و استقبال پرشور بچه ها و نوجوانان کامیارانی برگزار گردید.

چهارمین مهرواره کشوری ادبیات کودک شوناس در محورهای داستان نویسی بلندخوانی داستان، ترانه و بازی و کتاب تصویری و مصور، فرهنگنامه نویسی مقاله پژوهشی و ترجمه شعر و داستان نمایشنامه نویسی با معرفی 75 اثر برگزیده و شایسته تقدیر به انتها رسید.منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 تیر 1402 بروزرسانی: 3 تیر 1402 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2383

به "چهارمین مهرواره کشوری ادبیات کودک و نوجوان شوناس به کار خود انتها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین مهرواره کشوری ادبیات کودک و نوجوان شوناس به کار خود انتها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید