سفر به بیروت، عروس خاورمیانه

به گزارش مجله آزات وب، بیروت شهری بندری در کنار دریای مدیترانه است و در بدو ورود به این شهر، آن را شایسته القابی چون عروس خاورمیانه و عروس همواره بهار خواهید دید.

سفر به بیروت، عروس خاورمیانه

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا تابستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

خیابان های سنگ فرش شده، مجسمه های چند هزارساله، صخره ها و کوه های همواره سبز، ساحل آفتابی و حتی مردمانی که با عقاید و سبک زندگی متفاوت در همسایگی یکدیگر زندگی می نمایند، باعث شده تا بیروت لقب عروس خاورمیانه را از آن خود کند. بخش گردشگری خبرنگاران اینبار به معرفی دیدنی های بیروت پرداخته است. با ما همراه باشید.

موزه ملی

مجموعه ای گسترده از 100 هزار اثر باستانی و قرون وسطایی به دست آمده از حفاری های اطراف لبنان در موزه ملی بیروت به نمایش گذاشته شده است. این موزه همچنین دارای باارزش ترین مجموعه آثار فنیقی در دنیا است. موزه ملی بیروت در جنگ داخلی لبنان تخریب و در سال 2011 به طور کامل بازسازی شد.

کلیسای بانوی ما

کلیسای بانوی مقدس ما یا کلیسای سیده لبنان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری بیروت و از مهم ترین مکان های زیارتی لبنان است که برای احترام به مریم مقدس ساخته شده است. مجسمه مریم مقدس مشرف بر شهر جونیه، چشم انداز وسیعی از مناطق اطراف را به نمایش می گذارد.

صخره های کبوتر

صخره های کبوتر در منطقه تاریخی روشه، یکی از گنجینه های طبیعی لبنان و از دیدنی های بیروت به شمار می رود. در منطقه اطراف این صخره ها، شواهدی از وجود انسان های باستانی به دست آمده است. گردشگران می توانند در مسیرهای پیاده روی روشه، قدم بزنند و از تماشای مناظر شگفت انگیز اطراف لذت ببرند.

موزه سرسق

موزه سرسق موزه اصلی هنرهای معاصر بیروت و محل نگه داری آثار فرهنگی لبنانی است. این موزه در یک ویلای خصوصی واقع در یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی بیروت قرار گرفته است. ساختمان موزه سرسق، نمونه ای تمام عیار از معماری قدیمی لبنانی است؛ این ساختمان را خانواده سرسق در قرن 19 میلادی بنا کردند و امروزه به یکی از جاهای دیدنی بیروت تبدیل شده است.

دانشگاه آمریکایی بیروت

دانشگاه آمریکایی بیروت با قدمت 152 سال، یکی از 300 دانشگاه برتر دنیا است. این دانشگاه دارای موزه باستان شناسی، باغ های گیاه شناسی، ساختمان های تاریخی و همچنین یک ساحل اختصاصی است. موزه باستان شناسی دانشگاه آمریکایی بیروت در سال 1868 افتتاح شد و قدیمی ترین موزه باستان شناسی در خاورمیانه است و بازدیدنمایندگان بسیاری را به خود جذب می نماید.

بعلبک

شهر باستانی بعلبک یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث دنیای یونسکو است که در دره بقاع و در فاصله دو ساعت و نیم از بیروت واقع شده است. معبد رومی باکوس، یکی از آخرین ساختمان های رومی در دنیا، از برجسته ترین بخش های این شهر است. این معبد در بیش از 1800 سال پیش برای احترام به یکی از خدایان رومی ساخته شد. هر سال در محوطه جلوی معبد، جشنواره تاریخی و باستانی بعلبک برگزار می گردد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 795

به "سفر به بیروت، عروس خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به بیروت، عروس خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید