بازگشت بیش از 3هزار بازمانده از تحصیل خراسان شمالی با اجرای طرح آبا به مدرسه

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اجرای طرح آبا(آشتی با آموزش) در استان اطلاع داد و گفت: این طرح در مرحله نخست، بازماندگان از تحصیل سه شهرستان را زیرپوشش قرار می دهد.

بازگشت بیش از 3هزار بازمانده از تحصیل خراسان شمالی با اجرای طرح آبا به مدرسه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

مسعود عزیزی در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: در این طرح، دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم که به هر علت، تحصیل را ترک نموده و یا از حضور در کلاس های درس بازمانده اند، با یاری خیران، از خدمات آموزش بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان بازمانده از تحصیل کمتر از 18 سال، با یاری خیران، زیر پوشش آموزش قرار می گیرند و خیری از خارج استان، تامین تجهیزات مورد احتیاج برای اجرای این طرح را تعهد نموده است.

عزیزی گفت: 473 دانش آموز دختر و 958 دانش آموز پسر در بجنورد، 332 دختر و 687 پسر در شیروان و 220 دختر و 500 نفر پسر از مزایای این طرح برخوردار می شوند.

وی اظهارکرد: در این طرح، دانش آموزان در روستاها و یا سایر مناطق، از راه دور آموزش می بینند، امکانات مورد احتیاج در این طرح، یک اتاق و تجهیزات مثل تلویزیون، لپ تاپ و یا تبلت است که خیر، تامین این تجهیزات را تعهد نموده است.

عزیزی گفت: دانش آموزان به وسیله آموزش از راه دور، محتواها را دریافت نموده و پنجشنبه های هر هفته به صورت حضوری برای برطرف اشکال از خدمت مشاور بهره مند می شوند که هزینه های مشاور هم توسط خیر، تامین می گردد.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شاقتصادی اظهارکرد: در این طرح دانش آموزان به صورت انفرادی و یا گروهی، می توانند با تشکیل کلاس از خدمات آموزشی بهره مند شوند.

عزیزی درباره مسائل این طرح گفت: شماری از دانش آموزان به علت اشتغال به کار از تحصیل بازمانده اند که در این زمینه، کوشش داریم تا خیران استان در پرداخت یاری های اقتصادی، مشارکت نمایند.

بر اساس این گزارش بیشترین بازماندگان از تحصیل استان، به ترتیب مربوط به شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، راز و جرگلان و اسفراین است.

180هزار دانش آموز و پیش دبستانی سال تحصیلی جدید را در دو هزار مدرسه خراسان شاقتصادی زیر نظر 14 هزار نفر معلم شروع خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1294

به "بازگشت بیش از 3هزار بازمانده از تحصیل خراسان شمالی با اجرای طرح آبا به مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت بیش از 3هزار بازمانده از تحصیل خراسان شمالی با اجرای طرح آبا به مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید