جزیره فی فی در تایلند

به گزارش مجله آزات وب، جزیره فی فی (phi phi)، یکی از زیباترین جزایر کشور تایلند برای بازدید از طبیعتی شگرف است. در این مقاله شما را با جاذبه‌های این جزیره و 6 جزیره دیگر آن آشنا خواهیم کرد.

جزیره فی فی در تایلند

اگر جزیره فی فی را به دو قسمت تقسیم کنیم، یک قسمت را را باید به نام جزیره Phi Phi Leh بنامیم و قسمت دیگر را جزیره Phi Phi Don. که قسمت اول کوچکتر از قسمت دوم و خالی از سکنه است و قسمت دوم بزرگتر و پر از جمعیت افراد بومی و گردشگران است. به همین دلیل است که توسعه جزیره فی فی دقیقا مدیون افراد بومی ساکن در روستای  Ton Sai village در جزیره Phi Phi Don است. در این جزیره ، هتل ها، رستوران های زیبا و خاص ، کافه بار های مختلف و دنج و در نهایت سواحل زیبا با ورزش های آبی منتظر گردشگران تور تایلند هستند.

از سرگرمی‌های شبانه لذت ببرید

در این‌جا سرگرمی‌های شبانه فوق العاده است. معمولا در فروشگاه‌ها آتش‌بازی و یا بوکس تایلندی برگزار می‌شود. اکثر مواقع جشن‌های ساحلی نیز برگزار می‌شوند. اگر به دنبال موسیقی زنده هستید، حتما به فروشگاه نوشیدنی رولینگ استون سری بزنید. البته شرکت در این جشن‌ها ارزان نیست و اکثر مردم پول زیادی در این‌جا خرج می‌کنند.

در باقی‌مانده‌‌های کشتی کینگ غواصی نمایید

یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی، کشتی کینگ است. این کشتی مسافربری در سال 1997 پس از برخورد با تپه‌ی دریایی امنن غرق شد. این مکان پر از ماهی‌های مختلف همچون داقک ماهی، ماهی تن و نیزه ماهی و سطح آن پوشیده از شقایق است. در تور تایلند و در این جزیره می‌توانید با طبیعتی زیبا و دیدنی روبرو شوید.

به کوسه‌ها غذا دهید

یکی از هیجان‌انگیز‌ترین سفر‌ها خارج از کو‌فی‌فی گردش صبحگاهی برای غذا دادن به کوسه‌ها است. یک سفر 6 ساعته نزدیک به 800 بات می‌شود. در این سفر شما می‌توانید به کوسه‌های پلنگی غذا دهید. همچنین اکثر تور‌ها شامل  بازدید از قسمت‌های مرجانی است که علاوه‌بر دیدن انواع کوسه، به شما امکان شنا نیز می‌دهد. درصورتی‌که می‌خواهید از امکانات رایگان استفاده کنید، به خلیج کوچک سنگی در انتهای شرقی ساحل لانگ مراجعه کنید.

پیاده‌روی در فی فی

پیاده‌روی 20 دقیقه‌ای به بالای کو‌فی‌فی منظره‌ی زیبایی از فی‌فی‌لی و فی‌فی‌دان را پیش چشم شما قرار می‌دهد. این منظره 600 متر بالا‌تر از سطح جزیره قرار دارد. به‌همین دلیل برای رسیدن به آن، از آمادگی لازم برخوردار باشید. این یک پیاده‌روی فوق‌العاده با صدها گام در یک جاده‌ی پیچ‌در‌پیچ است. تور تایلند دارای جاذبه‌های فراوانی برای بازدید است.

چگونه به جزیره فی فی برویم؟

برای رسیدن به مجمع الجزایر فی فی کافی است یا از کشتی های خصوصی استفاده کنید که سریع السیر هستند و 45 دقیقه زمان لازم دارند تا شما را به مقصد خود برسانند.یا از قایق ها و کشتی های عمومی و ارزان تر که در 90 دقیقه شما را به جزایر فی فی میرسانند.

6 جزیره فی فی در تایلند

  1. Ko Phi Phi Don : بزرگترین جزیره در مجموعه جزایر فی فی است که فقط در همین جزیره است که افراد زندگی میکنند. آب و هوایش گرمسیری است و در آن سوپرمارکت های مختلف، رستوران، کافه-بار، سالن های خالکوبی، بانک و خود پرداز را ملاحظه خواهید کرد. 80% مردم اینجا مسلمان هستند.
  2. Ko Phi Phi Leh : یک جزیره کوچک در جنوب مجموع جزایر فی فی است. خالی از سکنه بوده و تنها تعدادی از افراد به عنوان خدمتکار و نگهبان در آن به تمیز کردن و حفظ خلیج مایا Maya Bay در اینجا مشغول به فعالیت می باشند. این جزیره محبوبیتش را از زمانی که فیلم "ساحل" به کارگردانی دنی بویل  Danny Boyle و بازی لئوناردو دی کاپریو  Leonardo DiCaprio در آن ساخته شد، به دست آورده است. هزینه ورود به این جزیره 100 بات می باشد. که معمولا این هزینه در تورهای گردشگری به جزیره فی فی لحاظ نمی‌گردد.
  3. Ko Mai Phai: مشهور به جزیره درختان بامبو است. در شمال جزیره Ko Phi Phi Don قرار گرفته است و امکان غواصی در آب‌های آن بسیار کم و محدود است.
  4. Ko Yung : این جزیره نیز در قسمت شمالی جزیره  Ko Phi Phi Don قرار گرفته است که دارای یک ساحل سنگی بزرگ و یک ساحل شنی کوچک است. یادتان باشد در این منطقه با احتیاط قدم بزنید و حتما کفش با خودتان به همراه داشته باشید، برروی ساحل شنی ممکن است تکه هایی از مرجان ها و یا جوجه تیغی های دریایی را ببینید که بعضی از آنها ممکن است به شما صدمه بزنند.
  5. Bida Nok و Bida Nai : دو جزیره سنگ آهکی که دقیقا در قسمت جنوبی جزیره Phi Phi Leh قرار گرفته اند و در آنها صخره های سنگی بزرگ و سربه فلک کشیده از دل آب بیرون زده اند.
  6. Tsunami Memorial Garden: فضایی آرام و زیبا را در این قسمت تجربه خواهید کرد. جان باختگان فاجعه تسونامی در اینجا به خاک سپرده شده اند و یادبودهایی از آنها در این محل قرار دارد.
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 654

به "جزیره فی فی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره فی فی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید