اعلام بازسازی گرمابه تاریخی خوزنین قزوین

به گزارش مجله آزات وب، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بازسازی گرمابه تاریخی خوزنین قزوین صورت می گیرد.

اعلام بازسازی گرمابه تاریخی خوزنین قزوین

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

احسان نورانی توضیح داد: گرمابه تاریخی روستای خوزنین، بنای ارزشمند مربوط به دوره قاجار است که در سنوات گذشته پس از بازسازی و تجهیز توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به عنوان مرکز فرهنگی و پس از آن نیز با همکاری دهیاری، اعضای شورای خوزنین و مشارکت مردم روستا بعنوان موزه مردم شناسی روستایی تغییر کاربری داده و در حال فعالیت است.

وی اضافه نمود: با توجه به آسیب های وارد آمده به بخش هایی از این بنای تاریخی، ساماندهی و بازسازی آن از اوایل مهر امسال در دستور کار نهاده شد؛ اقدامات بازسازیی چون اصلاح لوله های آب پشت بام، عایق کاری بام، اصلاح بندکشی ها، بازسازیهای موضعی، اجرای بخشی از آجرکاری بنا، بازسازی بدنه داخلی حمام، رطوبت زدایی و بازسازی روشنایی و نورگیرهای بنا تحت نظارت کارشناسان بازسازی صورت گرفته است.

معاون میراث فرهنگی استان قزوین اعلام کرد: گرمابه تاریخی روستا خوزنین در تاریخ 1398/4/5 با شماره 32538 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1367

به "اعلام بازسازی گرمابه تاریخی خوزنین قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام بازسازی گرمابه تاریخی خوزنین قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید