برترین جاذبه های گردشگری پوتراجایا، مالزی

به گزارش مجله آزات وب، در اینجا قصد داریم تا شما را برای سفر به پوتراجایا، شهری در مالزی، هدایت کنیم. سفر به پوتراجایا با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه گردشگری داشته در حال حاضر بسیار دلپذیر است. علاوه بر جاهای دیدنی پوتراجایا، طبیعت زیبای این شهر باعث شده تا آب و هوای مناسبی هم داشته باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا شما را با جاذبه های گردشگری پوتراجایا آشنا کنیم تا گردش راحت و بی دغدغه ای را در سفر به پوتراجایا تجربه کنید.

برترین جاذبه های گردشگری پوتراجایا، مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

آب و هوا

به طور کلی، آب و هوای این شهر مالزی، گرم و مرطوب است، به طوری که سالانه دارای 75 درصد رطوبت می باشد. باید توجه داشته باشید که در ماه های نوامبر و فوریه، این مقدار به بیشترین حد خود می رسد، اما درجه هوا در در روز و شب متغیر است، به طوری که در روز به 33 درجه بالای صفر و در شب به 24 درجه بالای صفر نیز می رسد، با این وجود باز هم در ماه هایی چون مارس و سپتامبر، این شهر به اوج گرما می رسد. بارش باران در سال در این شهر بین 3300 میلی متر تا 4600 میلی متر اندازه گیری شده است.

راهنمای خرید

اگر به دنبال خرید انواع پوشاک، مواد غذایی و یا علاقه مند به کافی شاپ های مختلف هستید، بهترین مکان برایتان مرکز خرید آلماندا پوتراجایا (Alamanda Putrajaya) است، زیرا این مکان دارای بهترین مغازه های برند معتبر نظیر اسپیریت (Esprit)، نایکی (Nike)، آلدو (aldo)، گس (Guess) و .... می باشد. همینطور دارای بخشی مجزا تنها برای مواد خوراکی است و دارای پیشخوانی برای سرو غذا، البته نباید کافه های روباز و سرپوشیده این مرکز خرید را هم نادیده بگیرید، زیرا می توانید طعم یک فنجان قهوه بی نظیر را در این کافه ها بچشید و همراه دوستانتان مشغول گپ و گفت شوید.

انواع رستوران ها

اگر در سفر به پوتراجایای مالزی، قصد غذا خوردن در رستوران های این شهر را داشته باشید، به راحتی می توانید یک رستوران یا کافه پیدا کنید و در آنجا غذایی لذیذ را نوش جان کنید. از رستوران های بسیار خوب این شهر که پذیرای گردشگران هستند، می توان کافه شهر قدیم، رستوران دره سیاه، کافه پالم هیل و کبابخانه تاسیک را نام برد.

کافه پالم هیل

یکی از رستوران های مالزی که می توانید در آن غذای تایلندی میل کنید، کافه رستوران مجلل پالم هیل در هتل شانگری لا (Shangri - la) است. مطمئن باشید که خاطره این طعم را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد.

کبابخانه تاسیک

در پوتراجایا دریایی وجود دارد که این کافه در کنار آن واقع شده است و فضایی دلچسب و رومانتیک را برای زوج های جوان و خانواده ها به ارمغان آورده است. در این کافه، این امکان وجود دارد تا هنگامی که در حال نگاه کردن به دریای زیبا هستید، غذایی لذیذ را میل کنید.

تفریحات متنوع پوتراجایا

اکثر جاذبه های گردشگری پوتراجایا در فضای باز می باشد. یکی از این ها گشت و گذار با قایق و یا کشتی با ظرفیت 76 نفر بر روی دریاچه و نظاره جاهای دیدنی پوتراجایا آمی باشد. این تفریح سرگرم کننده، زیبایی های این شهر را بیشتر به شما نشان می دهد، زیرا در اطراف دریاچه اش، چشم انداز هایی فوق العاده مانند پل پوتراجایا، مسجد پوتراجایا و ساختمان های اداری دولت وجود دارد که همگی از مهم ترین جاهای دیدنی پوتراجایا هستند. به این دلیل که پوتراجایا دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است، از تهویه ای مطبوع و بسیار عالی در کشتی ها استفاده می گردد، البته می توان گفت که اگر می خواهید با ظرفیت محدودی از گردشگران به دیدن جاهای دیدنی پوتراجایا بروید، می توانید از قایق های کم جمعیت تر بهره ببرید. از دیگر تفریحات در این شهر مالزی، می توان به بزرگ ترین پارک گیاه شناسی در مالزی به نام پارک گیاه شناسی پوتراجایا اشاره نمود. این پارک، به دلیل وسعتی برابر با 92 هکتار، بزرگترین پارک گیاه شناسی مالزی شناخته شده است که حدودا دارای 700 گونه مختلف گیاهی می باشد، همانند گل های مختلف، گیاهان بومی و همچنین گیاهانی که از دیگر مناطق مثل مناطق آفریقایی، آسیا و اقیانوس آرام آورده شده اند. این پارک در بخش شمالی منطقه 1 شهر واقع شده است. در واقع بیشترین استفاده ای که از این پارک می گردد، تحقیقات آموزش و پرورش به عنوان یک پناهگاه ملی برای طبقه بندی پوشش گیاهی مالزی می باشد. این پارک دارای ویژگی هایی چون پل سایبان، باغ خورشید و جهت کاوش گران نیز هست.

تالاب پوتراجایا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پوتراجایای مالزی، پارکی زیباست که بسیاری از سرگرمی ها مانند جهت های پیاده روی در دل طبیعت و مناطق مناسب جهت پیک نیک در آن برای بازدید کنندگان تدارک دیده شده است. موقعیت این پارک در شمال برج 18 متری است. یکی از ویژگی های خوب این پارک، داشتن تالابی 2000 هکتاری است که اولین تالاب ساخته دست بشر می باشد.

در کجا اقامت داشته باشیم؟؟

برای اقامت چند شبه در سفر به پوتراجایای مالزی، باید به شهر کلانتان (Kelantan) بروید و هتل ها و یا کلبه های شیشه ای را انتخاب کنید. این شهر به دلیل پیشرفت صنعت گردشگری، بسیار برای اقامت مناسب است، زیرا دارای تعداد بی شماری هتل است، از جمله کلبه شیشه ای کوتا بهرو (Crystal Lodge Kota Bahru)، هتل سوریا (Suria Hotel)، هتل رایدل (Ridel Hotel).

حمل و نقل در شهر به چه صورت است؟؟

در این شهر برای اجاره خودرو، امکانات راحتی فراهم شده است. شما می توانید با وسایلی چون تاکسی واتوبوس و ... نیز تردد کنید. هرچند سیستم حمل و نقل عمومی در شهر های شرقی به نسبت غربی چندان گستردگی ندارد، اما برای مناطق مهم و در دسترس شهر می توانید از آن ها بهره ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 251

به "برترین جاذبه های گردشگری پوتراجایا، مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های گردشگری پوتراجایا، مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید