کار خارق العاده جوان 18 ساله: بازسازی تمام دنیا شناخته شده! ، عکس

به گزارش مجله آزات وب، ایسنا نوشت: یک جوان 18 ساله تمامِ دنیاِ شناخته شده را در بازی ماینکرفت(Minecraft) بازسازی نموده است.

کار خارق العاده جوان 18 ساله: بازسازی تمام دنیا شناخته شده! ، عکس

یک جوان 18 ساله دو ماه را صرف خلق و به اشتراک گذاشتن کل دنیاِ قابل مشاهده در یک بازی رایانه ای موسوم به ماینکرفت نموده است که در آن می توان تقریباً هر چیزی را ساخت.

کریستوفر اسلایتون 18 ساله، یکی از علاقه مندان قدیمی بازی ماینکرفت است. این بازی به کاربران اجازه می دهد قلعه ها، صخره ها و اشیای دیگر را به دلخواه خود با استفاده از آجرهای قدیمی بسازند، اما اسلایتون کوشش خود را برای خلق چیزی بسیار بیشتر و بزرگتر به کار بست.

او سیاه چاله ها، ستاره ها و کهکشان ها را با استفاده از رایانه شخصی خود ایجاد کرد و نتایج حماسی کار خود را در یوتیوب به اشتراک گذاشت.

ماینکرفت یک بازی دنیا باز است که به وسیله موجنگ استودیوز ساخته و برای رایانه و موبایل منتشر شده است. این بازی به وسیله مارکوس پرسون خلق و با زبان برنامه نویسی جاوا نوشته شده است.

در ماینکرفت، بازیکنان در دنیای سه بعدی فراوری شده، زمینی تقریباً بی نهایت را کاوش می نمایند و ممکن است مواد اولیه، ابزارها و وسایل را کشف یا استخراج نمایند که با استفاده از آنها سازه های مختلف و متفاوتی بسازند. بسته به حالت بازی، بازیکنان می توانند منابعی را برای ساختن دنیا و حفظ سلامتی خود بدست آورند و یک حالت خلاقانه که بازیکنان منابع و جان نامحدود دارند و می توانند پرواز نمایند در آن وجود دارد.

بازی ماینکرفت به هیچ وجه یک بازی فضایی سنتی نیست، اما چیزی که اسلایتون پیاده سازی نموده و به اشتراک گذاشته است، به نظر می رسد که آن را در میان برترین بازی های کاوش فضایی قرار می دهد. ویدیویی که او به اشتراک گذاشته در حال حاضر نزدیک به یک میلیون بازدید داشته است.

اسلایتون می گوید: من فقط 8 ساعت در یک روز در این اتاق کوچک نشستم و سعی کردم منحنی روی یک سیاه چاله را بسازم.

بازی ماینکرفت برای اولین بار در سال 2009 منتشر شد و در سال 2011 در مقیاس وسیع تری ارائه شد. این بازی اکنون بیش از 141 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد و تبدیل به پرمخاطب ترین بازی تمام دوران شده است.

اسلایتون می گوید: همه در خصوص قدرت و گستردگی کیهان متحیر هستند، اما من پس از شش هفته کار بر روی دنیای ماینکرفت حتی بیشتر متوجه شدم که دنیا چقدر زیبا است.

اولین مسئله ای که اسلایتون با آن روبرو شد، کوشش برای تکرار دو طرف تاریک و روشن سیاراتی مانند زمین در این بازی بود، چون هیچ منبع نوری در این بازی در نظر گرفته نشده است. بنابراین او به صورت دستی بلوک های روشن و تاریک را در فرآیندی که روزها طول کشید، در کنار هم قرار داد.

وی سپس به مسائل جدیدی در سیارات حلقه دار مانند زحل برخورد. او می گوید: یک روز تمام طول کشید تا تمام حلقه های آن را بسازم.

سفر در مقیاس کهکشانی، به اسلایتون انگیزه داد تا این کار را انجام دهد. او با در خدمت گرفتن ریاضیات پیشرفته برای بازسازی دقیق همه چیز، از قاره ها و اقیانوس های زمین گرفته تا خورشید و کهکشان ها پیروز به ساخت دنیا قابل مشاهده در ماینکرفت شد.

او حتی شراره های خورشیدی و ستون های آفرینش معروف در سحابی عقاب را با مقیاس بندی صحیح ساخت و با چالش های فنی متعددی که باید بر آنها غلبه می کرد، فائق آمد. ویدیوی نهایی نیز سفری واقعی را در اعماق گیتی نشان می دهد که با مشاهده آن احساس می کنید در حال پرواز در کهکشان ها هستید.

اسلایتون هم اکنون در یوتیوب تقریباً 25 هزار دنبال نماینده دارد. وی امیدوار است با گذشت زمان داستان هایی را به وسیله بازی ماینکرفت به اشتراک بگذارد تا جامعه را درگیر کند و پروژه هایی مانند متاورس و ابعاد چندگانه را امتحان کند.

وی می گوید: من می خواهم یک داستان سرگرم نماینده واقعی را تعریف کنم. من می خواهم کمی استانداردها را ارتقا دهم.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2273

به "کار خارق العاده جوان 18 ساله: بازسازی تمام دنیا شناخته شده! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار خارق العاده جوان 18 ساله: بازسازی تمام دنیا شناخته شده! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید