خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور به موزه تبدیل می گردد

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از تبدیل منزل مسکونی جلال آل احمد و سیمین دانشور، زوج صاحب نام عرصه فرهنگ و ادب کشورمان به موزه اطلاع داد.

خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور به موزه تبدیل می گردد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، خلیل راحتی اظهار کرد: یکی از رسالت های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گسترش فضاهای فرهنگی و ماندگار کردن محل سکونت پیشگامان و مفاخر فرهنگی است. به همین دلیل نیز تا به امروز منزل مسکونی شهیدان رجایی، بهشتی، مطهری، چمران و نیز هنرمندان صاحب نامی چون عزت الله انتظامی به موزه تبدیل شده است.

وی توضیح داد: در راستا این اقدام منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور نیز تملک شده است و درصدد تبدیل منزل این زوج صاحب نام به موزه هستیم.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی ادامه داد: خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور واقع در منطقه یک شهرداری تهران با قدمتی 65 ساله، نمای آجری با هندسه ساده و با مساحتی معادل 420 مترمربع است. از جمله جذاب ترین بخش های این خانه حیاط عظیم، مصفا و البته اتاق کار جلال آل احمد است.

به گزارش خبرنگاران، جلال آل احمد نویسنده و مترجم صاحب نام متولد دوم آذر 1302 و صاحب آثار ارزشمندی از جمله نون و القلم، خسی در میقات، نفرین زمین، سنگی بر گوری، غربزدگی و غیره است. سیمین دانشور نیز متولد 8 اردیبهشت 1300 و صاحب آثار ارزشمندی از جمله رمان های سووشون، جزیره سرگردانی، ساربان سرگردانی و ترجمه های دشمنان ـ باغ آلبالو اثر آنتوان چخوف و سرباز شکلاتی اثر برنارد شاو است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 985

به "خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور به موزه تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور به موزه تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید