روسیه گفت اجازه خصوصی سازی ماه را نمی دهد

به گزارش مجله آزات وب، رئیس سازمان فضایی روسیه (روسکوسموس) گفت، کشورش به ساخت یک ایستگاه فضایی جدید ملی برای جایگزینی با ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) می اندیشد و اجازه نمی دهد ماه خصوصی سازی گردد.

روسیه گفت اجازه خصوصی سازی ماه را نمی دهد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش راشاتودی دیمیتری روگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس سازمان فضایی روسیه گفت کشورش میخواهد ایستگاه فضایی مداری و فضاپیمای خود را بسازد.

وی گفت روسیه به عنوان کشوری که همیشه در ایجاد ایستگاه های مداری پیشتاز بوده است، باید بلافاصله کار خود را برای ایجاد یک ایستگاه جدید آغاز کند.

به گفته مدیر این پروژه هنوز معلوم نیست که ایستگاه فضایی جدید روسیه ملی خواهد بود یا بین المللی و آیا درهای آن به روی همه گردشگران فضایی باز می گردد یا نه.

روگوزین در مصاحبه با نشریه کومسومولسکایا پراودا گفت: کار ساخت این ایستگاه را باید فورا آغاز کرد.

وی اضافه کرد: روسیه همیشه در عرصه ساخت ایستگاه های فضایی پیشتاز بوده است. حال باید این نکات روشن گردد که آیا این ایستگاه فضایی جدید در سطح ملی فعالیت خواهد داشت یا بین المللی خواهد بود. همچنین باید تعیین کرد که آیا گردشگران فضایی هم اجازه بازدید از این ایستگاه را دارند یا نه.

ایستگاه فضایی بین المللی در اواخر سال 1998میلادی، یعنی بیش از بیست سال پیش به فضا پرتاب شد. برنامه های روسیه و آمریکا برای این پروژه میلیاردی تا سال 2024 تعیین است.

به اعتقاد رئیس سازمان فضانوردی روسیه، ایستگاه فضایی بین المللی در نهایت تا هفت تا 10 سال عمر خواهد نمود و در شماری از قسمت های آن نشانه های فرسودگی دیده می گردد.

در حال حاضر سه فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی به سر می برند. این ایستگاه در فاصله 400 کیلومتری کره زمین قرار گرفته است.

روگوزین شرح داد که روسیه اجازه نمی دهد هیچ کشوری ماه را خصوصی سازی کند و در هیچ رقابت فضایی مانند رقابت های کمپین های انتخاباتی شرکت نمی کند. این اظهارات در واکنش به دستور اجرایی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مطرح شد که گفته بود آمریکایی ها باید حق شرکت در اکتشافات تجاری، بازیابی و استفاده از منابع فضایی را داشته باشند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1155

به "روسیه گفت اجازه خصوصی سازی ماه را نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه گفت اجازه خصوصی سازی ماه را نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید