گالری آکادمیا, موزه ایی از مجسمه های حیرت انگیز در فلورانس

به گزارش مجله آزات وب، گالری آکادمیا | The Accademia Gallery

اگر در اندیشه بازدید از گالری آکادمیا فلورانس ایتالیا هستید، از مجسمه های مرمری بسیار بزرگ و حیرت انگیز میشل آنجلو، حتما دیدن کنید. اگر وقت بیشتری را برای برای گشت و گذار در موزه اختصاص دهید، متوجه خواهید شد که در سالن های کمی خلوت تر آکادمیا چیزهای بیشتری برای کشف کردن خواهید یافت، که می تواند حس کنجکاوی شما را نسبت به گیاهان، موسیقی، نمادهای هنری و تکنیک های نقاشی را پاسخ دهد. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید:

گالری آکادمیا, موزه ایی از مجسمه های حیرت انگیز در فلورانس

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

وقتی که وارد موزه آموزشگاها می شوید, اولین جایی که با آن روبرو می شوید سالن کلوسوس است که نامش را از تندیس هاس ساخته شده بوسیله دیوسکوری اهل مونته کاوالو گرفته شده است که در قرن نوزدهم میلادی در این سالن بزرگ به نمایش می گذاشتند. این سالن امروزه به مجسمه ایی اثر جیامبولونیا اختصاص داده شده است. این مدل تمرینی این هنرمند که قصد داشت از یک سنگ مرمر بزرگ، گروهی سه نفره را در یک فضای کوچک به تصویر بکشد، بعدها در موزه ایی اینچنینی نهاده شد. جیامبولونیا هیچ وقت نامی برای این مجسمه انتخاب نکرد، چون که از آن در ابتدا برای تمرین برای ساخت مجسمه اصلی قرار بود استفاده کند.

وقتی در حال بازدید از این موزه می باشید، نگاه شما را تعداد بسیاری از نقاشی های کشیده شده روی پانل ها به سوی خود جلب خواهند نمود که روی چهار دیوار دور تا دور سالن به نمایش گذاشته شده اند. در اطراف سالن، آثاری از هنرمندانی چون پروگینو, فیلیپینو لیپی، پونترمو، دومنیکو جیرلاندایو و برونزینو در معرض دید علاقه مندان است. در همان نگاه اول, ممکن است از دیدن گچ بری های جیامبولونیا بسیار سر ذوق بیایید و از این اثر مربوط به عصر رنسانس لذت بصری ببرید.

در سمت راست سالن، یک پانل کوچک اثری از بوتیچلی را خواهید دید که مادونای دریا نامگذاری شده است. این نام را بعلت وجود دورنمایی از دریا که در پس زمینه اثر وجود دارد به عاریت گرفته اند و جذابیت اثر در جزئیات ریز و طلایی رنگ و سمبل هایی است که برای توصیف دو کاراکتر آن بکار رفته است. اناری که به دست عیسی مسیح نوزاد است نمادی از شور مسیح است و ستاره استلا ماریس که در حال درخشش روی روبان آبی تیره حضرت مریم است از جمله جذابیت های این اثر هنری است.

اگر شما عاشق و دیوانه اجرای اپرا, تئاتر و موسیقی کلاسیک می باشید, آموزشگاها یکی از بهترین جاهائی است که شما باید از آن حتما بازدید به عمل بیاورید. در اینجا شما می توانید مجموعه گراند دوکال را ببینید که مجموعه ایی شامل چهل دستگاه موسیقی است و متعلق به کنسرواتوار لوئیجی چروبینی است. این مجموعه گردآوری شده این موضوع را مورد تاکید قرار می دهد که موسیقی نقش کلیدی و اصلی را در جشن های رسمی خانواده مدیسی بازی می نموده است. در این موزه, شما می توانید ریشه های اختراع پیانو را مورد کنکاش قرار دهید که بوسیله بارتولومئو کریستفری برای خانواده مدیسی ساخته شد و نیز خود را سرگرم تماشای مجموعه های دیگری از موسیقی، نظیر موسیقی بادی کنید.

همچنین, می توانید از ویولون مخصوص خانواده مدیسی دیدن کنید و در کنار آن می توانید از ابزارهای چند رسانه ایی که برای توضیحات مبسوط درباره جشن های پر زرق و برقی که که بوسیله این خانواده اشرافی در ویلاها و سالن های تئاتر آن موقع ترتیب داده می شد اطلاعات کاملی کسب کنید و به فضای هنری و غنای آن در قرن هفدهم بیشتر پی ببرید. بدون تردید، یکی از بخش های معروف گالریا سالن زندانیان است که روایتگر اثر هنری موسوم به برده ها کاری از میشل آنجلو است که هرگز کار آن به اتمام نرسید. کنار اثر داوید این هنرمند, شما با یک سری از نقاشی های آلساندرو آلوری که نمادی دلنشین از گلهای زیبا ست.

همین طور که در جهت بازدید ادامه می دهید, در کنار پانل های بزرگ آلوری, ریشه های قدیمی موزه را پیدا خواهید کرد. بیمارستانی که در حال حاضر تبدیل به بخشی از گالریا دلاآموزشگاها شده است. در سال 1784, دوک اعظم توسکانی, به نام پیترو لئوپولدو, این بیمارستان سان ماتیو را تبدیل به گالری کرد تا دانشجویانی که در آموزشگاه هنرهای زیبا که در همسایگی این مکان قرار داشت بتوانند آثار بزرگترین هنرمندانی را که در گذشته می زیسته اند, مورد مطالعه و کنکاش قرار دهند. در بخش جیپسوتکا باتولینی این موزه, شما می توانید آثار گچبری هایی از قرن نوزدهم را ببینید که بوسیله لورنزو بارتولینی ساخته شده است. وی یکی از بزرگترین مجسمه سازان و آموزگاران برجسته آموزشگاه هنرهای زیبا بوده است.

بخش پایانی گالری که در زیرزمین واقع است به نقاشی های سبک گوتیک فلورانسی اختصاص دارد. محراب های طلایی که بوسیله جیوتو و پیروان سبک هنری وی مثل برناردو دادی و ارکانیا کار شده اند مجموعه ایی ارزشمند را تشکیل می دهند که از کلیساهای بسیار مهم فلورانس به اینجا آورده شده اند. رنگ های بسیار دلنشین و چشم نواز مرمت هایی ک اخیرا در این گالری صورت گرفته است, شما را با سبک پوشش و مدل موی مردمان فلورانس در قرون وسطی و عصر رنسانس بیش از پیش آشنا می نماید. با آنکه بیشتر بازدیدکنندگان بعد از اینکه از تمام سالن های این گالری بازدید کردند, ترجیح می دهند از آن خارج شوند ولی توصیه می گردد که از طبقه اول آموزشگاها بازدید کنید که بیشتر اوقات خیلی شلوغ نیست ولی آثار بسیار ارزشمندی را در خود جای داده است. منظور ما بازدید از سالنهای جیووانی دا میلانو و آثار مربوط به اواخر قرن چهاردهم است. دراینجا شما می توانید با تکنیک های بکار رفته برای مراحل آماده سازی و تزئین محراب های این گالری بیشتر آشنا شوید و از توضیحات نقاش دوره رنسانس به نام چنینو چنینی در این زمینه لذت ببرید. این تکنیک ها قدیمی همچنان در شهر فلورانس در لابراتوار مرمت گران آثار باستانی به وفور استفاده می گردد.

منبع: visitflorence.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 702

به "گالری آکادمیا, موزه ایی از مجسمه های حیرت انگیز در فلورانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالری آکادمیا, موزه ایی از مجسمه های حیرت انگیز در فلورانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید