درباره گلکسی اس 20 فن ادیشن چه می دانیم؟

به گزارش مجله آزات وب، سامسونگ گوشی های خانواده گلکسی اس 20 را در ماه فوریه امسال (بهمن) رونمایی کرد. اما این محصولات از قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار بودند. با توجه به عملکرد خوب سری اس و نوت 10 لایت، غول کره ای تصمیم گرفت این بار هم نسخه ای ارزان قیمت ار پرچم داران خود را با نامی متفاوت راهی بازار کند. یعنی گلکسی اس 20 فن ادیشن یا همان نسخه هواداران. در رابطه با مشخصات گلکسی اس 20 فن ادیشن خبرها و شایعات زیادی منتشر شده که البته طبیعی است چون این گوشی قرار است همین امسال راهی بازار شود. به همین دلیل در این مطلب به بررسی تمام آنچه که در رابطه با این محصول می دانیم می پردازیم تا ببینیم باید چه انتظاری از نماینده قدرتمند سامسونگ داشته باشیم.

درباره گلکسی اس 20 فن ادیشن چه می دانیم؟

نام، تاریخ عرضه، رنگ بندی و قیمت

از این بابت که محصول جدید سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن نام دارد تقریبا مطمئن هستیم. بسیاری از خبرگزاری ها و افشاگران معروف روی همین نام اتفاق نظر دارند و حتی صفحه یوتیوب شعبه بلغارستان سامسونگ نیز آن را تایید کرد. بنابراین به نظر می رسد دلیلی برای نپذیرفتن آن وجود ندارد. همچنین به نظر می رسد این محصول در دو نسخه 4G و 5G به دست کاربران خواهد رسید.

گلکسی اس 20 فن ادیشن قرار بود در بخش دوم رویداد آنپکد و به همراه گلکسی زد فولد 2 معرفی گردد اما این اتفاق نیفتاد. ظاهرا خبرهایی که به اواخر ماه سپتامبر و اوایل اکتبر به عنوان تاریخ عرضه این گوشی اشاره می کردند صحت بیشتری داشتند. بنابراین در بدترین حالت باید تا یک ماه دیگر منتظر رونمایی از این محصول باشیم.

در رابطه با رنگ بندی اس 20 فن ادیشن هم اولین بار ایوان بلس، یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری، در توییتر خبر داده بود. به گفته او، پرچم دار مقرون به صرفه سامسونگ قرار است کاملا متنوع و در 6 رنگ راهی بازار گردد که شامل سرمه ای، سفید، سبز، یاسی، قرمز و نارنجی می شوند.

در رابطه با قیمت این گوشی هم هنوز اطلاعات موثقی در دسترس نیست اما با توجه به شایعات، احتمالا سامسونگ آن را 799 دلار قیمت گذاری خواهد کرد. این یعنی محصول جدید با توجه به بهره مندی از معینات سخت افزاری تقریبا مشابه با گلکسی نوت 20، 200 دلار از آن ارزان تر است.

  • تصاویر و معینات فنی گلکسی اس 20 فن ادیشن لو رفت

طراحی، نمایشگر

به لطف تصاویر زیادی که از این گوشی منتشر شده، به نظر می رسد طراحی آن شباهت بسیار زیادی با گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس داشته باشد. اگر بخواهیم به تصویری که ایوان بلس از این گوشی منتشر کرده اعتماد کنیم، باید بگوییم تنها تفاوت بین این گوشی و دو پرچم دار یاد شده تنها به حواشی بیشتر نمایشگر بر می گردد. البته این فقط ظاهر داستان است. چرا که ظاهرا در بدنه آن از پلاستیک استفاده شده.

گلکسی اس 20 فن ادیشن احتمالا قرار است به نمایشگری 6.5 اینچی از نوع +FHD مجهز گردد که از رفرش ریت 120 هرتز نیز پشتیبانی می کند. از لحاظ اندازه، این گوشی بین اس 20 (6.2 اینچی) و اس 20 پلاس (6.7 اینچی) قرار می گیرد. همچنین سامسونگ احتمالا برای محافظت از نمایشگر این محصول از گوریلاگلس 3 استفاده می کند که اگرچه قدیمی است اما می تواند تا حدودی از نمایشگر گوشی در برابر خط و خش و ضربه محافظت کند.

سامسونگ به احتمال بسیار فراوان حسگر اثر انگشت را هم درون این نمایشگر تعبیه خواهد کرد اما اینکه این حسگر از نوع اولتراسونیک خواهد بود یا اپتیکال معین نیست. این شرکت معمولا در گوشی های پرچم دار خود از سنسور اولتراسونیک استفاده می کند ولی از آن جایی که اس 20 فن ادیشن یک محصول شبه پرچم دار است، بنابراین شانس بیشتری برای سنسور اپتیکال وجود خواهد داشت.

متاسفانه تا به این لحظه تصویر زیادی از نمای پشتی این گوشی منتشر نشده اما دو افشاگر با نام کاربری PriceBaba و OnLeaks، یک تصویر از آن را در توییتر با کاربران به اشتراک گذاشتند که با تصاویری که ایوان بلس منتشر کرده مطابقت دارد. بنابراین می توان به صحت آن تا حد زیادی اعتماد کرد.

اگر این طراحی درست باشد، بنابراین اس 20 فن ادیشن روی پنل پشتی خود درست مانند اس 20 و نوت 20 از سه دوربین بهره می برد که گفته می گردد شامل سنسورهای 12 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 123 درجه و 8 مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگ نمایی سه برابری هیبریدی است. دوربین سلفی هم با سنسوری به بزرگی 32 مگاپیکسل و گگرددگی دیافراگم f/2.0، در مرکز نمایشگر تعبیه شده.

طبق خبرهای منتشر شده، دوربین اصلی بکار رفته در این گوشی کیفیت مشابهی با اس 20 و اس 20 پلاس خواهد داشت و این یعنی توانایی بسیار بالا در زمینه عکاسی و فیلم برداری. همچنین به نظر می رسد دوربین اس 20 جدید توانایی ضبط ویدیو های 8K را هم خواهد داشت.

  • گوشی گلکسی اس 20 فن ادیشن با پردازنده اگزینوس 990 در گیک بنچ دیده شد

معینات فنی گلکسی اس 20 فن ادیشن

همانطور که اشاره شد، اس 20 فن ادیشن در دو مدل 4G و 5G به فروش می رسد. مطابق انتظار، این نسخه 4G خواهد بود که از اینترنت 5G بهره نمی برد چون مدل های مجهز به اسنپدراگون 865 باید مودم 5G هم داشته باشند. بنابراین برخلاف گلکسی اس 10 لایت، این محصول مانند پرچم دارهای سامسونگ با دو پردازنده مختلف راهی بازار می گردد.

اما خبر خوب این جاست که سامسونگ ظاهرا نمی خواهد فروش مدل مجهز به اسنپدراگون را تنها به بازار آمریکا محدود کند. طبق شنیده ها، غول کره ای در بازار اروپا هم از هر دو مدل رونمایی خواهد کرد بنابراین می توان امیدوار بود هنگام خرید، نسخه اسنپدراگون هم در دسترس باشد. اگر این اتفاق رخ دهد، اولین بار در تاریخ گوشی های سامسونگ خواهد بود که محصولی با دو پردازنده به صورت همزمان در یک بازار عرضه گردد. لازم به ذکر است ظاهرا در مدل 4G، این گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش خواهد رسید که برای مدل 5G احتمالا این مقدار به 8/128 ارتقا خواهد یافت.

منبع تغذیه این مجموعه قدرتمند را یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تشکیل می دهد که با در نظر دریافت اندازه و کیفیت نمایشگر، می تواند بسیار عملکرد خوبی از خود نشان دهد. اما یک نقطه ضعف در این بخش می تواند شارژر این محصول باشد. 3 روز پیش شاهد حضور کهکشانی جدید در وب سایت 3C بودیم که با توجه به آن، شارژر این گوشی از سرعت 15 وات بهره می برد.

بنابراین برخلاف بسیاری از گوشی های سامسونگ با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی که از شارژر 25 واتی بهره می برند و حتی اس 10 لایت با پشتیبانی از شارژر 45 واتی، کاربران اس 20 فن ادیشن باید مدت زمان بیشتری تا شارژ کامل محصول خود منتظر بمانند. البته شاید نسخه های 5G، از شارژر سریع تری پشتیبانی کنند اما در حال حاضر آن چیزی که در این رابطه می دانیم، وجود شارژر 15 واتی درون جعبه است.

در بخش نرم افزار هم قطعا شاهد اندروید 10 سوار بر رابط کاربری One UI 2.5 خواهیم بود اما با توجه به سیاست جدید سامسونگ مبنی بر بروزرسانی نرم افزاری سه ساله، کاربران می توانند اندروید 11، 12 و 13 را نیز با این محصول تجربه کنند.

در حال حاضر این تمام خبرهایی است که تا به امروز در رابطه با معینات گلکسی اس 20 فن ادیشن منتشر شده. برای معین شدن جزئیات بیشتر در رابطه با این گوشی و همچنین مطمئن شدن از شایعات پیرامون آن، باید حداقل یکی دو هفته منتظر بمانیم.

  • مقایسه اگزینوس 990 با اسنپدراگون 865؛ کدام نسخه از گلکسی اس 20 بهتر است؟

منبع: PhoneArena ,Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1322

به "درباره گلکسی اس 20 فن ادیشن چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره گلکسی اس 20 فن ادیشن چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید