دریاچه الندان یکی از جاذبه های گردشگری زیبای ساری است

به گزارش مجله آزات وب، نمناک/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دریاچه الندان یکی از جاذبه های گردشگری زیبای ساری است.

دریاچه الندان یکی از جاذبه های گردشگری زیبای ساری است
بیشتر بخوانیددریاچه الندان ساری؛ انعکاس دهنده رویایی از قامت سبز درختان

از جاذبه های طبیعی مازندران به دریاچه الندان میتوان اشاره نمود که در نزدیکی ازنی از توابع بخش چهاردانگه ساری و در منطقه جنگلی پله الندان قرار گرفته و نام آن برگرفته از این روستا می باشد. محل قرارگیری روستای ازنی در 65 کیلومتری جنوب شهر ساری و 20 کیلومتری کیاسر در دهستان چهاردانگه در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در دامنه کوهی به نام ازنی کوه و با مختصات جغرافیایی 53 درجه و 25 دقیقه و 2 ثانیه شرقی و 36 درجه و 14 دقیقه و 14 ثانیه شمالی و 1200 متری از سطح دریا در جاده ساری ـ سمنان (جاده کیاسر) است.

وسعت این دریاچه 17 هکتار بوده ولی در مواقعی که بارندگی زیاد است به 30 هکتار می رسد. جالب است بدانید این دریاچه در فصل زمستان محل سکونت و زندگی اردک های وحشی است و همینطور اخیراً با رها کردن ماهی در آن به کاربردهای آن افزوده شده است. آن طرف بندان پله رودخانه جاری است که آب شرب نوشیدنی در این منطقه می باشد، چرا که هیچگونه سکونتگاه انسانی در آن وجود ندارد که منجر به آلوده شدن آب گردد. درختچه های ولیک و ازگیل در نزدیکی آببندان پله در فصل پاییز پذیرای میهمانان و گردشگران می باشند.

منبع تامین این دریاچه فقط از راه نزولات آسمانی می باشد. نوع خاک و نحوه قرارگیری آن منجر شده تا حتی بر اثر بارندگی کم تمام آبهای برف و باران به طرف آن جریان پیدا کند و عدم نفوذ پذیری خاک آن باعث شده ماندگاری آب در این آب بندان زیاد گردد. در اوایل بهار در حوالی آب بندان انواع سبزی های دارویی و معطر، گل بنفشه و الزی (پیازچه وحشی) می روید.

چنانچه محل حرکت شما از ساری بوده، بعد از حدود شصت کیلومتر سپری کردن به پمپ بنزینی در طرف چپ خود می رسید. روبروی آن یعنی سمت راست شما تابلوی الندان نصب شده است. آن را انتخاب کنید و این را بدانید که ابتدای جهت آسفالت و پس از آن تقریبا هفت کیلومتری خاکی است که باید با سرعت پایین بروید. البته خاکی بودن آن از جنبه ای خوب است تا از سرعت خود بکاهید و با تماشا زیبایی های جهت لذت دو چندان ببرید. نزدیکترین راهی که رسیدن شما را به آب بندان راحت می نماید، به وسیله روستای ازنی است. حتما توجه داشته باشید که امکانات رفاهی از جمله خوراک، پوشاک و جعبه کمکهای اولیه و زاپاس اضافی را با خود ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2197

به "دریاچه الندان یکی از جاذبه های گردشگری زیبای ساری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه الندان یکی از جاذبه های گردشگری زیبای ساری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید