راهنمای سفر به یزد

به گزارش مجله آزات وب، سفر به یزد

یزد یکی از شهرهای دیدنی ایران است که تقریبا در مرکز ایران قرارگرفته است و به واسطه بافت تاریخی اش و دیدنی های بسیارش در تیرماه سال جاری توانست در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت گردد. معماری سنتی، خانه های تاریخی فراوان، جاذبه های دیدنی و همه این ها باعث شده است تا سفر به یزد به یکی از برترین ایرانگردی ها تبدیل گردد. یزد را به لقب های مختلفی مثل شهر بادگیرها، شهر شیرینی و شهر دوچرخه ها می شناسند و جالب این که قدیمی ترین کولر جهان هم در یزد وجود داشته است… همه و همه ی این ها سفر به این شهر تاریخی را در لیست باید ها قرار می دهد ولی قبل از آن باید اطلاعاتی درباره هزینه ها، هتل های دیدنی های آن به دست بیاورید که این اطلاعات را می توانید در این نوشتار خبرنگاران بخوانید، با ما باشید.

راهنمای سفر به یزد

موقعیت جغرافیایی

یزد یکی از شهرهای مرکزی ایران است که در دره ای خشک بین کوه های شیرکوه و خرانق قرار گرفته است. این شهر از سمت شمال به شهرهای میبد و اردکان، از سمت شرق به شهرهای اردکان و بافق، از سمت غرب به استان اصفهان و از جنوب به شهرهای تفت و ابرکوه منتهی می شود. ارتفاع شهر یزد از سطح دریا تقریبا 1200 متر است.

مختصری از تاریخ

یزد یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است برخی از شهرهای این استان را در دوره های مختلف زمانی به افراد خاصی نسبت داده اند برای مثال میبد را به سلیمان نبی و یا یزد را به اسکندر نسبت داده اند که این ها نشان دهنده قدمت این منطقه از ایران است. جدای از این ها آثار تاریخی ای که از زمان های گذشته تا به امروز بر جای مانده هم علت محکم دیگری بر تاریخی بودن این شهر است. در این میان، برخی از تاریخ دان ها هم تاریخ یزد را مربوط به دوران یزد گرد اول می دانند و در دوران مختلف، این شهر در زیر سلطه سلسلسه های مختلفی بوده است که از میان آن ها می توان به اتابکان، مغول ها در زمان حمله به ایران، تیموریان و صفویان، زندیان و بعد هم قاجاریان اشاره نمود. امروزه این شهر سرشار از آثاری است که از آن دوران بر جای مانده است…

اطلاعات کلی یزد

شهر یزد از تهران حدود 631 کیلومتر فاصله دارد و برای این که بتوانید از تهران به آن جا بروید می توانید روش های مختلفی را امتحان کنید. در صورتیکه با ماشین شخصی اقدام کنید تقریبا 6 ساعت و نیم تا 7 ساعت ر راه هستید. گزینه ای های بعدی این است که به وسیله قطار و یا خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما به این شهر سفر کنید.

کد شهر یزد: 035

فروگاه یزد: نام این فرودگاه شهید صدوقی است که در 10 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است و با پرواز مستقیم تهران یزد می توانید راحت خودتان را به شهر برسانید.

آب و هوای یزد و برترین زمان سفر به یزد

از آن جا که یزد منطقه ای کویری است پس آب و هوایی کویری و گرم و خشک دارد از آن جایی که منطقه گرمی است بهتر است که در فصل های خنک و سرد سال به آن بروید، بهار هم فصل به نسبت پر گردشگری در این شهر تاریخی محسوب می شود.

هزینه های سفر به صورت کلی

هزینه اقامت

از آن جایی که یزد شهری سنتی است، هتل های سنتی زیادی هم دارد که اقامت در آن ها مطمئنا لذت بخش تر از اقامت در یک هتل مدرن خواهد بود چون مانند این هتل ها در هر شهری پیدا نمی شود. خوب است تا اطلاعاتی تقریبی از هزینه ی اقامت در این هتل ها داشته باشید:

هتل های لوکس: که از میان این هتل ها می توان به صفاییه، باع مشیر الممالک و فهادان اشاره نمود که برای یک شب اقامت دراین هتل ها به طور تقریبی باید شبی 233 تا 407 هزار تومان بپردازید.

هتل های میانه: مانند هتل ملک التجار و باغ مرشد. هزینه اقامت در هتل های میانه این شهر شبی 171 تا 324 هزار تومان است.

هتل های مقرون به صرفه: هزینه یک شب اقامت در این هتل از 70 هزارتومان تا 160 هزار تومان است.

هزینه خورد و خوراک

هزینه یک وعده غذای فست فودی از 12 هزار تومان آغاز می شود و برای صرف غذای ایرانی تقریبا باید 30 هزار تومان بپردارید، طبیعتا اگر در رستوران های لوکس غذا بخورید این هزینه بیشتر خواهد بود.

هزینه حمل و نقل

برای جابه جایی در شهرمی توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس، بی آر تی و تاکسی بهره ببرید. هزینه تاکسی به ازای هر کورس 700 تومان است.

جاذبه های گردشگری یزد

یزد، این شهر خشتی منحصر بفرد دنیا تماشای های زیادی را در خود جای داده است که از میان آن ها به نمونه هایی اشاره می کنیم تا در سفر به یزد از آن ها تماشا کنید:

میدان امیر چخماق: اگر تا حال آن را از نزدیک ندیده باشید قطعا نام آن به گوشتان خورده است، میدانی که تاریخ آن به قرن نهم برمی شود و در واقع مجموعه ای متشکل از مسجد، آب انبار و بازار است.

مسجد جامع یزد: قدمت تاریخی این مسجد هم به دوران ساسانیان برمی شود و به خاطر کاشی کاری های بی نهایت زیبا و معماری خارق العاده اش شناخته شده است.

آتشکده یزد: آتشکده یزد همان آتشکده مقدسی است که آتش زرتشتیان در آن نگهداری می شود گفته می شود که 1500 سال است که این آتش خاموش نشده است.

خانه های تاریخی: این شهر خانه های تاریخی زیادی را در خود جای داده است که از معروف ترین آن ها می توان به خانه تاریخی لاری ها اشاره نمود ، خانه ای متعلق به قرن سیزدهم.

بادگیرها: هما طور که دربالا هم گفته شد، یزد را به نام شهر بادگیرها هم می شناسند. بلندترین بادگیر دنیا در جایی به نام باغ دولت آباد شهر یزد قرار گرفته است که یکی از بایدهای تماشای در سفر به یزد است.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2313

به "راهنمای سفر به یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید