راهنمای سفر به پوکت

به گزارش مجله آزات وب، پوکت مروارید آندامان، بزرگترین جزیره تایلند است ، با یک خط ساحلی پیچیده از سواحل گسترده که از سنگ های سنگی پیچیده تشکیل است . راهنمای سفر به پوکت شامل بهترین هتل ها ، رستوران ها ، کافه ها ، مغازه ها ، جاذبه ها و کارهایی است که باید انجام دهید ، از جمله نحوه سفر و زمان سفر .

راهنمای سفر به پوکت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

چرا به پوکت برویم ؟

پوکت یکی از محبوب ترین مقاصد تایلند است و تله های توریستی فراوانی دارد . سواحل شگفت انگیز ، هتل های جدید باشکوه و استراحتگاه های ساحلی از دلایل محبوبیت پوکت است . پارک ملی خاو سوک و تجربه کامل جنگل ، فیل سواری ، رودحانه ها آرام و سکونت در خانه های درختی . خلیج فانگ نا و قایق های بلند بین سواحل ، غواصی و دنیای رنگارنگ زیر آب .

کی به پوکت برویم ؟

دمای هوا در تمام طول سال حدود 30 درجه سانتیگراد است ، اما فصل تابستان واقعی بین نوامبر و مارس است ، زمانی که باران نمیبارد و دریای اندامان آرام است . از ماه جولای تا اکتبر ، اب و هوا کمی بیشتر چالش برانگیز است ، دریاها متلاطم هستند و پرچم های قرمز هشدار دهنده سواحل را پوشانده اند . هیچ تضمینی برای نور خورشید در این دوره وجود ندارد . سفر به پوکت در این ماه ها زیاد توصیه نمی گردد .

از کجا دیدن کنیم ؟

هنگامی که بحث جاذبه های طبیعی تایلند است ، پوکت مثال بسیار خوبی است - سواحل مرواریدی و دراماتیک ، کوه سنگ آهک های یکنواخت ، پارک های ملی پر از حیات دریایی و زیستگاه جنگل های بارانی - در کنار خیابان موزاییک کاشی شده شهر قدیمی پوکت و همچنین معابد باشکوه از جمله جاذبه های پوکت به شمار می شوند .

بهتر است بدانید

  • ارز تایلندی : بات
  • کد تلفن : 0066
  • پلیس توریستی : شماره ملی 1155 ؛ راهنمای تلفن 1699
  • خدمات اضطراری : 191
  • اداره گردشگری تایلند ، دفتر پوکت : 213 212 76 (0) 66 00
  • فرودگاه بین المللی پوکت : 2307 327 76 (0) 66 00
  • ترمینال اتوبوس پوکت : 480 211 76 (0) 66 00

برای بسیاری از مسافران به تایلند سفر شامل چند روز وقت گذراندن در بانکوک، و سپس رفتن به یکی از استراحتگاههای زیبای ساحلی کشور برای بعضی از تفریحات و آرامش است . پوکت بهترین مکان برای انجام این کار است . این استان جزیره ای در جنوب تایلند است و به داشتن محبوب ترین سواحل کشور و همچنین مکان های تفریحی و لوکس ، فرهنگ ، خرید و زندگی شبانه شهرت دارد . در اینجا به بهترین راه سفر به پوکت پرداخته ایم .

بهترین راه سفر به پوکت

مسافران ایرانی می توانند با هواپیما به پوکت سفر نمایند . البته پرواز مستقیم از تهران به پوکت وجود ندارد و با یک یا دو توقف انجام می گردد . اما مسافرانی هستند که ترجیح می دهند از بانکوک یا شهر دیگری به پوکت سفر نمایند . در هر شهری از تایلند که باشید می توانید از جهتهای هوایی ، زمینی و دریایی به پوکت سفر کنید .

سفر به پوکت با هواپیما

بسیاری از مسافران تور پوکت ترجیح می دهند که با هواپیما به پوکت سفر نمایند . زیرا سریعترین گزینه است . البته گران ترین راه سفر نیز محسوب می گردد . زمان سفر هوایی از بانکوک به پوکت حدود یک ساعت و 20 دقیقه است . روزانه بیش از 50 پرواز بین بانکوک و پوکت صورت می گیرد . به یاد داشته باشید که در طول تعطیلات تایلندی ، بلیط ها گران و کمیاب هستند . فصل سفر ، روز سفر ، نوع ایرلاین و بلیط رفت و برگشت بر روی قیمت بلیط تاثیر دارد . فرودگاه بین المللی پوکت در شمال این جزیره قرار گرفته است و با تاکسی یا اتوبوس می توانید از فرودگاه به مرکز شهر بروید .

سفر به پوکت با قطار

یکی دیگر از گزینه هایی که می توان برای سفر به پوکت انتخاب کرد ، قطار است . سرویس مستقیم قطار به پوکت وجود ندارد . بنابراین ابتدا باید به ایستگاه سورات تانی بروید و سپس با اتوبوس به پوکت سفر کنید . سفری با قطار از بانکوک تا سورات تانی حدود 8 ساعت طول می کشد و از آنجا با اتوبوس در حدود 5 ساعت به پوکت می رسید . شما می توانید با خرید بلیط ترکیبی قطار و اتوبوس ، راحت تر سفر کنید . اتوبوس هایی که با بلیط ترکیبی هستند ، مدرن و با تهویه مطبوع هستند .

سفر به پوکت با اتوبوس

اتوبوس ، مقرون به صرفه ترین راه سفر از بانکوک به پوکت است . اما این جهت معایبی نیز دارد از جمله زمان که در حدود 13 تا 16 ساعت طول می کشد . امکان هم دارد اتوبوس شما راحت نباشد و در طول جهت اذیت شوید . قابل اطمینان ترین اتوبوس های عمومی ، BKS هستند . اگر کمی بیشتر پول پرداخت کنید ، می توانید با یکی از شرکت های خصوصی اتوبوس از جمله خدمات مسافرتی پوکت سفر کنید .

منبع: لذت سفر
انتشار: 30 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 279

به "راهنمای سفر به پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید