بورس چهارشنبه چگونه آغاز شد؟ ، بازار تحت سلطه گروه بانکی و خودرویی

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش تجارت نیوز، در آغاز معاملات روز چهارشنبه بازار سهام، شاخص کل با رشدی 7 هزار واحدی وارد کانال 734 هزار واحدی شد. این در حالی است که متوقف بودن نماد فولاد در کنار بسیاری از نمادهای دیگر به دلیل تغییرات 50 درصد باعث شده تا امروز در مقایسه با روزهای گذشته از شدت رشد شاخص کاسته شود.

بورس چهارشنبه چگونه آغاز شد؟ ، بازار تحت سلطه گروه بانکی و خودرویی

در جریان معاملات امروز بورس، سه نماد ونیکی، کچاد و فارس به ترتیب با 1191، 722 و 503 واحد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند. این در حالی است که در معاملات فرابورس نیز ذوب، فرابورس و وهور موثرترین نمادها بودند که البته ذوب در دامنه منفی معامله می شود.

در 50 دقیقه ابتدایی بازار بیش از 350 هزار معامله انجام شد که طی آن بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 23 هزار میلیارد ریال دادوستد شدند. ارزش کل معاملات فرابورس نیز بیش از 11 هزار میلیارد ریال بود. در این میان گروه خودرویی با تشکیل صف خرید در بیشتر نمادهای خود پرتقاضاترین گروه امروز بازار بوده است. بانکی ها نیز مورد استقبال شدیدی از سوی خریداران قرار گرفته اند و از نظر حجم معاملات بیشترین دادوستد سهم را به خود اختصاص داده اند. از نظر ارزش معاملات نیز غشهد و ونوین پیشتاز یک ساعت ابتدایی بازار بودند.

بورس معاملات امروز خود را در حالی آغاز کرده که شاخص کل از ابتدای هفته تا به امروز بیش از 80 هزار واحد رشد داشته و عملکردی بی سابقه را از خود به جای گذاشته بود. این در حالی است که معاملات چهار نماد شگویا، صبا، تملت و زکوثر از ساعت عادی بازار خارج شده و به ساعت 12:35 تا 13:30 منتقل شده است. همچنین نماد شستا نیز که آخرین عرضه اولیه بورس بوده برای کاهش فشار بر هسته معاملاتی از ساعت 13:31 تا 14:30 معامله می شود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1076

به "بورس چهارشنبه چگونه آغاز شد؟ ، بازار تحت سلطه گروه بانکی و خودرویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس چهارشنبه چگونه آغاز شد؟ ، بازار تحت سلطه گروه بانکی و خودرویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید