بازدید از باغ وحش تورنتو در کانادا

به گزارش مجله آزات وب، باغ وحش تورنتو | Toronto Zoo

بازدید از باغ وحش های مختلف در شهرهای مختلف جهان و آشنایی با حیوانات بومی آن منطقه یکی از تفریحاتی است که بعضی به آن علاقه زیادی دارند و حتما زمانی از برنامه سفر را به آن اختصاص می دهند. باغ وحش تورنتو با دارا بودن 5000 حیوان از بیش از 450 گونه مختلف جانوری در مساحتی به بزرگی 287 هکتار قرار گرفته است. باغ وحش تورنتو توانسته است عنوان بزرگ ترین باغ وحش کشور کانادا را از آن خود کند و تبدیل به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری این کشور گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا به بازدیدی کوتاه از باغ وحش تورنتو برویم.

بازدید از باغ وحش تورنتو در کانادا

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

پیشینه باغ وحش

حول و حوش سال 1880، تاجری به نام هری پایپر (1821-1939) یک انجمن زیست شناسی و جانورشناسی (باغ جانورشناسی تورنتو) را تاسیس کرد و باغ های جانورشناسی را در اداره پست قدیمی در خیابان تورنتو در شمال خیابان کینگ افتتاح نمود، سپس در سال 1881 به باغ های زیادی در خیابان فورت و خیابان یورک در کنار هتل ملکه پاپر نیز احداث کرد از سال 1877 تا 1880 و 1883-1888 نیز عضو شورای قانون گذار سنت جانز بود.

در سال 1888، باغ وحش Riverdale در تورنتو افتتاح شد که البته شبیه به سایر باغ وحش های زمان خود بود. در این محل ها حیوانات به شکل موجوداتی عجیب داخل قفس های تنگو تاریک به نمایش گذاشته می شدند. حیوانات مجموعه جانورشناسی پایپر نیز به این محل منتقل شدند.

در سال 1963، هوگو کروستر رئیس هیئت شورای شهرداری شهر تورنتو، ویلیام آلن، یک شهروند عادی را برای ساخت یک باغ وحش جدید معرفی کرد. آلن از کروستر خواست تا کمیته ای را برای تحقیق در زمینه امکان سنجی یک باغ وحش جدید تشکیل دهد. تا سال 1966، یک گروه یازده نفر به نام انجمن جانورشناسی مترو تورنتو ایجاد شد. با کوشش های این افراد سر انجام در سال 1974 باغ وحش تورنتو رسما افتتاح شد. هدف آن ها از افتتاح این مجموعه در ابتدا حفاظت و نگهداری از حیوانات و گیاهان بومی در حالی بود که بتوان آن ها را به نمایش گذاشت و آسیبی نیز به آن ها نرساند.

مناطق جغرافیایی باغ وحش تورنتو

مجموعه از نظر جغرافیایی به 7 بخش متفاوت تقسیم می گردد که هر بخش گیاهان و حیوانات مخصوص آن منطقه را نشان میدهد.

  • ایندومالایا

در ایندومالا حیوانات هندوستان و جنوب شرقی آسیا نمایش داده می شوند. دو سالن و 4 محوطه فضای باز به این مناطق اختصاص داده شده است. در آن می توانید کرگدن هندی، گاو وحشی هندی، خوک خرطوم دراز مالایی، بوزینه دم کوتاه، اورانگوتان سوماترا، انواع اردک، خارپشت، ببرهای نایاب و ماهی ها را ببنید.

  • آفریقا

این بخش در سال 1998 گشایش یافت و بزرگترین نمایشگاه باغ وحشی در دنیا است. در این بخش می توانید شیر سفید آفریقایی، گورخرها، بابون ها، بزکوهی سیاه، اسب آبی های رودخانه ای، کفتارهای خالدار و زرافه های ماسایی را ببینید.

  • کانادا

حوزه کانادایی در دره روژ قرار گرفته است. حیوانات در این منطقه همه بر روی میز زمین مجددا جمع می شوند. گونه های برجسته در این منطقه عبارتند از: گوزن شمالی، گاومیش کوهان دار آمریکایی، عقاب طاس، یوزپلنگ آمریکایی، سیاهگوش، راکون و خرس گریزلی.

  • آمریکا

این منطقه شامل حیوانات آمریکای شمالی و جنوبی می گردد. حیوانات شامل چند گونه از میمون های جدید دنیا است. غرفه آمریکا طیف گسترده ای از دوزیستان، خزندگان، ماهی ها و حشرات را نشان می دهد. بعضی از محبوب ترین ساکنان آن، شیرهای طلایی تامارین ، تنبل های لیندسی، کروکدیل آمریکایی، سگ های آبی، سمورهای رودخانه ای و هشت پای غول پیکر از اقیانوس آرام است. ویرانه های مایا شامل جگوار، کپیبارا، ماکائو، میمون های عنکبوتی و فلامینگو آمریکایی است.

  • استرالیا

حیوانات این قسمت شامل استرالیا و جزایر اطرافش می گردد. از جمله آن ها می توان به حشرات چسبناک و گنده، خزندگان کوچک استرالیایی، کانگروی خاکستری غربی، کانگروی متوسط القامه گردن قرمز، وامبت بینی مودار شمالی، طوطی کاکل سفید دم قرمز، کانگروی درختی و اژدهای کومودور اشاره نمود.

  • حیات وحش اوراسیا

اوراسیا قدیمی ترین بخش باغ وحش تورنتو می باشد و آخرین بار در سال 2014 بازسازی کاملی در آن اجرا شده است. از جمله حیوانات آن پلنگ برفی، اسب پرزوالسکی، پانداهای قرمز و شترهای دوکوهان می باشند.

  • جهت پیاده روی تندرا

در این بخش گوزن های شمالی، خرس های قطبی، جغدها برفی، گوزن های برفی، روباه های قطب شمال و گرگ های قطب شمال قابل مشاهده هستند.

  • منطقه کشف

قسمتی را مجهز به موارد آموزشی نموده اند که بچه ها می توانند در آن چیزهای زیادی یاد بگیرند و با بعضی حیوانات کاملا بی خطر بازی نمایند.

قوانین باغ وحش

  • آزار حیوانات برخلاف آئین نامه شهر تورنتو بوده و می تواند موجب پیگرد قانونی گردد.
  • سیگار کشیدن تنها در مناطق معین شده مجاز است.
  • به همراه آوردن حیوانات خانگی به باغ وحش ممنوع است.
  • شنا کردن در آبراهه های باغ وحش ممنوع است.
  • از غذا دادن و لمس کردن حیوانات بدون اجازه خودداری کنید.
  • ازبه همراه داشتن توپ فوتبال، اسکیت، رادیو، دوچرخه، اسکوتر، بالن و موارد این چنینی بپرهیزید.
  • عکاسی با اهداف تجاری بدون دریافت مجوز ممنوع است.
  • سراسر باغ وحش مجهز به دوربین های مدار بسته است.

بازدید از باغ وحش

از آن جا که فضای باغ وحش تورنتو بسیار بزرگ است می توانید یک شب در هتل یا کمپ سرنگتی بوش اقامت کنید و حیوانات را تماشا کنید. اگر فصل زمستان برای بازدید از باغ وحش بروید ممکن است نتوانید بعضی از حیوانات مورد علاقه خود را ببینید چرا که سرمای هوا آن ها را مجبور می نماید به فضای بسته بروند. باغ وحش از ایستگاه مترو دور است و اگر می خواهید از وسایل نقلیه عمومی بهره ببرید تنها گزینه اتوبوس است. باغ وحش تورنتو حدود 35 کیلومتری شمال شرق مرکز شهر تورنتو است در زیر می توانید محل دقیق قرار دریافت آن را مشاهده کنید.

ساعت کاری باغ وحش تورنتو در طول فصل متغیر است، بیشتر روزهای سال از ساعت 9:30 صبح تا 4:30 عصر باز است. هزینه ورودی هم با توجه به فصل تغییر می نماید اما زمستان ها برای بزرگسالان 23 دلار کانادا و برای بچه ها 3 تا 12 ساله 14 دلار کانادا است. قیمت تابستان ها برای بزرگسالان 28 دلار کانادا و برای بچه ها 18 دلار کانادا است.

منبع: torontozoo.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 346

به "بازدید از باغ وحش تورنتو در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازدید از باغ وحش تورنتو در کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از باغ وحش تورنتو در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید