دوره های آموزش زبان و ادبیات فارسی در بمبئی به خاتمه رسید

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به شیوع و انتشار ویروس کرونا در هند و اعمال محدودیت های ناشی از آن، دوره های آموزش زبان و ادبیات فارسی به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی به صورت برخط در فضای مجازی زوم برگزار گردید.

دوره های آموزش زبان و ادبیات فارسی در بمبئی به خاتمه رسید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

این دوره ها شامل دوره نو آموز، میانی و مکالمه است و متن آموزشی از کتاب گام اول که توسط بنیاد سعدی تهیه و تدوین شده بود، استفاده شد.

در این دوره، فارسی آموزان علاوه بر فراگیری صامت ها و مصوت ها، واژگان زمان فعل های حال و گذشته ساده و فعل امری با مکالمات کوتاه و جملات ساده فارسی آشنا شدند. اساتید این دوره شبیر شیرازی، محمد میر سراجی و ابوطالبی بودند که هفته ای دو جلسه کلاس ها را برای دوره نو آموز برگزار کردند.

در دوره میانی نیز خانم مهناز فرودی، استاد زبان فارسی متن آموزشی از کتاب مینای یک که توسط بنیاد سعدی تهیه و تدوین شده بود استفاده کرد. در این دوره علاقمندان علاوه بر فراگیری زمان گذشته استمراری، ماضی بعید و حال التزامی با ساختار جملات فارسی به صورت کامل آشنا شدند.

دوره مکالمه با هدف دانش افزایی، به روز شدن و آشنایی اساتید و علاقه مندان به زبان و ادبیات فارسی در سطوح بالاتر تشکیل شد. در این دوره اساتید زبان فارسی دانشگاه ها و دانشجویان دوره پیشرفته شرکت داشتند.

با توجه به قابلیت های فضای زوم، اساتید در جلسات تدریس افزون بر توضیحات کامل پیرامون فرهنگ والای ایران اسلامی ویدئو کلیپ هایی از جاذبه های گردشگری ایران اکران کردند که مورد توجه دانشجویان نهاده شد.

همچنین در این کلاس ها اساتید با توجه به مفاد درسی به مناسبت های مختلف از قبیل اعیاد مذهبی و ملی و نیز درباره فرهنگ، آداب ورسوم مردم ایران سخن گفتند که از جمله آنها پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه مبارک فجر بود که اساتید در خصوص این رویداد عظیم قرن صحبت نموده و نسل جوان و فرهیخته هند را با انقلاب اسلامی ایران و اهداف آن آشنا کردند. در خاتمه دوره ها، دانشجویان با شرکت در امتحانات خاتمهی و قبولی در امتحانات دانش آموخته شدند و گواهی خاتمه دوره به صورت برخط برای آنها ارسال شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1666

به "دوره های آموزش زبان و ادبیات فارسی در بمبئی به خاتمه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های آموزش زبان و ادبیات فارسی در بمبئی به خاتمه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید