باغ پرندگان اصفهان؛ یکی از جذاب ترین دیدنی های نصف دنیا

به گزارش مجله آزات وب، باغ پرندگان اصفهان یکی از دیدنی های بی مثال نصف دنیا بوده و دنیایی متفاوت و جذاب را پیش چشمان ما قرار می دهد. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید باغ پرندگان اصفهان کجاست و از ساعات کاری باغ پرندگان اصفهان آگاهی یابید.

باغ پرندگان اصفهان؛ یکی از جذاب ترین دیدنی های نصف دنیا

جهت دریافت خدمات طراحی سر در ورودی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

فهرست مطالب

آشناییبخشهای تخصصی باغ انواع زیستگاه های باغ انواع قفسه هاموقعیت و اطلاعات کلی

آشنایی

شنیدن نوای پرندگان، همواره دلنشین و دیدنشان آرامش بخش روح و جان آدمی بوده است. فعالیت این باغ در سال 1375 و در مساحتی بالغ بر 55000 متر مربع آغاز شد و مدتی نگذشت که به یکی از دیدنی های بی مثال اصفهان برای گردشگران داخلی و خارجی بدل گشت.

بخشهای تخصصی باغ

بخش کلینیک: براساس مقاله باغ پرندگان اصفهان کجاست باید بدانید که ضدعفونی کردن و کنترل بهداشت تمام باغ و پرندگان بر عهده این بخش است. پرندگان بیمار پس از تشخیص، به این بخش منتقل شده و بعد از معاینه و درمان توسط متخصصان و دامپزشک، به باغ باز می گردند. یکی از این بیماری ها، نیوکاسل بوده که واکسیناسیون ماهانه پرندگان بر علیه این بیماری نیز بر عهده این بخش هست.

بخش قرنطینه: از آنجایی که پارک، پرندگان اهدایی از سوی دوستداران پرنده ها را نیز قبول می نماید و به صورت دوره ای بر حسب نیاز پرندگان تازه ای خریداری می شوند، برای جلوگیری از انواع بیماری ها، این پرندگان در دوره های 10 یا 14 روزه قرنطینه شده و پس از آزمایشات لازم و تایید سلامتی، وارد باغ می شوند.

بخش تغذیه: هر پرنده با توجه به نژادش، نیاز غذایی متفاوتی دارد. این یک چیز بدیهی بوده و رفع کردن نیاز غذایی آنها نیز ضروری است. این بخش با توجه به برنامه های غذایی هر پرنده، به آنان غذا می دهد.

بخش فراوری مثل: همه نوع پرنده ای در باغ پرندگان یافت می گردد؛ تخم گذار و جوجه آور. بخش فراوری مثل پارک مسئولیت ایجاد شرایط و امکانات لازم جهت تکثیر پرندگان را به عهده دارد و همچنین، عهده دار نگهداری از جوجه و تخم ها تا زمان رسیدن به سن خاص هست.

بخش تاکسیدرمی: یکی دیگر از بخشهای موجود در باغ پرندگان اصفهان، بخش تاکسیدرمی است. تاکسیدرمی یا همان خشک کردن جانواران برای نمایش، نوعی فناوری نگهداری طولانی مدت پیکر جانوران بشمار می آید. این بخش مراحلی دارد که طی آنها، بعد از جداسازی پوست و چربی پرندگان و پر آرایی، پیکر آنان را با قالبی اسکلت بندی شده و اندازه بدن می پوشانند.

انواع زیستگاه های باغ

در این باغ انواع و اقسام پرندگان با تنوع فوق العاده و گسترده وجود دارند که علاوه بر تفاوت در غذا و نوع تکثیر، نیاز به زیستگاه های طبیعی متفاوتی دارند. باغ پرندگان اصفهان با ایجاد زیستگاه های متنوع، تمام نیازهای پرندگان را رفع نموده است. در ادامه انواع این زیستگاه ها را برایتان معرفی خواهیم کرد.

برکه ها

محیط زیست پرندگان آبچر مانند اردک ها، لک لک ها، قوها برکه های کوچک و عظیم موجود در باغ است. عظیمترین برکه در مرکز باغ قرار داشته و محیط زیست تعداد کثیری از این نوع پرندگان هست.

صخره

بعضی پرندگان موجود در باغ، نیاز به محیطهای بیابانی و کوهستانی دارند؛ مانند کبک ها. صخره هایی در ضلع شرقی باغ برای این پرندگان تعبیه شده اند.

فضاهای جنگلی

تمام باغ را این نوع فضا در برگرفته و پرندگانی که زیستگاه جنگلی دارند، آزادانه در این فضا حرکت می نمایند.

انواع قفسه ها

قفسه های شیشه ای: اصفهان شرایط اقلیمی خاصی دارد که مخصوص خودش است. این در حالی است که بعضی پرندگان به شرایطی نیاز دارند که مناسب آب و هوای منطقه نیست. مسئولان با وجود قفسه های شیشه ای و مواردی چون تهویه هوا، کولر و ....شرایط لازم این پرندگان را بوجود می آورند.

قفس آهنی: وجود این فقسها بدین دلیل بوده که پرندگان داخلشان در صورت آزاد بودن، به دیگر پرندگان حمله نموده و جوجه ها را شکار می نمایند. همچنین، شرایط لازم برای بعضی از آنها که شرایط کوهستانی بوده، داخل این قفسها ایجاد شده است.

موقعیت و اطلاعات کلی

باغ پرندگان در پارک ناژوان قرار گرفته است. این مکان دارای مناسب ترین آب و هوا جهت نگهداری از پرندگان بوده و زیبایی آن با دو بخش خصوصی به نام باغ پروانه ها و باغ خزندگان دو برابر شده است.

آدرس باغ پرندگان: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت

تلفن باغ پرندگان: 37726868

ساعات کاری باغ پرندگان اصفهان: همه روزه از ساعت 8:30 الی 16:30

قیمت بلیت باغ پرندگان: 100000 ریال

در ادامه بخوانیدمعرفی دیدنی های اصفهان | سفر به اصفهان نگین فیروزه ای دنیامنبع: همگردی
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1449

به "باغ پرندگان اصفهان؛ یکی از جذاب ترین دیدنی های نصف دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ پرندگان اصفهان؛ یکی از جذاب ترین دیدنی های نصف دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید