خبرنگاران رایزنی علمی ایران در مسکو: دانشجویان ایرانی به خانه بازگردند

به گزارش مجله آزات وب، مسکو - خبرنگاران - رایزنی علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشورهای روسیه، بلاروس و آسیای میانه در بیانیه ای با اشاره به نبود چشم اندازی در مورد اقدامات آینده در مقابله با شیوع کرونا در روسیه به دانشجویان ایرانی توصیه نموده است که به ایران بازگشته و ادامه برنامه آموزشی خود را مطابق برنامه دانشگاه های مربوطه از راه دور ادامه دهند.

خبرنگاران رایزنی علمی ایران در مسکو: دانشجویان ایرانی به خانه بازگردند

جهت دریافت خدمات زمان بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

در این بیانیه که روز آدینه منتشر شده، آمده است: با توجه به گسترش روزافزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف از جمله فدراسیون روسیه و به ویژه در شهر مسکو و فقدان چشم انداز حل این مشکل در کوتاه مدت و حتی احتمال تداوم آن در نیمسال تحصیلی آینده که موجب به وجود آمدن نگرانی ها و سوالاتی برای دانشجویان شده است، این بیانیه صادر شد.

در ادامه آمده است: رایزنی علمی سفارت ایران درشرایط موجود موکدا توصیه می نماید دانشجویان ایرانی ضمن قبول مسؤلیت عدم قطعیت ها به سهم خود حتی الامکان به ایران بازگشته و نسبت به ادامه برنامه آموزشی مطابق برنامه دانشگاه مربوطه و از راه دور کوشش نمایند.

طبیعی است، کوشش دانشگاه ها و پیگیری ها بر این است که ادامه جریان آموزش دانشگاه ها و در صورت امکان امتحانات تا حد ممکن به صورت غیرحضوری برگزار گردد.

تا زمان امکان بازگشت به کشور به دانشجویان ساکن خوابگاه ها و سایر سکونت گاه ها که با شرایط نامناسب بهداشتی و یا احتمال قرنطینه خوابگاهی و یا مشکل ثبت اقامت روبرو می شوند توصیه می گردد با رعایت تمامی جوانب نسبت به اسکان در خوابگاه خودگردان و یامنازل و مکان های مناسب و دارای امکان ثبت اقامت رسمی اقدام نمایند.

در انتهای این بیانیه آمده است: رایزنی علمی سفارت ایران بر مبنای وظایف قانونی خود پیگیری های لازم را برای رسیدگی بهتر به شرایط دانشجویان از مراجع قانونی انجام داده و به دلیل احتمال مواجهه با شرایط غیرقابل پیش بینی و غیر قابل جبران و تاسف بار مجددا تا زمان بهبود شرایط توصیه اکید به بازگشت دانشجویان عزیز کشورمان به ایران دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 928

به "خبرنگاران رایزنی علمی ایران در مسکو: دانشجویان ایرانی به خانه بازگردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رایزنی علمی ایران در مسکو: دانشجویان ایرانی به خانه بازگردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید