بهترین تفریحات در پوکت تایلند

به گزارش مجله آزات وب، توریست‌ها از سرتاسر جهان براى استراحت و ماجراجویى در پوکت جمع می‌شوند و این جزیره را به یکى از محبوب‌ترین مقاصد در تایلند تبدیل کرده‌اند. پوکت یکى از مناطق خوش آب و هواى منطقه نیز هست. بادهاى موسمی از اقیانوس هند قبل از هر جاى دیگر خلیج به این ناحیه می‌رسد و در فصل‌های بارانى یک تا دو بار در روز باران می‌بارد.

بهترین تفریحات در پوکت تایلند

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

1. ساحل پاتونگ | Patong Beach

پاتونگ طولانی‌ترین ساحل پوکت است و تا زمانى که توسعه تجارت و صنعت گردشگرى آن را به یکى از مراکز شلوغ فعالیت‌های تفریحى و تجارى تبدیل ننموده بود زیباترین ساحل پوکت در گوشه دنجى از جهان نیز به شمار می‌آمد. همچنین پاتونگ مکان فوق‌العاده‌ای براى دیدن مردم مختلف است و همین بخشى از تفریح تایلند، سرزمین لبخند، می‌باشد. این یکى از تضادهایى است که با آن روبه رو خواهید شد، ممکن است جایى آرام و مناسب براى مطالعه و تمرکز در پاتونگ وجود نداشته باشد اما وجود فروشگاه‌ها و تفریحات مختلف شما را سرگرم خواهد نمود.

2. شهر پوکت | Phuket Town

این شهر در قسمت جنوب شرقى ساحل جزیره در خلیج زیبا قرار گرفته است. معمارى این شهر بازتابى از تأثیرات مهاجران چینى و ظرافت پرتغالى است که در عین حال تقابل زیبایى را با سبک سنتى تایلند بیش از هر جاى دیگر فراهم آورده است. این شهر جزیره‌ای، با فعالیت‌های گوناگون پر شده که این رونق را مدیون هتل‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های ماساژ و سایر جاذبه‌هایی است که از ساله‌ای 1980 هم‌زمان با توسعه ساحل پاتونگ پا گرفته‌اند.

3. دهکده راواى | Rawai Village

در این دهکده ى کوچک، قبیله اى ازکولى هاى دریا ساکن شده و برخى زندگى نیمه عشایرى در خشکى و عده اى دیگر دریا را براى زندگى انتخاب نموده اند! ریشه آن‌ها از جزایر آندامان (Andaman) و نیکوبار (Nicobar) است و بر باورها و اعتقادات خویش راسخ هستند. هرگونه کوشش دولت تایلند براى ادغام آن‌ها تا کنون بی‌نتیجه بوده است. مردان دهکده معمولاً ماهیگیرى می‌نمایند و در مواقعى راهنماى سفرهاى آبى نیز هستند. راواى به تنهایى داراى یک بندر ماهیگیرى کوچک، ساحلى پوشیده از درختان نارگیل و باتلاق بلوط‌هاست. از این ساحل می‌توان قایق اجاره کرد و تا سواحل جزایر دورتر پارو زد. سواحل ناى هارن (که هتل Yacht Club پوکت در آن واقع است)، کاتا نوى (Kata Noi)، کاتا (Kata)، کارون (Karon)، کارون نوى (Karon Noi) و در آخر ساحل اصلى، ساحل پاتونگ در جنوب راواى و در شمال در طول ساحل غربى کشیده شده است.

4. درخت نارگیل چهارشاخه | Four Branch Coconut Palm

در طول جهت به سمت راواى به هیچ وجه از فضاى اطراف چشم برندارید تا بتوانید یکى از گونه‌های نادر گیاه شناسى، درخت نارگیل چهار شاخه را ببینید. این درخت بیش از 60سال عمر دارد؛ بعد از 20 سال اول زندگى تنه آن به دو قسمت و بعد از 20سال دوم هرکدام از تنه‌ها رشد نموده و خود به دو تنه جدید تقسیم شدند.

5. آکواریوم پوکت | Phuket Aquarium

این جاذبه قطعاً یکى از بهترین گزینه‌های سفر شما خواهد بود، به خصوص اگر کودکى با شما هم‌سفر شده باشد، آن‌ها می‌توانند بدون احتیاج به غواصى جهانى زیر آب و حیات وحش مربوط به آن را در میان موجوداتى که به نمایش درآمده‌اند از قبیل ماهی‌های عجیب و غریب، لاک‌پشت‌های آبى، خرچنگ‌ها و ستاره دریایى به خوبى درک نمایند. شما حتى می‌توانید با رزرو قبلى از مرکز تحقیقات بیولوژیک نیز دیدن کنید. ساعات بازدید همه روزه بین 8:30 صبح تا 4:30 بعدازظهر است.

6. Khao Phra Thaeo Game Reserve

اگر به دنبال حیات وحش خارج از آب هستید حتماً به Khao Phra Thaeo Game Reserve که در شمال شرقى جزیره قرار گرفته است سر بزنید. در اینجا می‌توانید بوفالو، گراز وحشى، فیل و میمون ببینید و هم‌زمان از اینکه در کنار بسیارى از گونه‌های پرنده‌های استوایى نیز هستید لذت ببرید. شما می‌توانید از جنگل‌ها عبور کنید و یا در کنار آبشارهاى تون ساى (Ton Sai) و بنگ پا (Bang Pae) استراحت نمایید. ساعات بازدید همه روزه از 8 صبح تا 5 بعدازظهر است.

7. پارک ملی هت نای یانگ | Hat Nai Yang

چرا باید تا پارک ملی Hat Nai Yang رفت وقتی از تمامی عجایب Khao Phra Thaeo Game Reserve لذت برده‌ایم؟ این پارک در شمال غربی پوکت قرار گرفته است. شهرت این پارک برای لاک‌پشت‌های آبی است که در شب‌ها در کنار ساحل آن تخم‌گذاری می‌نمایند و شما می‌توانید با گذراندن یک روز در این پارک شاهد این صحنه نادر در اکوسیستم متنوع پوکت باشید.

8. غواصی در پوکت | Diving

بسیاری از افراد صرفاً برای دریافت مدرک غواصی به تایلند می‌آیند. Koh Tao مکان بهتری برای تمرین‌های غواصی است ولی پوکت گزینه‌های بیشتری را برای واحدهای تخصصی غواصی (PADI) ارائه می‌دهد. بعضی شما را به یکی دیگر از جزایر معروف و زیبای تایلند مانند Koh Phi Phi راهنمایی می‌نمایند. هزینه واحدهای تخصصی غواصی در تایلند از دیگر کشورها کمتر است به همین دلیل بازدیدنمایندگان می‌توانند از همین فرصت استفاده نموده و اولین و یا شاید تنها تجربه گردش زیر آب زندگی خود را در آنجا بگذرانند.

اگر در نظر دارید هم‌زمان با غواصی مدرک مربوط به آن را هم اخذ کنید یادتان باشد که حتماً پارک ملی Similan Islands را آنالیز نموده باشید. در مقایسه با یازده جزیره خالی از سکنه، این رشته کوچک همیشه مورد توجه علاقه‌مندان به غواصی بوده است. برگزارنمایندگان تور و مدارس غواصی گشت و گذار در این جزیره بهشتی را بدون برنامه‌ریزی اضافه در برنامه شما پیشنهاد می‌نمایند. کسانی که می‌خواهند مستقل به آنجا سفر نمایند می‌بایست 104 کیلومتر تا شمال پوکت به سمت Thap Lamu حرکت نموده و از آنجا با کشتی راه خود را ادامه دهند. قایقرانان نیز روزانه از ساحل پاتونگ در پوکت به سمت Koh Similan حرکت می‌کند. (این سفر حدود 8 ساعت با قایق معمولی و 3 ساعت و نیم به‌عنوان بخشی از سفر روز یک اپراتور تور می‌باشد).

9. اسنورکلر (غواصی با لوله) | Snorkeling

ممکن است زمان یا حوصله کافی برای یادگیری دروس غواصی نداشته باشید. غواصی با لوله هوا (snorkeling) جایگزین ساده و خوبی را برای شما فراهم می‌کند، به خصوص آنکه در تایلند آب‌های تمیز شرایط را بی نظیر می‌کند. بسیاری از گشت‌های قایقی شامل توقف‌هایی در حاشیه جزیره برای غواصی با لوله هوا هستند و شما می‌توانید لذت بی پایانی در کنار ماهی‌های رنگی، جوجه تیغی‌های دریایی و سایر موجودات شگفت‌انگیز داشته باشید.

10. گشت قایقی جزیره | Island Boat Tour

شاید شما بخواهید در تمام مدت اقامت خود در ساحل استراحت کنید. (واقعاً چه کسی شما را به خاطر این موضوع سرزنش خواهد نمود؟) اما اگر بخواهید کمی از جزیره دور شوید، برای تور جزیره ثبت نام کنید تا دل‌خوشی‌هایی که پوکت را محاصره نموده‌اند کشف نمایید. در این زمینه اشاره ویژه به Maphrao, Nakha Yai and Nakha (در سواحل شرقی، اخیراً با فرهنگ مروارید) و همچنین Koh Bond, Koh Kaeo, Raja Noi و Raja Yai (در جنوبی‌ترین نقطه) و در آخر جزیره کوچک Poo در ساحل غربی Hat Kata داریم.

قایق‌ها از Po Bay برای یک روز گردش به سمت فانگانا حرکت می‌نمایند. شما همچنین می‌توانید به راحتی به Koh Phi Phi (و ساحل معروف مایا بِی در فیلم ساحل لئوناردو دیکاپریو) برسید. ولی بیشتر از یک بعداز ظهر احتیاج خواهید داشت تا ساحل را آن‌طور که می‌خواهید بگردید.

11. چشم‌انداز سه ساحل | Three Beaches View

این نقطه به بهترین نحو نام‌گذاری شده است و به بازدیدنمایندگان امکان دیدن منظره دلپذیری از سه تا از زیباترین ساحل‌های پوکت را می‌دهد. زمانی که از بالا به آن نگاه کنید، سواحل شبیه عدد 3 انگلیسی دیده می‌شوند. اگر از راه رو به روی ساحل Kata Noi حرکت کنید و جهت جنوب غربی را ادامه دهید در جنوبی‌ترین نقطه از جزیره می‌توانید به این چشم‌انداز دست یابید.

12. معبد Phra واقع در Thalang

این معبد غرق در افسانه‌ها و رؤیاهای محلی و خانه‌هایی با مجسمه‌های بودایی است که در طول حمله برمه در هم شکسته شده است. افسانه درباره پسری است که با افسار کنفی که به قطعه فلز بیرون زده از زمین متصل شده از بوفالویی محافظت می‌کند. ناگهان پسر می‌میرد، پدر در خواب می‌بیند که پسرش درباره همان قطعه فلز با او سخن می‌گوید. پدر آغاز به کندن زمین می‌کند و مجسمه بودایی را می‌یابد که طلای خالص است. بر اساس کاوش‌های باستانی یک معبد در سال 1785 در این قسمت ساخته شده است. زمانی که برمه، تالانگ (Thalang) را فتح می‌کند، در اقدام دوم پس از حفاری مجسمه را دو قسمت می‌نمایند که یکی از نیمه‌های آن گم شده است، اما بخش دیگر آن تا به امروز در معبد راسخ است. شیروانی و پنجره‌های این معبد کنده کاری غنی زمان قدیم این شهر را به نمایش می‌گذارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1446

به "بهترین تفریحات در پوکت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین تفریحات در پوکت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید