تور اروپا: دستبرد به بزرگ ترین گنجینه جواهرات در اروپا

به گزارش مجله آزات وب، دو دزد در اتفاقی حیرت آور پیروز به سرقت از موزه گرین والت در شهر درسدن آلمان شدند که گفته می گردد ارزش تقریبی جواهرات مسروقه بیش از یک میلیارد دلار باشد.

تور اروپا: دستبرد به بزرگ ترین گنجینه جواهرات در اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

دزدان حدود 100 قطعه جواهر گران قیمت را در سرقتی جسورانه از موزه ای در شهر درسدن آلمان دزدیدند. در این مقاله از خبرنگاران از جزئیات این خبر بیشتر به شما خواهیم گفت. به گفته رولند وولر (Roland Woeller) از سیاستمداران محلی، روز دوشنبه چند دزد به موزه گرین والت دستبرد زدند؛ موزه ای که یکی از بزرگ ترین گنجینه های جواهرات در اروپا را در خود جای داده است. وی در ادامه اضافه نمود:

آن ها، جواهرات بسیار قیمتی را با خود بردند. این سرقت، حمله به هویت فرهنگی همه ساکسون ها و استان ساکسونی است.

این موزه حاوی مجموعه ای خیره نماینده از جواهرات تاریخی و زیورآلات گرانبها است،؛ از جمله کاسه های پر زرق وبرقی که از کریستال و عقیق تراشیده شده اند و مجسمه های مزین به جواهر و جام های ساخته شده از تخم شترمرغ مطلا. یکی از معروف ترین قطعات این مجموعه، الماس سبز 41 قیراطی است که به عنوان سبز درسدن نیز شناخته می شود، هرچند در زمان سرقت در موزه قرار نداشت و به صورت قرضی به موزه متروپولیتن نیویورک داده شده بود.

یورگ کوبیسا (Jorg Kubiessa)، رئیس پلیس درسدن، در کنفرانسی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت:

امنیت موزه ساعت 4:59 صبح دوشنبه، پلیس را در جریان سرقت جواهرات قرار داد. دو مظنون در دوربین مدار بسته دیده شده اند؛ هرچند که احتمالاً افراد دیگری نیز در این امر دخیل بوده اند. دزدان، سه مجموعه جواهرات تاریخی را دزدیدند که هر یک شامل 37 قطعه بوده است.

فیلم این سرقت مدتی بعد به وسیله پلیس ساکسونی منتشر شد که نشان می داد دو نفر که لباس های تیره پوشیده بودند، با استفاده از چراغ قوه به سرعت در حال حرکت در موزه بودند. یکی از آن ها با تبر، 9 بار به شیشه ضربه می زند تا آن را بکشند. این دو مجرم ابتدا حفاظ های فلزی را از روی پنجره طبقه همکف برداشته و پس از شکستن شیشه وارد ساختمان شدند، سپس به سمت یک ویترین شیشه ای حرکت نموده، آن را خرد و محل را ترک کردند.

آتش سوزی ناشی از اتصالی برق در همان حوالی موزه باعث قطعی برق چراغ خیابان ها در حدود زمان سرقت شد. طبق بیانیه ای که بعدازظهر همان روز منتشر شد، کارآگاهان در حال کار روی این فرضیه هستند که شاید این دو حادثه به هم مربوط بوده اند. پلیس بعلاوه گفت که دزدان با یک خودروی آئودی A6 محل را ترک نموده اند. نیروهای پلیس ضمن اعلام شرایط اضطراری، مسیرهای خروجی بزرگ راه را بستند. علاوه بر این، طبق گزارش پلیس، خودرویی مشابه درست در زمان سرقت، در یک گاراژ زیرزمینی در بخش دیگری از شهر آتش گرفت.

ماریون آکرمن (Marion Ackermann)، مدیر مجموعه هنر دولتی درسدن، می گوید:

قدمت گنجینه های قیمتی ای که از موزه دزدیده شده اند، به قرن 18 برمی شود. مالک این گنجینه ها، استان ساکسونی بوده است و بیمه نبوده اند که برای اموال متعلق به دولت، امری رایج به شمار میرود.

پلیس، تصاویری از بعضی جواهرات سرقتی را در اواخر روز دوشنبه منتشر کرد که در میان آن ها، یک رشته مروارید و چندین قطعه مختلف جواهر و وسایلی حاوی الماس و سایر سنگ های قیمتی به چشم می خورد. ماریون آکرمن در ادامه اضافه می نماید:

برای این جواهرات نفیس نمی توان قیمتی معین کرد و دزدان امکان فروش آن ها را نخواهند داشت. در میان جواهرات دزدی، الماس، مروارید و یاقوت وجود داشته است.

او اظهار امیدواری کرد که بازاری برای جواهرات سرقتی وجود نداشته باشد؛ چراکه گنجینه های موزه گرین والت بسیار شناخته شده هستند. کریستوفر مارینلو (Christopher Marinello)، مدیرعامل یک شرکت حقوقی است که در زمینه پیداکردن آثار هنری مسروقه تخصص دارد. او می گوید:

در بیشتر سرقت های هنری، مجرمان پس از سرقت به فکر گرفتن پولی هنگفت از یک شرکت بیمه یا دولت می افتند. با این حال، وقتی صحبت از طلا و سنگ های قیمتی می شود، قضیه تفاوت دارد. طلا را می توان به سرعت ذوب کرد و سنگ های قیمتی را برش داد تا تقریباً غیرقابل تشخیص شوند. همین فکر که شاید این جواهرات ذوب یا قطعه قطعه شوند، واقعاً وحشتناک است. با این حال محتمل است که ارزش فرهنگی این اقلام اهمیتی برای دزدان نداشته باشد. آن ها انسان های بی فرهنگ و سنگ دلی هستند که حتی از مادر خودشان نیز دزدی می نمایند.

ماریون آکرمن گفته است که کارمندان امنیتی، 24 ساعت هر روز، موزه را زیر نظر دارند. زمانی که از او سؤال شد که چرا مأموران امنیتی مانع فرار دزدان نشدند، او گفت که طبق پروتکل ایمنی، مأموران مسلح نبودند. پلیس اعلام نموده است، اطلاع ندارد که آیا دزدان، همدستی در داخل موزه داشته اند یا خیر؛ اما در حال آنالیز این احتمال نیز هستند. مایکل کرچمر (Michael Kretschmer)، نخست وزیر استان ساکسونی، در توییتی نوشت:

این دزدی به معنای سرقت از همه ساکسون ها بود. اشیای ارزشمند موجود در این موزه را مردم استان آزاد ما در طول قرن ها با زحمت زیادی به دست آورده اند.

مجموعه ای که در موزه گرین والت وجود دارد، در اوایل قرن 18 به وسیله آگوست نیرومند، حاکم ساکسونی شکل گرفت. او برای تأسیس شهر درسدن به عنوان مرکز اصلی هنر، از مجسمه سازان، طلاسازان و نقاشان مجرب دعوت کرد تا در این منطقه زندگی نمایند. علاوه بر این، دستور ساخت یک سری اتاق باشکوه را برای نمایش آثار ارزشمند خود داد تا با این کار اهمیت فرهنگی و همین طور ثروت این شهر را تبلیغ کند.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2142

به "تور اروپا: دستبرد به بزرگ ترین گنجینه جواهرات در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: دستبرد به بزرگ ترین گنجینه جواهرات در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید