حمام تاریخی زرهان تویسرکان سفره خانه سنتی می گردد

به گزارش مجله آزات وب، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان از تبدیل حمام تاریخی قاجاری زرهان به سفره خانه سنتی اطلاع داد.

حمام تاریخی زرهان تویسرکان سفره خانه سنتی می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، اسحاق ترکاشوند امروز دوشنبه 15 اردیبهشت 99 گفت: حمام زرهان با توجه به نوع طاق و قوس های آن از جمله بناهای به جا مانده از دوران قاجار است ودر یکی از محله های قدیم تویسرکان به همین نام واقع شده است و از این رو به نام حمام زرهان موسوم است.

او اضافه کرد: این بنا در مساحت 480 مترمربع ساخته شده وبا شکوه ترین قسمت بنا، سربینه حمام سرد است که پلان آن، هشت ضلعی منتظمی است که در هر یک از اضلاع آن طاق نمایی دوبخشی تعبیه شده است و آب نمایی دایره ای شکل در مرکز سربینه واقع شده است که آب مورد استفاده حمام از قناتی که وجود دارد، تأمین می گردد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان توضیح داد: این بنا که در طول گذر زمان به دلیل عدم استفاده دچار فرسایش شده بود، در سال های اخیر توسط این اداره بخش هایی از آن بازسازی شد و در حال حاضر، توسط بخش خصوصی پس از صدور مجوزهای مربوطه در حال بازسازی تکمیلی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1035

به "حمام تاریخی زرهان تویسرکان سفره خانه سنتی می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "حمام تاریخی زرهان تویسرکان سفره خانه سنتی می گردد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام تاریخی زرهان تویسرکان سفره خانه سنتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید