گردشگری در محور دره جوزان ملایر توسعه می یابد

به گزارش مجله آزات وب، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، گردشگری در محور دره جوزان ملایر توسعه می یابد.

گردشگری در محور دره جوزان ملایر توسعه می یابد

ابراهیم جلیلی گفت: قرار گرفتن در دل طبیعت بکر و زیبای منطقه حفاظت شده و کیفیت مناسب باغات انگور روستاهای دره جوزان که از معروفیت بین المللی برخوردار هستند، پتانسیل و ظرفیت بالایی را برای توسعه گردشگری روستایی و طبیعت گردی در این روستاها ایجاد نموده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر در نشست با دهیاران این روستاها، با اشاره به موقعیت جغرافیایی مناسب منطقه گفت: قطعا با راه اندازی اقامتگاه سنتی بومگردی برای مسافران از این فرصت میتوان برای ایجاد عایدی مضاعف برای خانوارهای روستایی در این منطقه ها استفاده کرد.

جلیلی از امضای تفاهم نامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با جهاد کشاورزی به منظور راه اندازی مزارع گردشگری در قالب گردشگری کشاورزی اطلاع داد و گفت: این نوع گردشگری علاوه بر آشنایی بازدیدکنندگان با نحوه زندگی روستایی، باعث افزایش عایدی کشاورزان و توسعه گردشگری روستایی می گردد.

او اضافه نمود: در راستای اهداف مد نظر در سه محور، برنامه های خود را با همکاری جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مرتبط و دهیاران پیش خواهیم برد که محور اول، پیگیری مصوبات جلسه ثبت جهانی انگور، شامل برنامه ریزی برای هماهنگی مشخص روزی برای مراسم کاشت، داشت و برداشت محصولات باغی و سایر مراسم ها مانند خاک کردن باغ، شیره پزی، آداب و رسوم و.... است و محور دوم، توسعه تاسیسات گردشگری مانند بوم گردی و گردشگری کشاورزی در این منطقه است که گردشگری کشاورزی شامل گردشگری مزرعه، باغات، دامداری و دامپروری و ماکیان را شامل شده و محور سوم، مستند نگاری کلیه مراحل فوق شامل عکس و فیلم و نوشتار خواهد بود.

جلیلی در ادامه بر احیای بناهای قدیمی، قلعه ها و جمع آوری وسایل و ادوات کشاورزی برای راه اندازی موزه در این روستاها تاکید نمود و گفت: موارد مطرح شده به جز به وسیله ارتباط با جامعه محلی و یاری دهیاران و شورای اسلامی امکانپذیر نیست.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1880

به "گردشگری در محور دره جوزان ملایر توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در محور دره جوزان ملایر توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید