گردشگری کوبا زیر فشارهای آمریکا ادامه می دهد

به گزارش مجله آزات وب، آمریکا از ماه گذشته پهلوگیری کشتی های تفریحی اش را در بندرهای کوبا ممنوع نمود. با این وجود روند توسعه و رشد گردشگری کوبا همچنان ادامه دارد.

گردشگری کوبا زیر فشارهای آمریکا ادامه می دهد

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شینهوا، اوایل ماه ژوئن، واشنگتن ورود کشتی های تفریحی ایالات متحده به بندرهای کوبا را ممنوع نمود. این اقدام غیرمنتظره حدود 800 هزار رزرو را لغو و شوک بزرگی به گردشگری کوبا وارد کرد.

صنعت گردشگری کوبا برای مدت طولانی میزبان گردشگران زیادی از کانادا و اروپا بوده که هر سال به شمار آن ها اضافه می گردد. با وجود این تعداد قابل توجه گردشگر، کوبا برنامه ای برای ساخت 8500 اتاق جدید در چند سال آینده ترتیب داده است.

نوامبر سال جاری چندین هتل جدید در هاوانا افتتاح و بعضی دیگر از هتل ها بازسازی خواهند شد.

هاوانا نزدیک به 12545 اتاق را در خود جای داده که این آمار به عبارتی 17.3 درصد ظرفیت هتل این کشور را تشکیل می دهد. این شهر به عنوان پربازدیدترین شهر کوبا شناخته می گردد که هرساله میزبان نیمی از گردشگران خارجی این کشور است.

با این حال، دیگر بخش های این کشور نیز شاهد رشد در صنعت گردشگری بوده اند، به خصوص ساحل وارادرو که به نام ساحل آبی هم شناخته می گردد و 21841 اتاق هتل را به خود اختصاص داده است.

شهرهای سینفوئگوس و ترینیداد که در جنوب مرکزی کوبا واقع شده اند، نیز شاهد افتتاح هتل های جدید خواهند بود.

همچنین در شهر سانتیاگو د کوبا که دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می گردد دو هتل جدید تا آخر همین سال افتتاح خواهد شد. انتظار می رود هتل های بیشتری تا سال 2020 در این شهر افتتاح گردد.

کوبا سه ماه نخست سال 2019 را با رشد 7.2 درصدی در صنعت گردشگران خارجی پشت سر گذاشت. این رقم بیش از آماری که تخمین زده شده است، بود. کوبا به طور میانگین هر سال میزبان 5.1 میلیون گردشگر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 525

به "گردشگری کوبا زیر فشارهای آمریکا ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری کوبا زیر فشارهای آمریکا ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید