دولت برای نوسازی شناورهای چوبی تسهیلات می دهد

به گزارش مجله آزات وب، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: دولت در زمینه بازسازی و نوسازی شناورهای چوبی تسهیلات ارائه نموده که سازمان بنادر و دریانوردی برای برخورداری فعالان این حوزه از این تسهیلات، همکاری لازم را انجام خواهد داد.

دولت برای نوسازی شناورهای چوبی تسهیلات می دهد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در نشست آنالیز مسائل حمل بار توسط لنج ها به کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: حدود دو هزار دستگاه لنج فعال در چهار استان هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان وظیفه حمل کالا بین بنادر جنوبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه مسائل شناورهای کوچک به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می گردد، توضیح داد: فرسوده بودن حدود 40 درصد لنج ها، مسائل مربوط به استفاده نکردن از تسهیلات بازسازی، مشکل سوخت شناورها، نداشتن یک تشکل صنفی ویژه کارکنان شناورها و بعضی مقررات مربوط به گذرنامه های مرزی و کارت پیله وری از مسائل داخلی محسوب می شوند.

پیلتن اضافه کرد: اکنون در بخش خارجی نیز محدودیت های بندری و سیاست های سلیقه ای و همچنین دریافت بعضی عوارض، موانعی ایجاد نموده است.

ایران به دلیل قرار دریافت در جغرافیایی راهبردی و با فراهم آوردن زیرساخت های لازم در دسترسی ریلی، جاده ای و دریایی سواحل خلیج فارس، دریای عمان، دریای مکران، سواحل دریای خزر در سال های گذشته مورد توجه اقتصاد دنیا قرار گرفته که در زمان حاضر با تکمیل مسیرهای ریلی، جاده ای و دریایی شرایط را برای عبور و ترانزیت کالا فراهم می نماید.

یکی از مسیرهای راهبردی در نیم کره شرقی کریدور شمال-جنوب است که در سال 1379 ایران، هند و روسیه برای بهره برداری از آن موافقت نامه ای را امضا کردند.

این کریدور به عنوان مهم ترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا که در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا 40 درصد کوتاه تر و هزینه تا 30 درصد ارزان تر است.

کریدور شمال-جنوب که از مسیرهای مهم ترانزیتی در آسیای میانه است و ارتباط ترانزیتی کشورهای شمال اروپا و روسیه را از ایران و دریای خزر به کشورهای حوزه اقیانوس هند، خلیج فارس و جنوب آسیا برقرار می سازد و چابهار، بندری است که در این صندلی ارتباطی نقش مهمی را ایفا می نماید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1455

به "دولت برای نوسازی شناورهای چوبی تسهیلات می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت برای نوسازی شناورهای چوبی تسهیلات می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید