سامان دهی اقامتگاه های بوم گردی در ایلام

به گزارش مجله آزات وب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از سامان دهی اقامتگاه های بوم گردی استان در راستای توسعه گردشگری روستایی اطلاع داد.

سامان دهی اقامتگاه های بوم گردی در ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه.زاده روز 7 خرداد 99 با اعلام این خبر اضافه نمود: در حال حاضر در استان بیش از 40 اقامتگاه بوم گردی برای خدمات رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران فعال هستند.

او اضافه نمود: این ساماندهی بر اساس درجه بندی، نرخ گذاری، آموزش، رعایت شئونات اسلامی، ممنوعیت استعمال قلیان و ... در دستور کار نهاده شد و هرگونه تخلف از سوی اقامتگاه بوم گردی، بر اساس مقررات و ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

شنبهزاده با تأکید بر اینکه اقامتگاه های بوم گردی دارای مجوز باید در سامانه آمار و اطلاعات گردشگری ثبت نام نمایند، بیان نمود: با توجه به اهمیت نیروی آموزش دیده در تمامی تأسیسات گردشگری، هرگونه تمدید پروانه بهره برداری منوط به گذراندن دوره های آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری است.

او گفت: دست یابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و عشایری است که این امر مهم با به رسمیت شناختن اقامتگاه های بوم گردی و توسعه آن ها بر اساس استانداردها و ارکان گردشگری محقق می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با اشاره به این که توسعه اقامتگاه های بوم گردی برای توسعه گردشگری در استان انجام می گردد، گفت: گسترش اقامتگاه های بوم گردی زمینه های لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را باکیفیت مطلوب فراهم می نماید.

او هدف از تقویت بوم گردی را ایجاد زیرساخت های گردشگری در روستاها، توسعه کسب وکار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان مطرح کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1177

به "سامان دهی اقامتگاه های بوم گردی در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی اقامتگاه های بوم گردی در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید