ایر کانادا ؛ بزرگترین هواپیمایی کانادا

به گزارش مجله آزات وب، تاریخچه ایر کانادا

هواپیمایی ایرکانادا در سال 1937 تاسیس شد و حامل پرچم کانادا است. این هواپیمایی بزرگترین هواپیمایی کشور کانادا محسوب می گردد. این شرکت هواپیمایی در اصل به عنوان خطوط هوایی ترنس- کانادا شناخته شده بود اما در سال 1965 نام خود را به ایر کانادا تغییر داد. اگرچه این شرکت هواپیمایی در شهر مونترال و در ایالت کبک قرار گرفته است، پایگاه اصلی آن در فرودگاه بین المللی تورنتو پیرسون در انتاریو واقع شده است.

ایر کانادا ؛ بزرگترین هواپیمایی کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

این هواپیمایی ترکیبی از ناوگان های بوئینگ، ایرباس و هواپیمایی امبرائر را در میان بیش از 200 پرواز خود دارد. بزرگترین بخش ناوگان این هواپیمایی از ایرباس های A320 تشکیل شده است. ایر کانادا به بیش از 100 مقصد در قاره های مختلف پرواز دارد.

خرید بلیط هواپیمای ایرکانادا

خرید بلیط هواپیمای ایرکانادا نیز همچون بلیط دیگر ایرلاین ها، در خبرنگاران فراهم شده است. برای خرید بلیط این ایرلاین تنها کافی است به صفحه ایرلاین ایرکانادا مراجعه کنید. سپس پرواز مورد نظر خود را جستجو و بلیط خود را با بهترین قیمت خریداری کنید. البته پروازهای ایر کانادا از ایران به صورت غیرمستقیم انجام می شوند. بنابراین برای این پروازها احتیاج است که ابتدا یکی از پروازهای لوفتهانزا، استرین، ترکیش و … را خریداری کنید. و به یکی از کشورهای ترکیه، انگلیس یا آلمان رفته و از آنجا جهت خود را به سمت کانادا ادامه دهید. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این ایرلاین به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت. با خبرنگاران همراه باشید.

کلاس های پروازی ایر کانادا

از کلاس های پروازی ایر کانادا می توان به کابین بیزینس کلاس بووئینگ 787 دریم لاینر، سیگنچر کلاس، بیزینس کلاس آمریکای شمالی و دریای کارائیب، پرمیوم اکونومی کلاس، اینترنشنال اکونومی کلاس، اکونومی کلاس آمریکای شمالی و دریای کارائیب، اینترنشنال پرمیوم روگ، پرمیوم روگ امریکای شمالی و دریای کارائیب، اینترنشنال روگ، روگ امریکای شمالی و دریای کارائیب اشاره نمود.

مهمترین مقاصد پروازی ایر کانادا

مهمترین و محبوب ترین پروازهای ایر کانادا به شهرهای تورنتو، میلان، لیسبون، نیس، منچستر، پاریس، نیویورک، فرانکفورت، مونترال، و استانبول می باشد. ایرکانادا یکی از بنیانگذاران استار الیانس است. این هواپیمایی با بسیاری از هواپیمایی های دیگر از جمله ایر لینگاس، هواپیمایی نیوزلند، هواپیمایی ترکیش، آل نیپون ایرویز و لوفتهانزا قرارداد همکاری دارد.

حقایق جالب در خصوص ایر کانادا

  • در سال 1953، ایر کانادا نخستین ایرلاین در دنیا بود که برای مقاصد دور، از سیستم رزرو کامپیوتری استفاده کرد.
  • در سال 1964، لایحه ای برای تغییر نام TCA به ایر کانادا فرستاده شد، اما مورد قبول قرار نگرفت. این لایحه دوباره ارسال شد و خاتمه در اول ژانویه 1965 با تغییر نام آن موافقت شد.
  • در اوایل ماه دسامبر 1987، ایر کانادا به اولین هواپیمایی در دنیا تبدیل شد که کشیدن سیگار را در ناوگان این هواپیمایی ممنوع بیان کرد.
  • در سال 1997 در تاسیس استار الیانس همکاری کرد.
  • هواپیمایی کانادا، دومین شرکت هواپیمایی کانادا، توسط ایرکانادا در ماه ژانویه 2001 خریداری شد.
  • در سال 2004، هواپیمای بوئینگ 400-747 با ایرباس A340s جایگزین شد.
  • در سال 2005، ایر کانادا نخستین حامل سیستم های سرگرمی جایگاه های شخصی برای جت های کوچکتر و جهتهای کوتاه تر بود.
  • در سال 2006، ایر کانادا نخستین ایرلاین امریکای شمالی بود که از سیستم بارکد خوانی دو بعدی در کارت پرواز و ویزا استفاده کرد.
  • در سال 2007 ایر کانادا اولین شرکت هواپیمایی در امریکای شمالی بود که سیستم الکترونیکی کارت پرواز با استفاده از تلفن همراه یا تلفن هوشمند را معرفی کرد.
  • در سال 2009، ایرکانادا اپلیکیشن های موبایل برای دستگاه های آیفون و بلک بری را ارائه داد. این اپلیکیشن ها به مسافران اجازه می داد تا با استفاده از آن کارت پرواز الکترونیک دریافت نمایند و اطلاعات پرواز را در زمان واقعی ردیابی نمایند و بسیاری کارهای دیگر انجام دهند.
  • در سال 2011، اپلیکیشن ایر کانادا برای رزرو با استفاده از دستگاه های آیفون را معرفی کرد.
  • در سال 2012، ایرکانادا روگ راه اندازی شد. این ایرلاین جدید خدمات مدرن و مقرون به صرفه ای را برای تعطیلات در اروپا و دریای کارائیب فراهم می کرد.
  • در اول جولای 2013، سرویس های جدید خود را از ونکوور و تورنتو آغاز کرد.
  • از ماه می تا ژوئن 2016، فقط طی یک ماه، ایرکانادا و ایرکانادا روگ 10 جهت بین المللی بدون توقف برای چهار کشور را راه اندازی کرد: 7 جهت جدید به اروپا و سه جهت جدید به آسیا. علاوه بر گسترش دنیای، ایرکانادا 11 جهت مرزی جدید به امریکا را نیز راه اندازی کرد. این دوره، پرقوت ترین دوره توسعه بین المللی در تاریخ این هواپیمایی است.
  • در سال های اخیر، ایرکانادا ناوگان هوایی خود را با سفارش هواپیماهای جدید و تغییر بعضی از هواپیماهای خود، به طور گسترده ای به روز نموده است.
  • از زمان آغاز به کار این هواپیمایی حوادث هوایی کمی در آن رخ داده است. نخستین حادثه مربوط به نوامبر 1963 می گردد که 118 نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند. و آخرین حادثه مربوط به ژوئن 1983 می گردد که 23 نفر در این حادثه جان باختند.

رزرو هتل در ونکوور کانادا با بهترین قیمت

رزرو هتل در تورنتو با بهترین قیمت

اخذ ویزای کانادا

منبع: فلای تودی
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 233

به "ایر کانادا ؛ بزرگترین هواپیمایی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایر کانادا ؛ بزرگترین هواپیمایی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید