200 مدرسه برای اسکان زائران پیاده مشهد در نظر گرفته شده است

به گزارش مجله آزات وب، مدیر امور گردشگری شهرداری مشهد گفت: 200 مدرسه برای اسکان زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر در نظر گرفته شده اند.

200 مدرسه برای اسکان زائران پیاده مشهد در نظر گرفته شده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس در مقطع فوق لیسانس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس علی قناویزچی پیش از ظهر امروز در نشست خبری جهاد خدمت که در سالن جلسات ساختمان شمس شهرداری مشهد برگزار گردید گفت: برای اسکان زائران پیاده به ویژه در حالت اضطراری 10 مکان در نظر گرفته شده که ظرفیت آنها 3500 نفر شب بوده وسال گذشته حدود 10 هزار نفر در آنها سکونت داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: برای سال جاری ظرفیتی برای اسکان مردمی نیز در نظر گرفته شده که برای این نوع از اقامتگاه ها بعضی استانداردها مطرح بوده که با توجه به آنها متقاضیان به خدمات رسانی به زائران پیاده در این حوزه می توانند وار عمل شوند.

مدیر امور گردشگری شهرداری مشهد با اشاره به اقداماتی که در هنگام اربعین برای خدمات رسانی به زائران پیاده امام حسین (ع) توسط شهرداری مشهد مقدس انجام می گردد، گفت: بعضی از تجهیزاتی که برای این بخش در نظر گرفته شده برای دهه پایانی صفر به مشهد انتقال داده شده و برای زائران پیاده امام رضا (ع) مورد استفاده قرار می گیرند.

قناویزچی خاطرنشان کرد: هم اکنون پرتال زیارت برای ساماندهی امور مربوط به این حوزه در حال راه اندازی بوده و بنا بر این است که تمام ساماندهی های مربوط به خدمات رسانی به زائران به ویژه زائران پیاده به وسیله این درگاه اینترنتی انجام گردد.

وی تأکید کرد: همچنین طرح نوجوانان خادم الرضا که با همکاری آموزش و پرورش شروع شده و دانش آموزان مقطع متوسطه در آن شرکت دارند و علاوه بر این مسابقه عکس خدمت برگزار می گردد که افراد می توانند از صحنه های خدمات رسانی به زائران با استفاده از گوشی تلفن همراه خود تصویر برداری نموده و به 88 عدد از بهترین آثار جوایزی اهدا می گردد.

مدیر امور گردشگری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در واقع شهرداری مشهد میخواهد تا با ورود به ساماندهی خدمات اجتماعی به زائران امام رضا (ع) هر شهروند مشهدی به یک خادم تبدیل شده و در هر زمینه ای که می تواند در این حوزه ورود داشته باشد.

قناویزچی یکی از اهداف اصلی در برنامه های دهه پایانی صفر افزایش تأثیرگذاری برنامه های ترویجی دانست و گفت: حوزه تربیت بدنی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد علاوه بر موضوع اسکان در موضوع برنامه های فرهنگی مانند عزاداری نیز ورود پیدا نموده و از کتاب پروانگی نیز با موضوع خدمتگذاری مردم به زائران دهه پایانی صفر رونمایی می گردد.

وی ادامه داد: همچنین 3000 متر مربع فضاسازی با موضوع دهه پایانی صفر اکران شده و ساماندهی ایستگاه های صلواتی در راستاهای ورودی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر امور گردشگری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: هم اکنون در 5 راستا ورودی 6 ایستگاه در حال خدمات رسانی بوده و در حالیکه سال گذشته 7000 نفر به صورت داوطلب برای خدمات رسانی در این ایستگاه ها درخواست داده بودند پیش بینی این است که این تعداد سال جاری به حدود 15 هزار نفر برسد.

قناویزچی بازه زمانی خدمات رسانی به زائران پیاده را از چهارم تا هشتم آذر ماه خاطرنشان کرد و اضافه کرد: در بخش مدیریت گردشگری در حدود 1 میلیارد تومان اعتبار برای خدمات رسانی به زائران پیاده در نظر گرفته شده که سیر آن نسبت به سال های دیگر نزولی بوده و بیشتر به سمت ترویج خدمات رسانی مردمی سوق داده شده است.

وی با اشاره به موضوعات مربوط به اسکان برای زائران پیاده، گفت: با همکاری آموزش و پرورش خراسان رضوی 200 مدرسه برای خدمات رسانی در بخش اسکان زائران پیاده در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 894

به "200 مدرسه برای اسکان زائران پیاده مشهد در نظر گرفته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 مدرسه برای اسکان زائران پیاده مشهد در نظر گرفته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید