23 استان بارانی هستند

به گزارش مجله آزات وب، تهران (پانا) - طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور 23 استان کشور بارانی هستند.

23 استان بارانی هستند

بر این اساس، امروز (15 آبان ماه) در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ می دهد و در دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان، استان های مرکزی، قم، غرب اصفهان، شرق لرستان، خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می گردد.

امروز (15 آبان ماه) کاهش نسبی دما در حدود 3 تا 5 درجه سانتیگراد در این منطقه ها انتظار می رود و در منطقه ها سرسیر و مرتفع بارش برف رخ می دهد.

فردا (16 آبان ماه) در دامنه های جنوبی البرز و استان های واقع در غرب و مرکز کشور بارش کاهش می یابد و در جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت. در این روز در جزایر واقع در خلیج فارس نیز افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.

روز دوشنبه (17 آبان ماه) بارش در جنوب غرب کاهش می یابد و در استان های فارس، شرق چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان، کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی وقوع رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

روز سه شنبه (18 آبان ماه) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد پدیده حاکم خواهد بود و در ارتفاعات کرمان و هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده رخ می دهد. چهارشنبه (19 آبان ماه) نیز جوی پایدار در کل کشور استقرار خواهد داشت و در اواخر وقت با نفوذ جریان های شمالی روی غرب دریای خزر، بارش در اردبیل و گیلان شروع می گردد.

آسمان تهران فردا (16 آبان ماه) ابری همراه با مه رقیق، گاهی بارش باران و به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (17 آبان ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طی امروز و فردا (16 و 17 آبان ماه) بندرعباس با دمای 32 و30 درجه سانتیگراد گرم ترین مرکز استان کشور پیش بینی می گردد. سردترین مرکز استان های کشور نیز امروز (15 آبان ماه) اراک، قزوین، کرج و همدان با دمای 8 درجه سانتیگراد هستند و اراک فردا (16 آبان ماه) نیز با دمای 9 درجه سانتیگراد این شرایط را تجربه خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2004

به "23 استان بارانی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 استان بارانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید