آنالیز ایجاد موزه طب در خراسان رضوی

به گزارش مجله آزات وب، به منظور آنالیز ایجاد موزه طب در خراسان رضوی نشست مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی درمانی امام رضا (ع) برگزار گردید.

آنالیز ایجاد موزه طب در خراسان رضوی

ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و عبدالله بهرامی رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی درمانی امام رضا (ع) در رابطه با موضوع تاسیس و ایجاد موزه طب و پزشکی نشستی جلسه ای تشکیل دادند.

رئیس بیمارستان امام رضا در این نشست گفت:

پیشینه تاریخی این بیمارستان به 400 سال قبل باز می شود و فضای کنونی این مجتمع بالغ بر 28 هکتار است. از ویژگی های این مجتمع عدد مقدس هشت است که به نیت امام رضا (ع) در بخش های مختلف معماری بنا، و به صورت هشت اتاق عمل، هشت پله، هشت پنجره، ارتفاع هشت متری و... نمایان شده است.

ای مجموعه در 21 آذرماه سال 1357 و همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و پس از حمله ماموران رژیم ستمشاهی به بیمارستان، بیشتر معروف شده و اکنون هم به عنوان یکی از مجهزترین و برترین بیمارستان های کشور در حال ارائه خدمت به مردم است.

به گفته وی باید این معماری ارزشمند را حفظ کرد چراکه درحقیقت این بیمارستان، شفاخانه حضرت رضا (ع) است.

بعلاوه در ادامه این نشست رئیس بیمارستان امام رضا برای را ه اندازی موزه طب در این مجموعه اعلام آمادگی کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این نشست گفت:

سیاست این اداره کل بر حفظ ارزش های فرهنگی و معماری و عناصر وابسته به آن در این بیمارستان و رعایت ضوابط و مقررات سازمان میراث فرهنگی کشور است.

نام مبارک امام رضا (ع) بر روی این بیمارستان گذاشته شده است که مجموعه ای منحصر به فرد با ارزش های فرهنگی و تاریخی فراوانی است که باید مورد حفاظت قرار گیرند.

او ادامه داد:

شناسنامه این بیمارستان، ایجاد موزه است و به همین منظور پیشنهاد ایجاد موزه طب یا پزشکی را در این مجموعه می دهم که تاسیس این موزه به معرفی و شناخت این بیمارستان یاری خواهد نمود و این اداره کل آمادگی، ارائه مجوزهای قانونی و مشورت در راه اندازی این موزه را دارد.

عکس کاور از: Amir N

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2091

به "آنالیز ایجاد موزه طب در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ایجاد موزه طب در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید