بیش از 925 هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس بازدید کردند

به گزارش مجله آزات وب، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان از بازدید 925 هزار و 741 نفر از اماکن تاریخی - فرهنگی استان فارس اطلاع داد.

بیش از 925 هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس بازدید کردند

به گزارش خبرنگاران از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری گفت: از 25 اسفندماه 95 تا 6 فروردین 96 مجموعه تاریخی فرهنگی حافظ با تعداد 251383، مجموعه جهانی تخت جمشید با تعداد 193118، مجموعه تاریخی فرهنگی سعدی با تعداد 162956، مجموعه جهانی پاسارگاد با تعداد 101225 و ارگ کریم خان زند با 91467 بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص دادند.

وی اضافه نمود: در تاریخ مذکور تعداد یک میلیون و 760 هزار و 376 نفر شب در واحدهای اقامتی استان شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر،کمپ های موقت،کلاس های مدارس، منازل استیجاری، چادرهای مسافرتی، مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی اقامت داشته اند.

هتل ها و مراکز اقامتی متناسب با شرایط مالی مردم توسعه یابد

سمیع اله حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی کشور از ستاد اجرایی خدمات سفر استان واقع در اداره کل میراث فرهنگی فارس بازدید کرد.

وی در نشست با روسای صنوف بخش خصوصی حوزه گردشگری ضمن ابراز رضایت از استقبال گردشگران در سفر به استان فارس بر توسعه هتل ها و مراکز اقامتی، متناسب با شرایط مالی مردم تاکید نمود و گفت: در بازدیدهای اجرا شده خدمات مورد قبولی در اماکن گردشگری و اقامتی به مسافران ارائه شده است.

بیشاپور ظرفیت عظیم اما ناشناخته ای دارد

بازرس ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ضمن شرکت در افتتاح نوروزگاه استان فارس از فرایند خدمات رسانی به مسافران نوروزی در مجموعه های تاریخی-فرهنگی حافظیه و سعدی، ارگ کریم خان زند و مجموعه طبیعی- تاریخی بیشاپور در شهرستان کازرون بازدید کرد.

دهقان، در حاشیه مراسم نوروزگاه استان فارس ضمن ابراز خرسندی از هماهنگی و تنوع برنامه های نوروزگاه فارس گفت: مسئولان میراث فرهنگی استان با پیش بینی برنامه های ویژه برای مسافران، نوروزی متفاوت را برای آنها رقم زدند.

وی اضافه نمود: استان فارس با توجه به ظرفیت بالای تاریخی، فرهنگی و طبیعی صندلی ارزنده ای در کشور برای جذب گردشکر دارد و می توان با هماهنگ کردن نوروزگاه با تکنولوژی روز، علاوه بر اطلاع رسانی به قشر گسترده تری از مردم جامعه، از آن در جهت رسیدن به آمار دقیق رضایتمندی و خدمات مورد تقاضای مردم بهره مند شد.

بازرس ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در بازدید از مجموعه طبیعی و تاریخی بیشاپور کازرون در استان فارس با اشاره به ارسال پفراینده ثبت جهانی این مجموعه ساسانی به یونسکو گفت: بیشاپور ظرفیت عظیم اما ناشناخته ای دارد و می توان این مجموعه را به عنوان قطب جدید گردشگری در استان فارس معرفی کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 886

به "بیش از 925 هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 925 هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید