سرمربی تیم ملی هندبال: بحرین باخت تا ایران به نیمه نهایی نرسد

به گزارش مجله آزات وب، سرمربی تیم ملی هندبال ایران در خصوص عملکرد تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک توضیحاتی ارائه داد.

سرمربی تیم ملی هندبال: بحرین باخت تا ایران به نیمه نهایی نرسد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی هندبال ایران با سه پیروزی، یک تساوی و یک شکست در صندلی پنجم مسابقات انتخابی المپیک نهاده شد و از رسیدن به المپیک 2020 بازماند.

علیرضا حبیبی، سرمربی تیم ملی در گفت وگو با خبرنگاران به عملکرد ایران در این مسابقات اشاره نمود و گفت: قهرمانی دنیا و المپیک دو رویداد مهم در دنیا هستند که انتخابی آنها در آسیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که همه تیم ها با برنامه ریزی بلند مدت خود را برای حضور در این مسابقات آماده می نمایند. علاوه بر این مسابقات انتخابی قهرمانی دنیا به فاصله بسیار کم بعد از انتخابی المپیک برگزار می شود.

حضور ایران در گروه فینالیست ها

او در خصوص گروه ایران در انتخابی المپیک بیان نمود: ایران در گروه سختی قرار داشت. کره جنوبی پرافتخارترین تیم قاره آسیا است و بحرین هم در سال های اخیر قهرمانی مسابقات آسیا را از آن خود نموده است. همچنین این دو تیم در مسابقات قهرمانی دنیا 2019 حضور داشتند و تدارکات خوبی داشتند در حالی که تیم ایران بعد از بازی های آسیایی جاکارتا برنامه خاصی نداشت.

سرمربی تیم ملی به تغییرات فدراسیون در چند سال اخیر اشاره و بیان نمود: در چند سال گذشته فدراسیون ایران دچار تغییرات مدیریتی بود و از خرداد ماه امسال و در حالی که پنج ماه تا مسابقات زمان داشتیم، کار را آغاز کردیم. علاوه براین از آنجایی که حضور لژیونرهایمان در هاله ای از ابهام بود بیشتر بازیکنان جوان را به کار گرفتیم. با این حال چند روز قبل از مسابقات چند نفر از لژیونرهایمان به تیم اضافه شدند.

او در خصوص بازی های تدارکاتی تیم ملی گفت: قبل از آغاز مسابقات دو بازی تدارکاتی با قطر و دو بازی با تیم های باشگاهی این کشور داشتیم که به ما یاری زیادی کرد تا به هماهنگی نسبی برسیم و بازیکنان با قرار دریافت در شرایط مسابقه تجربه ای نسبی به دست بیاورند.

باخت بحرین معادلاتمان را بهم زد

حبیبی به عملکرد ایران برابر تیم هایکره جنوبی و بحرین اشاره نمود و گفت: با شکست کره جنوبی که قدرتمندترین تیم آسیا است و الان به فینال رسیده شگفتی ساز شدیم و از طرفی دیگر با بحرین که او هم با شکست قطر شگفتی خلق کرد، در یک بازی پایاپای با سه گل باختیم. متاسفانه به دلیل شرایطی که بین سه تیم اول به وجود آمد صعود نکردیم. تیم ما با یک باخت مقام پنجم را به دست آورد و این موضع از نظر روحی و روانی شرایط سختی را برایمان ایجاد کرد.

او در ادامه اضافه نمود: باخت بحرین مقابل کره جنوبی تمام معادلات مان را به هم ریخت چون در صورت پیروزی بحرین ما با یک مساوی صعود می کردیم اما از صعود بازماندیم. با این حال بازیکنانمان علی رغم ناهماهنگی هایی که وجود داشت با کوشش زیاد چهره خوبی را از ایران به نمایش گذاشتند و نتایج خوبی را هم کسب کردند.

حبیبی به برنامه آماده سازی تیم ملی اشاره نمود و گفت: برنامه آماده سازی تیم ملی از بازی های آسیایی جارکارتا رها شد و فدراسیون درگیر تغییرات مدیریتی بود به گونه ای که در سه سال گذشته حدود 6 مدیر عوض کرد. با این حال انتخابات فدراسیون اسفند برگزار گردید و از خرداد امسال اردوها را شرع کردیم. در این شرایط بازیکنان بعد از سه ماه استراحت به اردو آمدند و در ادامه درگیر لیگ و مسابقات باشگاهی شدند. علاوه بر این مسائل اقتصادی باعث شد تا همچون دوره های قبل اردوهای خارجی نداشته باشیم.

بحرین باخت تا ایران به مرحله بعد صعود نکند

او در خصوص تیم بحرین گفت: با اینکه بحرین قدرتمند است و به فینال رسید اما در صورت پایین بودن اشتباهاتمان توانایی شکست این تیم را داشتیم. بحرین در بازی با کره حساب نموده بود که اگر با اختلاف یک گل نتیجه را واگذار کند باز هم به عنوان سرگروه صعود می نماید و ایران حذف می شود. نمی خواهم اسم تبانی را به کار برم اما در صورتی که می توانست برنده بازی باشد اما ترجیح داد بازی را واگذار کند تا ایران از صعود به مرحله بعد بازبماند. بعد از این اتفاق تمام امیدمان برای صعود از دست رفت و همین باعث شد تا بازی با تیم کویت برایمان مهم نباشد چون در صورت پیروزی یا شکست باز هم باید برای پنجمی مسابقه می دادیم.

حبیبی در ادامه اضافه نمود: اگر اردوهای مستمر و بازی تدارکای خوب برگزار می کردیم و امکان استفاده از تمام پتانسیل مان را داشتیم شاید الان در فینال بودیم. تیم ایران بعضی از بازیکنان خوب خود مثل علیرضا موسوی، سعید حیدری راد، پویا نوروزی نژاد، امین یوسفی نژاد و چند بازیکن جوان که در لیگ های اروپایی بازی می نمایند را نداشت. اگر آنها بودند شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه صندلی تیم ایران در بازی های آسیایی جارکاتا و انتخابی المپیک تغییر نداشته است، بیان نمود: پیشرفت را از نظر صندلی نبینید بلکه باید به این توجه کنید که تیم ملی در دوره های قبل با صرف هزینه های زیاد برای مربیان خارجی و اردوهای خارجی پنجم آسیا شد اما این دوره با اردوی کوتاه، بدون بازی تدارکاتی خوب و نداشتن تمام بازیکنان فقط با یک باخت مقام پنجم را به دست آورد. شاید مقام همان باشد اما باید به چگونگی کسب این مقام هم توجه کرد. ما تنها با یک شکست و به دلیل نتیجه بازی بحرین و کره به مرحله بعد صعود نکردیم.

افراد زیادی فکر می کردند ایران کیسه توپ است

حبیبی دلیل تنها شکست ایران مقابل بحرین را اشتباهات تکنیکی مطرح کرد و گفت: اشتباهات تاکتیکی زیادی داشتیم و اگر اشتباهاتمان کمتر بود برابر بحرین می توانستیم برنده باشیم یا عملکرد بهتری از خود ارائه دهیم. تمام اشتباهات تیم را تعیین و آنالیز کردیم. برای قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات دنیای که در ماه های آینده برگزار می شود با داشتن بازی تدارکاتی قوی و حضور لژیونرها قطعا نتیجه بهتری به دست می آید.

او برطرف مشکل تکنیکی بازیکنان را وظیفه باشگاه ها دانست و بیان نمود: بازیکنان در تیم ملی باید از نظر آمادگی جسمانی و تکنیکی در حد مطلوب باشند و در اردوها فقط روی بحث تاکتیکی و هماهنگی کار شود نه اینکه تیم ملی با اردوهای کوتاه خود برای آمادگی جسمانی و مسائل تکنیکی که پایه هندبال است، وقت بگذارد. این به سیستم آموزش هندبال کشور و فعالیت بازیکنان در سطح باشگاه ها و لیگ برمی شود. در نتیجه باید در سیستم آموزش پایه کشور بازنگری داشته باشیم و مربیان لیگ، بازیکنان را به سطح تکنیکی مطلوب ارتقاء دهند تا در تیم ملی مشکل تکنیک و آمادگی جسمانی مطرح نباشد.

سرمربی تیم ملی از بازیکنان، فدراسیون و کسانی که به تیم یاری کردند، تشکر کرد و گفت: از بازیکنان به خاطر زحماتشان تشکر می کنم. می دانم تعدادی از آنهاعلی رغم مصدومیت در مسابقات، تیم را تا لحظه آخر همراهی کردند. در بازی آخر با کویت هم چند آسیب دیده داشتیم و در آغاز بازی هم مجتبی حیدرپور و جلال کیانی مصدوم شدند و امکان ادامه مسابقه را نداشتد اما با این وجود برنده شدیم. علاوه بر این از فدراسیون، باشگاه ها و تمام اهالی هندبال و رسانه که تیم ملی را همراهی کردند، تشکر می کنم. برخلاف نظر افراد زیادی که فکر می کردند ایران کیسه گل می شود اما چهره خوبی از خود نشان دادیم که شایستگی حضور در فینال را داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 532

به "سرمربی تیم ملی هندبال: بحرین باخت تا ایران به نیمه نهایی نرسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی هندبال: بحرین باخت تا ایران به نیمه نهایی نرسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید