افتتاح فاز اول مجتمع بندری نگین نیمه نخست امسال

به گزارش مجله آزات وب، مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: تا پایان نیمه نخست سال جاری با اتمام فاز اول مجتمع بندری نگین، این مجتمع آماده پذیرش سرمایه گذاری در حوزه جنرال کارگو، کانتینری و نفتی می شود.

افتتاح فاز اول مجتمع بندری نگین نیمه نخست امسال

به گزارش خبرنگاران بوشهر؛سیاوش ارجمندزاده روز سه شنبه به رسانه ها گفت: در 2.5 سال گذشته تاسیسات زیربنایی، جاده های دسترسی به ترمینال ها، شبکه آبرسانی، برق، فاضلاب، اطفاء حریق این مجتمع در دستور کار قرار گرفته و با جدیت در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کانتینری ظرفیتی معادل 600 هزار تی.ایی.یو، در حوزه نفتی 2 میلیون تن و در حوزه جنرال کارگو ظرفیتی معادل یک میلیون تن برای مجتمع بندری نگین دیده شده است.

ارجمندزاده گفت: علاوه بر این یک میلیون تن نیز برای صادرات اسکله نفتی لحاظ شده تا ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا هشت میلیون تنی بندر بوشهر به 16 میلیون تن ارتقا یابد.

وی اضافه نمود: در صورت سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی، امکان توسعه مجتمع بندری نگین در آینده باز هم وجود دارد.

ارجمندزاده ادامه داد: با توجه به اینکه بندر بوشهر یکی از بنادر قدیمی کشور است، از نظر پشتوانه های اجتماعی و مردمی از شرایط مناسبی برخوردار و علاوه بر این دارای پسکرانه بندری است که بر ظرفیت های بندر اضافه می کند.

وی گفت: پس از تکمیل فاز نخست مجتمع بندری نگین، امکان فعالیت های ارزش اضافه نموده ای و لجستیکی فراهم می شود و با توجه به ترمینال های موجود امکان صادرات فراهم خواهد شد.

ارجمندزاده گفت: شرایط برای صادرات با ایجاد مجتمع بندری نگین تسهیل می شود و فعالان اقتصادی می توانند به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1817

به "افتتاح فاز اول مجتمع بندری نگین نیمه نخست امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح فاز اول مجتمع بندری نگین نیمه نخست امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید