حبیب اسماعیلی: امیدواریم سریال سازان خانگی بتوانند همانند گذشته تحت نظر ارشاد فعالیت نمایند

به گزارش مجله آزات وب، حبیب اسماعیلی می گوید، از گذشته متولی صدور پروانه برای ساخت سریال های خانگی و فیلم های سینمایی وزات ارشاد بوده است و حالا هم بهتر است اجازه دهند همچنان ارشاد باشد که با قدرت به کارش ادامه دهد.

حبیب اسماعیلی: امیدواریم سریال سازان خانگی بتوانند همانند گذشته تحت نظر ارشاد فعالیت نمایند

حبیب اسماعیلی بازیگر و تهیه نماینده گفت: وقتی ارشاد بهتر می تواند بر شبکه خانگی مدیریت کند و اسباب ارتقای کیفی سریالها را موجب شود، چه کاری ست که زعامت شبکه خانگی را از ارشاد گرفتند و به تلویزیون دادند؟ مشکل اصلی در حیطه صدور مجوز برای سریالها، چندگانگی نهادهای تصمیم گیر در حوزه های مختلف است در صورتی که در جمهوری اسلامی باید یک واحد فرهنگی مثل شورای انقلاب فرهنگی وجود داشته باشد و چارچوب ها را تعیین و ابلاغ کند و سریال سازان و فیلمسازان طبق آن اثر فراوری نمایند.

تهیه نماینده تصویر آخر ادامه داد: قرار نیست هر نهادی چارچوب های نظارتی خاص خودش را داشته باشد و ضدچارچوب های نهاد دیگر باشد. این چندگانگی به هنر و سینما لطمات زیادی به خصوص در بخش خصوصی وارد نموده است و باید این مساله یک بار برای همواره، حل شود.

مدیر موسسه پخش رسانه فیلمسازان تاکید نمود: نمی دانم چه اصراری وجود دارد که یک روز متولی گری حوزه نمایش خانگی دست ارشاد باشد و روز دیگر دست تلویزیون و یا نهاد دیگری! واقعا چه منافعی در این میان وجود دارد که باعث می شود هر نهادی کوشش کند که متولی این بخش باشد؟ اگر هدف، واقعا خدمت به اهالی فرهنگ است بهتر است بگذارند ارشاد کارش را در این حیطه ادامه دهد.

حبیب اسماعیلی با اشاره به سنجش عملنمودها بیان داشت: باید عملنمودها را رصد کنیم. عملکرد تلویزیون را اگر آنالیز کنید در جلب مخاطب و فراوری آثار مجذوب کننده و باکیفیت ناپیروز بوده و نظارت هایش بر فراوریات خودش هم نتیجه خوبی نداشته و در سالهای اخیر دچار ریزش مخاطب شده است و مخاطبان سریال های دو دهه قبلش بیشتر از مخاطبان سریال های روز است. پس چه کاری ست که تلویزیون اصرار دارد زعامت شبکه خانگی را برعهده گیرد؟

تهیه نماینده بازپرسی یک جنایت و غزل گفت: وقتی بیشتر مخاطبان تلویزیون رفته اند به سراغ تماشا سریالها در شبکه های آن ور آبی معلوم است که تلویزیون باید هم و غم خود را بر ارتقای کیفی محصولات خودش بگذارد و بی خود و بی جهت در پی تصدی گری بر حیطه های دیگر نباشد.

حبیب اسماعیلی با تاکید موکد بر واسپاری زعامت شبکه خانگی به وزارت ارشاد بیان داشت: در این شرایط هر کسی اگر سرش به کار خودش گرم باشد و نخواهد دخل طرف مقابل را بیاورد با نتایج بهتری روبرو خواهیم بود!! به هر حال ارشاد در مدتی که متولی سریالهای خانگی بوده، کارش را درست انجام داده و نسبتا پیروز تر بوده پس نباید بخواهند این بخش را از آن خارج نمایند.

تهیه نماینده قرمز و شبکه تاکید نمود: اگر هدف از واگذاری زعامت شبکه خانگی به تلویزیون، تبدیل کردن فراوریات شبکه نمایش خانگی به آثار مشابه تلویزیونی بوده که باعث شود آنها هیچ بیننده ای نداشته باشند، سخت در اشتباهند چون در ساختار فرهنگی جمهوری اسلامی هر کدام از ارگان ها باید بکوشند که به نوبه خود وظیفه خودش را درجهت افزایش مخاطب، درست انجام دهد و از دخالت در کار دیگر نهادها پرهیز کند که نتیجه ای جز موازی کاری های حوصله سربر و در نهایت فراری دادن مخاطب نخواهد داشت.

این تهیه نماینده گفت: امیدواریم با پیگیری وزیر تازه ارشاد، سریال سازان خانگی بتوانند همانند گذشته تحت نظر ارشاد فعالیت نمایند تا هم در فرایند صدور مجوزها، صلاحیت های لازم درنظر گرفته شود و هم کیفیت سریالها بالاتر رود و درنهایت مخاطبان این حیطه از ساختار سرگرم سازی فرهنگی وطن، بیشتر و بیشتر شود.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1953

به "حبیب اسماعیلی: امیدواریم سریال سازان خانگی بتوانند همانند گذشته تحت نظر ارشاد فعالیت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حبیب اسماعیلی: امیدواریم سریال سازان خانگی بتوانند همانند گذشته تحت نظر ارشاد فعالیت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید