220 هزار دانش آموز در استان قزوین سال تحصیلی را شروع می نمایند

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران، سالار قاسمی ظهر شنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تشریح اقدامات اجرا شده برای شروع سال تحصیلی جدید در استان اظهارداشت: سال جاری بیش از 220 هزار دانش آموز با همکاری 15 هزار و 700 معلم و فرهنگی تحصیل خود در دو هزار واحد آموزشی را با نشاط و شادابی شروع می نمایند.

220 هزار دانش آموز در استان قزوین سال تحصیلی را شروع می نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در استرالیا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

قاسمی بیان نمود: سال تحصیلی در روز چهارشنبه اول مهرماه در سراسر استان با بصدا درآمدن زنگ تعلیم و تربیت شروع می گردد و تعطیلی روز بعد آن مانع از بازگشایی در روز مقرر نیست زیرا هر روز تعطیل مدارس حدود 30 تا 40 میلیارد تومان خسارت می زند.

افراد توانمند و خوش فکر مدیر مدرسه می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین توضیح داد: در امسال محورهای مهمی برای حرکت آموزش و پرورش پیش بینی شده که برنامه ریزی،

تحول گرایی، نظارت، شادابی، توجه به نماز در اولویت واقع شده است.

وی اضافه نمود: با ارزیابی مدیران مدارس مصمم هستیم انتخاب و تغییر مدیران مدارس بر اساس شایستگی و تحول ایجاد شده در محیط های آموزشی باشد نه مسائل سیاسی و لیاقت مهمترین میزان انتخاب مدیران خواهد بود.

قاسمی گفت: افسردگی، نداشتن نشاط و شادابی و تنبلی از آفات تعلیم و تربیت است و اگر بخواهیم نشاط مدارس بالا برود باید در کنار آراستگی و زیباسازی محیط های آموزشی به نماز به عنوان یک کار تربیتی و معنوی مهم توجه جدی کنیم.

وی توضیح داد:بدون نماز هیچ نشاطی واقعی نخواهد بود و از نگاه ما هم یک مدرسه خوب مکانی است که نمازخواندن دانش آموزان، رفتار اسلامی، شادابی، مشارکت، کاهش افسردگی و نزاع در آن کاملا مشهود باشد و این موارد در ارزبابی موفقیت مدیران مورد توجه است.

بازگشایی باشکوه مدارس دغدغه همه مسئولان باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان نمود: بازگشایی باشکوه مدارس احتیاجمند همکاری و حمایت همه مدیران دستگاههای اجرایی است و از استاندار، معاونان، شهرداران، شوراهای شهری و روستایی، نمایندگان مجلس، دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان انتظار داریم در سال تحصیلی جدید مشارکت جدی داشته باشند.

وی اضافه نمود: با دستور استاندار محترم با تشکیل جلسه فوق العاده ای برای آماده شدن مدارس تمهیدات لازم اندیشیده شد و با تشکیل کمیته دانش آموزی بازگشایی تعداد 30 تا 40 دانش آموز نخبه و شاخص انتخاب شده اند تا دغدغه های خود را بگویند تا در برنامه ها لحاظ گردد.

قاسمی اظهارداشت: کمیته مردمی با مشارکت اولیاء دانش آموزان هم پیش بینی شده تا از ایده های همه گروهها برای سالی با نشاط استفاده کنیم و سال جدید را با اقامه نماز در همه مدارس شروع خواهیم کرد و با افتتاح هفت نمازخانه زمینه تقویت پیوند مدرسه، مسجد و منزل را فراهم می کنیم.

سه جشن باشکوه در اول مهرماه

وی اضافه نمود: جشن شکوفه ها در شهرستان البرز، جشن جوانه ها در مدرسه شهید بیگ زاده در آبیک و بازگشایی مدارس در دبیرستان فرزانگان قزوین برگزار خواهد شد.

پرسش مهر با موضوع هسته ای

قاسمی به حرکت ابتکاری پرسش مهر اشاره نمود و یادآورشد: امسال پرسش مهر با پیشنهاد استان قزوین در مورد موضوع هسته ای است و با برنامه ریزی انجام شده مرحله استانی آن هم برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: برای شروع سال تحصیلی در بعضی مناطق استان مانند شهرک مهرگان، شهرستان البرز، ناصرآباد، ملاصدرا و پونک با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم که در شهرک مهرگان در حال حاضر هفت مدرسه برای تحصیل چهار هزاردانش آموز آماده شده و در این زمینه نگرانی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان نمود: شهرک مهرگان در صورت استقرار همه ساکنان آن با جمعیت 100 هزارنفری به 56 مدرسه احتیاج دارد که امیدواریم با یاری خیرین و دستگاههای اجرایی و دولت این احتیاج بندریج تامین گردد.

قاسمی یادآورشد: کمبود نیروی انسانی از دیگر مسائل فعلی آموزش و پرورش است که با تامین اضافه کار و خرید خدمت آموزشی در 66 واحد آن را تامین خواهیم کرد.

وی گفت: در سال گذشته 200 هزار ساعت حق التدریس داشتیم و امسال هم همین میزان کمبود داریم که باید جبران گردد اما اولویت خریدخدمات آموزشی در مناطق محروم خواهد بود.

توزیع کتب درسی شروع شده است/ ثبت نام رایگان است

قاسمی در مورد توزیع کتب درسی هم بیان نمود: کتب مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در 250 کتابفروشی شروع شده و کتب پیش دبستانی به وسیله اینترنت ثبت نام می گردد و در مقطع فنی وحرفه ای هم آماده توزیع است.

وی اضافه نمود: ثبت نام در مدارس دولتی رایگان است و فقط هزینه بیمه و کتب درسی دریافت می گردد و یاری های دیگر باید داوطلبانه باشد اما در مدارس هیئت امنایی و تیزهوشان و غیر دولتی بر اساس تعرفه مشخص شده هزینه دریافت می گردد.

10 هزار دانش آموز ثبت نام ننموده اند

قاسمی گفت: از مجموع 220 هزاردانش آموز استان قزوین تقریبا بیشتر افراد ثبت نام نموده اند و فقط 10 هزار نفر به جامانده اند که در روزهای به جامانده

مراحل قانونی آنها طی خواهد شد.

وی نوسازی و بازسازی مدارس قدیمی و تخریبی را از اولویت های اداره دانست و گفت: امسال حدود 15 میلیارد تومان برای نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی و تامین سیستم گرمایشی مدارس استان دریافت و هزینه خواهیم کرد.

قاسمی در مورد باسواد کردن افراد بیسواد هم اظهارداشت: در استان حدود 30 هزار بیسواد داریم که هفت هزار نفر آنها اولیاء هستند که تحت پوشش قراردادن آنها در اولویت اصلی قرار گرفته است.

تشکیل کانون حرکات اصلاحی در قزوین

وی از تشکیل کانون حرکات اصلاحی در استان هم خبرداد و گفت: برای برطرف مسائل ناشی از بی تحرکی و خمودگی قامت دانش آموزان کانون حرکت اصلاحی در استان راه اندازی شده و این مرکز در سایر شهرستانها نیز فعال خواهد شد.

قاسمی اظهارداشت: استان قزوین در تمامی ارزیابی های انجام شده در بخش پرورشی و فرهنگی از رشد قابل قبولی برخوردار بوده و توجه به امور تربیتی در دستور کار مدیران واقع شده است.

وی گفت: یک میلیارد تومان برای هوشمند سازی مدارس در استان هزینه شده و تا به امروز از مجموع 1400 واحد آموزشی با 9 هزار کلاس درس حدود 15 درصد هوشمند شده که باید توسعه پیدا کند.

وی از تشکیل کارگروه شورای هماهنگی ترافیک هم خبرداد و اظهارداشت: در این کارگروه نرخ سرویس مدارس با 20 تا 25 درصد افزایش نسبت به سال قبل تصویب شده و ضمن بازدید از مناطق 14 گانه نسبت به سماندهی برنامه ها اقدام نموده ایم و خوشبختانه در هفته دولت 163 طرح آموزشی شامل مدرسه، نمازخانه، کتابخانه، سالن ورزشی و سیستم گرمایشی با 33 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

11 میلیارد تومان برای تجهیز ونوسازی اردوگاه یانس آباد اختصاص یافت

قاسمی با اشاره به اردوگاه بزرگ یانس آباد گفت: این اردوگاه بزرگ 140 هکتاری ظرفیت بسیار خوبی برای برگزاری برنامه های فرهنگی، آموزشی، تربیتی و رفاهی است و در صورت تجهیز و نوسازی می تواند به عنوان بزرگترین اردوگاه کشور مورد استفاده مطلوب قرار گیرد.

وی اضافه نمود: این مجموعه 100 واحد ساختمانی و 50 سوئیت ویلایی دارد و از نظر آب و هوایی و منابع طبیعی بی نظیر است و در صورت بازسازی

می تواند بخش زیادی از احتیاجهای فرهنگی استان و کشور را تامین کند.

قاسمی اظهارداشت: در سفر هفته گذشته معاون رئیس جمهور به قزوین با پرداخت 11 میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی این اردوگاه موافقت شد که امیدواریم امسال عملیات اجرایی پروژه شروع گردد.

وی بیان نمود: در صورت اتصال جنوب و شمال این اردوگاه می توان یک پیست دوچرخه سواری مدرن و بزرگ در این اردوگاه تاسیس کرد که در کتنار سالن آمفی تئاتر و مرکز پذیرایی این مکان به مجموعه گردشگری و رفاهی هم تبدیل خواهد شد.

نقل و انتقال 500 معلم در استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: یکی از دغدغه های معلمان موضوع جابجایی و انتقال آنها به مدارس مورد تقاضاست که از مجموع 1300 درخواست انتقال فرهنگیان تا به امروز 500 جابجایی انجام شده است.

وی توجه به تقویت بنیه علمی دانش آموزان را مهم دانست و گفت: امسال چهار دانش آموز در رتبه های زیر 100 قرار گرفتند و در سال گذشته با 12 پایگاه کنکور زمینه حمایت از این افراد نخبه و ممتاز فراهم شد.

قاسمی همچنین تنبیه بدنی دانش آموزان را ممنوع اعلام نمود و گفت: برخورد فیزیکی با دانش آموزان با هر عنوان ممنوع است و با متخلفان بشدت برخورد خواهیم کرد و معلمان موظفند درصورت تخلف انضباطی دانش آموز براساس ائین نامه انضباطی عمل نموده و مجازات تذکر شفاهی، کتبی، طرح در جلسه شورای معلمان، جابجایی از مدرسه و منطقه، اخراج موقت سه روزه و در نهایت اخراج قطعی را در موارد استثنایی اعمال نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در سرانجام در مورد تحصیل دانش آموزان اتباع بیگانه هم گفت: در حال حاضر زمینه تحصیل برای دانش آموزان اتباع بیگانه دارای کارت اقامت مجاز و بدون مجوز فراهم است و چهار هزار دانش آموز کشورهای بیگانه از خدمات آموزشی و پرورش استان استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 885

به "220 هزار دانش آموز در استان قزوین سال تحصیلی را شروع می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "220 هزار دانش آموز در استان قزوین سال تحصیلی را شروع می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید