اجرای بیش از 5هزار سرکشی نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی ایلام

به گزارش مجله آزات وب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: نیروهای یگان حفاظت در سال 98 بیش از 5هزار مورد بازدید از آثار تاریخی استان انجام دادند.

اجرای بیش از 5هزار سرکشی نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز 27 اسفند 98 با اعلام این خبر اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان از ابتدای سال تا به امروز 5266 مورد سرکشی و بازدید نظارتی محسوس و غیر محسوس انجام دادند، 48 حفار غیرمجاز را نیز در سطح شهرستان های ایلام، دهلران، چرداول، آبدانان، دره شهر، ملکشاهی، ایوان و مهران شناسایی و دستگیرگردند.

او اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا به امروز 23 قلم شیء و 10 عدد سکه و 21 قلم اشیای تاریخی از متهمان کشف و ضبط شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: درمجموع 68 مورد حفاری غیرمجاز در سطح استان ایلام انجام و 18 دستگاه فلزیاب نیز از متهمان ضبط شده است.

او یادآور شد: با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان در استان ایلام، برای تشکیل انجمن های میراث فرهنگی باهدف نظارت و مراقبت بیشتر از این آثار اقدام شده است.

او تأکید کرد: آثار فرهنگی و تاریخی شهود تمدن، سند هویت و افتخار ملی است و صیانت از آن توسط همه اقشار مختلف اجتماع مهم و ضروری است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 981

به "اجرای بیش از 5هزار سرکشی نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای بیش از 5هزار سرکشی نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید