ساخت یک مسجد با پرینتر سه بعدی در دبی، برای اولین بار در دنیا

به گزارش مجله آزات وب، دپارتمان امور اسلامی و فعالیت های خیرخواهانه دبی (IACAD) در بیانیه ای گفت که می خواهد برای اولین بار در جهان یک مسجد را با روش چاپ سه بعدی بسازد. این مسجد قرار است در سال 2025 افتتاح گردد و گنجایش 600 نفر را داشته باشد.

ساخت یک مسجد با پرینتر سه بعدی در دبی، برای اولین بار در دنیا

دبی اعلام نموده است که می خواهد برای اولین بار در جهان تا سال 2025 میلادی مسجدی را با یاری چاپگر های سه بعدی بسازد.

دپارتمان امور اسلامی و فعالیت های خیرخواهانه دبی (IACAD) در بیانیه ای اعلام نمود که می خواهد برای اولین بار در جهان یک مسجد را با روش چاپ سه بعدی بسازد. این مسجد قرار است در سال 2025 افتتاح گردد و گنجایش 600 نفر را داشته باشد.

در بیانیه مطبوعاتی IACAD گفته شده است که دبی می خواهد با چاپگر های سه بعدی مسجدی 2000 متر مربعی در منطقه بر بسازد. این منطقه یکی از قدیمی ترین محله ها در امارات متحده عربی محسوب می گردد.

IACAD می گوید: چاپ سه بعدی سازه های ساختمان حدود چهار ماه زمان می برد. با این حال، حدود یک سال دیگر زمان ضروری است تا اقدامات تکمیلی در داخل و خارج از این مسجد انجام گردد. این پروژه ظاهراً قرار است در فاز چاپ سه بعدی، سه کارگر داشته باشد که ربات چاپگر را کنترل خواهند کرد. این ربات می تواند در هر ساعت دو متر مربع از بنا را بسازد.

عکس مفهومی از طرح مسجد دبی

ساخت مسجد با چاپگر سه بعدی در دبی چه فوایدی دارد؟

برای احداث این مسجد از ترکیبی از مواد خام و یک بتن مخصوص استفاده خواهد شد. مدیر واحد مهندسی دپارتمان امور اسلامی و فعالیت های خیرخواهانه دبی می گوید استفاده از فناوری چاپ سه بعدی به آن ها یاری می نماید تا بنایی با پایایی بالاتر بسازند.

او می گوید: استفاده از چاپ سه بعدی زباله های ساختمانی را کاهش می دهد و با محیط زیست سازگار است. البته احداث این مسجد 30 درصد بیشتر از روش های مرسوم هزینه برمی دارد؛ چون برای اولین بار است که مسجدی با این سازوکار در جهان ساخته می گردد.

IACAD درحال حاضر در کوشش است تا آخرین مجوز های لازم را برای طرحی که به منظور احداث این مسجد در نظر دارد، از مسئولان شهرسازی دبی دریافت کند.

هدف دبی از ساخت مسجدی با فناوری چاپ سه بعدی، حرکت در مسیر تبدیل شدن به یکی از پیشگامان فناوری در جهان تا سال 2030 است. استراتژی چاپ سه بعدی دبی برنامه ای بود که در سال 2016 به وسیله محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی مطرح شد تا این شهر را به یک هاب برای فناوری تبدیل کند.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2319

به "ساخت یک مسجد با پرینتر سه بعدی در دبی، برای اولین بار در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت یک مسجد با پرینتر سه بعدی در دبی، برای اولین بار در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید