گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ یا آیفون 13 پرو مکس

به گزارش مجله آزات وب، شرکت سامسونگ کوشش فراوانی نموده تا یک گوشی پرچمدار سطح بالا ارائه دهد. سوالی که وجود دارد این است که آیا سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا می تواند آیفون 13 پرو مکس را شکست دهد.

گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ یا آیفون 13 پرو مکس

به گزارش خبرنگاران، گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra نه تنها یکی از شگفت انگیزترین پرچمدارانی است که تا به حال ساخته شده است، بلکه به لطف قلم S جایگزین قطعی سری Galaxy Note می گردد. اما آیا این گوشی واقعاً یک پرچمدار معتبر است؟ آیا می تواند بهتر از آیفون باشد؟ این گزارش مقایسه ای است میان گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس. این دو گوشی برترین مدل های حال حاضر دو شرکت معتبر سازنده گوشی های هوشمند، یعنی سامسونگ و اپل هستند. البته برترین گوشی برای انتخاب بستگی به کاربر دارد، اما این گزارش شما را از مزایا و معایب هر گوشی آگاه می نماید. در جدول زیر مشخصات این دو دستگاه به طور کامل معرفی شده است.

طراحی

آیفون 13 پرو مکس کیفیت ساخت بالاتری دارد، زیرا با فریم فولادی ضد زنگ و پشت شیشه ای محافظت شده به وسیله سپر سرامیکی ساخته شده است. در مقابل Samsung Galaxy S22 Ultra قاب آلومینیومی دارد. علاوه بر این، مقاومت آیفون 13 پرو مکس در برابر آب قوی تر است. هر دو مدل دارای گواهی IP68 هستند، اما پرچمدار اپل تا عمق 6 متری برای حداکثر 30 دقیقه مقاوم است. این آمار برای پرچمدار سامسونگ در عمق 1.5 متری صادق است. با این حال، اگر از بریدگی قطره ای اپل خوشتان نمی آید، ممکن است طراحی گوشی گلکسی اس 22 اولترا را با صفحه نمایش منحنی و سوراخ پانچ که به وسیله محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می گردد، ترجیح دهید.

نمایشگر

روی کاغذ، گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra با مشخصات نمایشگر خیره کننده ای ارائه می گردد. این گوشی دارای پنل LTPO AMOLED با نرخ نوسازی تطبیقی از 1 تا 120 هرتز، رزولوشن 3088 در 1440 پیکسل Quad HD+، گواهی HDR10+، قطر 6.8 اینچ می باشد. بعلاوه به لطف یک اسلات اختصاصی که در گوشی تعبیه شده است، نمایشگر این دستگاه از قلم S برای دست نویسی و نقاشی پشتیبانی می نماید. با وجود این که آیفون 13 پرو مکس با مشخصات پایین تری روی کاغذ عرضه می گردد، کیفیت تصویر آن خیره کننده است. این صفحه نمایش OLED دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز و گواهی HDR10+ می باشد. گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra برای احراز هویت به حسگر اثرانگشت درون صفحه نمایش متکی است، در حالی که iPhone 13 Pro Max دارای فناوری Face ID است که به لطف حسگر اختصاصی که نزدیک دوربین سلفی قرار گرفته است، از تشخیص چهره سه بعدی پشتیبانی می نماید.

سخت افزار و نرم افزار

هر دوی این گوشی ها پرچمدارانی هستند که به برترین چیپست های موجود در بازار مجهزند. گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra بسته به بازار عرضه دارای یک چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 یا Samsung Exynos 2200 است که با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی جفت می گردد. از سوی دیگر، آیفون 13 پرو مکس دارای چیپست اپل A15 Bionic با 6 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی است. با وجود اینکه با حافظه رم پرچمدار اپل نصف رقیب است، سیستم عامل این دستگاه، یعنی iOS بهتر از اندروید بهینه شده است و آیفون عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

دوربین

گوشی پرچمدار Samsung Galaxy S22 Ultra دارای تنظیمات دوربین خیره کننده ای است. در پنل پشتی این دستگاه یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با قابلیت OIS (لرزش گیر اپتیکال تصویر)، یک سنسور پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابر، یک سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی و یک سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی قرار گرفته است. این گوشی عملکرد زوم بهتری را ارائه می دهد، اما در خصوص عکس ها و فیلم های معمولی، آیفون 13 پرو مکس با دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی خود همراه با اسکنر LiDAR کمی بهتر به نظر می رسد.

باتری

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا از باتری بزرگتری نسبت به آیفون 13 پرو مکس بهره می برد، اما این بدان معنا نیست که عمر باتری آن همواره بیشتر است. در واقع، به لطف سطح بهینه سازی ارائه شده به وسیله سیستم عامل iOS، آیفون 13 پرو مکس با یک بار شارژ در اجرای برنامه های مختلف دوام بیشتری دارد.

قیمت

قیمت های اولیه هر دو گوشی بالای 1000 دلار است. قیمت پرچمدار اپل و سامسونگ به ترتیب نزدیک به 1200 دلار / 1300 یورو و 1100 دلار / 1250 یورو است (قیمت ها بسته به بازار فرق دارد).

نتیجه گیری

در خاتمه درباره گوشی پرچمدار Samsung Galaxy S22 Ultra می توان گفت که دارای مزیت های از جمله نمایشگر عریض، پشتیبانی از قلم، باتری بزرگتر، زوم اپتیکال 10 برابر و شارژ سریعتر می باشد. در مقابل گوشی اپل آیفون 13 پرو مکس نیز دارای نقاط قوتی از جمله سیستم عامل پیشرفته iOS 15، مواد تشکیل دهنده عالی، سخت افزار شگفت انگیز و کیفیت ساخت عالی است.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2190

به "گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ یا آیفون 13 پرو مکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ یا آیفون 13 پرو مکس" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ یا آیفون 13 پرو مکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید