سکوت فرهاد مجیدی خاتمه شکسته شد ، می دانستم طرفداران استقلال از من ناراحت می شوند اما حالا من خوشحالم

به گزارش مجله آزات وب، سرمربی الاتحاد کلبا اولین مصاحبه خودش را پس از رفتن از ایران انجام داد.

سکوت فرهاد مجیدی خاتمه شکسته شد ، می دانستم طرفداران استقلال از من ناراحت می شوند اما حالا من خوشحالم

به گزارش خبرنگاران آنلاین، فرهاد مجیدی سرمربی فصل گذشته استقلال پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، از جمع آبی ها جدا شد و به اتحاد کلبا امارات پیوست. مجیدی یکشنبه شب مهمان برنامه ضربة البدایة از شبکه الریاضیة امارات بود.

مجری این برنامه تبادل نظر را با این صحبت ها آغاز کرد: من فرهاد را بیش از 21 سال است می شناسم و اولین تبادل نظری ما به سال 2001 بازمیگردد. در آن تبادل نظر که فرهاد تازه به امارات آمده بود، درباره شخصیت او صحبت کردیم. او چه در داخل و چه خارج از زمین، یک شخصیت خاصی دارد که آدم دوست دارد همیشه با او صحبت کند. فرهاد در لیگ ما دستاورد بزرگی دارد و در 4 تیم مطرح امارات بازی نموده و به قهرمانی آسیا رسیده است. او بازیکن بزرگی است و در لیگ ایران به دستاورد فوق العاده ای با استقلال رسید. او یک مربی جوان است.

*فرهاد بازیکن چگونه وارد عرصه مربیگری شد؟ در کجا کار کردی که توانستی به سرمربیگری استقلال برسی و یکی از برترین تیم های ایران را راهنمایی کنی؟

سال آخری که در الغرافه با آقای برونو متسو کار کردم، ایشان به من پیشنهاد آغاز کار مربیگری را داد. وقتی که فوتبالم تمام شد، راهی لندن شدم و دوره های مربیگری را گذراندم. چهار سال در انگلیس کلاس های مربیگری را پشت سر گذاشتم. پس از آن به وسیله یکی از دوستانم 8 ماه را در تیم زیر 17 ساله های اسپانیول کار کردم. سپس تیم ملی زیر 23 سال ایران را راهنمایی کردم و در ادامه سرمربیگری استقلال را برعهده گرفتم.

*در میان این تیم ها، سطح اسپانیول از همه بالاتر بود. آیا این تیم در سرنوشت تو مشخص کننده بوده است؟ بخصوص اینکه تیم زیر 17 ساله ها بود و تو روی تیم بزرگسالان اشراف داشتی.

متسو خیلی به من تأکید داشت اگر می خواهم مربیگری را آغاز کنم، ابتدا روی تیم های پایه کار کنم و این فرصت پیش آمد که با تیم زیر 17 ساله های اسپانیول کار کنم. خیلی دوست داشتم در آنجا کارم را ادامه دهم ولی چون سرمربی استقلال (استراماچونی) جدا شده بود، از من خواستند به این تیم ملحق شوم و چون دیدم استقلال به من نیاز دارد، کار مربیگری را از آنجا آغاز کردم.

*اولین تجربه بزرگت در ایران با استقلال بود. از این مسئله ترسی نداشتی؟

در کل در زندگی ام چالش ها را خیلی دوست داشته ام. زمانیکه سرمربی استقلال شدم، شاید خیلی از طرفداران که من را دوست داشتند، از من خواستند که این پیشنهاد را قبول نکنم و از صحنه مربیگری کنار بروم. ولی همیشه این چلنج ها را در زندگی ام دوست دارم. یعنی همیشه دوست دارم تجربه تازه و کاری که خیلی ها می گویند از عهده اش برنمی آیی را انجام دهم. سپس با استقلال در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کردیم و توانستیم الریان قطر را 5 بر صفر شکست دهیم. حضور در استقلال برای من تجربه خوبی بود. می دانید که استقلال یک تیم بزرگ است و واقعا شرایط مربیگری در تیم های بزرگ خیلی سخت است. ولی خدا را شکر توانستم پیروز شوم. الان نیز در پی یک تجربه تازه در عرصه مربیگری هستم و به همین علت به فوتبال امارات آمده ام.

* می خواهم درباره انتقالت به اتحاد کلباء بپرسم. مذاکرات و تصمیم گیری چگونه بود؟ برای جدایی خیلی سریع تصمیم گرفتی به فوتبال امارات بیایی یا این فرایند زمان برد؟

واقعیت این است که جدا شدن از باشگاه استقلال برایم خیلی سخت بود. من شب ها به این مسئله فکر کردم و طرفداران باشگاه استقلال را در ذهنم داشتم. چون می دانستم با جدایی من ممکن است دلخور شوند ولی فوتبال حرفه ای این را می طلبد دوره های دیگری را ببینید و فضاهای دیگر را تجربه کنید. وقتی که باشگاه اتحاد کلباء با من صحبت کرد، روی این پیشنهاد فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که می توانم مربیگری ام را در کشور دیگری ادامه دهم. این دریچه تازهی به روی مربیگری من بود. اکنون خرسندم چون کشور امارات برای من جای تازهی نیست. من و خانواده ام سالهاست در این کشور زندگی می کنیم. هر دو فرزند من در امارات به جهان آمده اند و در اینجا به مدرسه می فرایند. به همین علت از این پیشنهاد استقبال کردم. خیلی خرسندم که مربیگری ام را در کشور امارات ادامه می دهم.

*می خواهم درباره تیم تازهت اتحاد کلباء صحبت کنی. این تیم در چه سطحی است و چقدر برای آغاز لیگ آماده هستید؟

من 2 ماه است که با تیم اتحاد کلباء تمرین می کنم و نکات منفی و مثبت زیادی را در این مدت دیدم. ولی دوست دارم درباره چیزهای مثبت صحبت کنم. قبلا در فضای فوتبال امارات کار نموده ام. مدیران باشگاه افراد بسیار خوبی هستند. کسانی که در امر اداره باشگاه هستند، قبلا فوتبالیست بوده اند و کار کردن با آنها بسیار لذت بخش است. نکته دیگری که خیلی من را خرسند نموده، جوانان تیم هستند که من را به آینده امیدوار نموده است. در تبادل نظریی که با آقای علی کانو مدیر باشگاه داشتم، از او خواستم که بازیکنان جوان بیشتری را به تیم بیاورند و اینها را به فوتبال امارات معرفی کنیم. بازیکنانی مانند: ناصر، سلطان عادل، ولید و... این افراد آینده درخشانی در فوتبال دارند و می توانند برای تیم ملی امارات مثمر ثمر باشند.

*برنامه لیگ اعلام شده است. در هفته های اول باید به مصاف تیم های البطائح، الوحده، الظفره، العین و شباب الاهلی بروید. برنامه 5 هفته ابتدایی را سخت و سخت می بینی یا برایت فرقی ندارد با چه تیم هایی روبرو می شوی؟

چون هنوز این تیم ها در لیگ امارت بازی انجام نداده اند، شناخت کاملی روی آنها ندارم. ولی فکر می کنم بعد از برگزاری سه هفته نخست، لیگ بخاطر بازی های تیم ملی امارات متوقف خواهد شد. با بازیکنان صحبت نموده ام، سه بازی با تیم های البطائح، الوحده و الظفره بازی داریم. فکر می کنم 9 امتیاز را بگیریم.

* منظورت این است 9 امتیاز را از 5 هفته نخست بگیری؟

نخیر، از 3 بازی!

* تا این حد اطمینان داری؟

مطمئن باشید که تیم ما توانایی لازم را دارد و می دانم از 3 بازی نخست، 9 امتیاز را می گیریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2248

به "سکوت فرهاد مجیدی خاتمه شکسته شد ، می دانستم طرفداران استقلال از من ناراحت می شوند اما حالا من خوشحالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت فرهاد مجیدی خاتمه شکسته شد ، می دانستم طرفداران استقلال از من ناراحت می شوند اما حالا من خوشحالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید