شگفت انگیزترین استخرهای طبیعی جهان کدامند؟

به گزارش مجله آزات وب، تابستان، فصل زیبایی در سال است. سواحل با فریاد زدن شما را به سمت خود می کشانند، داشتن پیک نیک زیر آفتاب لذت بخش تابستان، همه چیز را زنده تر و درخشان تر جلوه می دهد.

شگفت انگیزترین استخرهای طبیعی جهان کدامند؟

با وجود طوفان های گرمسیری و ورود موج گرما، رفتن به دل طبیعت و استفاده از این طراوت و زیبایی، راهی برای خنک کردن خود در طول تابستان است. اگر از خنک شدن زیر کولر و فعالیت های تکراری تابستانی خسته شده اید، باید بدانید که برخی از زیبا ترین مناطق شنای طبیعی در سراسر دنیا انتظار شما را می کشند.

در میان آسمان نیلگون، آبی به رنگ زیبای فیروزه ای که توسط کوه و جنگل احاطه شده است، به صورت طبیعی و خود جوش، خودنمایی می کنند. این ها استخر هایی مناسب برای شنا هستند که نوعی جواهر طبیعی محسوب می شوند. این زیبایی طبیعی، قدرت طبیعت را نشان می دهد که تجربه ای باور نکردنی است. در این مقاله با برخی از این استخر های طبیعی در سراسر دنیا آشنا خواهیم شد:

هیرو ال آگوآ (Hierve el Agua)، اوآکساکا (Oaxaca)، مکزیک

استخر طبیعی هیرو ال آگوآ در اوآکساکا، مکزیک، نه تنها یک جاذبه طبیعی محبوب نزد مسافران است، بلکه یکی از عجایب زمین و طبیعت به شمار می آید. هیرو در زبان اسپانیایی به معنای جوشاندن است، پس اگر به مکزیک سفر کردید، شانس دیدن این استخر های طبیعی را از دست ندهید. این استخر آب خود را از آبشاری زیبا تامین می کند. آب آبشار ها معمولا سفید است، اما دو استخر طبیعی که در لبه صخره های آبشار شکل گرفته، دارای آبی به رنگ سبز و آبی است. این استخر ها دارای چشم اندازی فوق العاده و بی نظیر هستند. هزاران نفر در طول تابستان برای لذت بردن از این استخر طبیعی به مکزیک سفر می کنند تا شاهکار خلقت را ببنید.

استخر طبیعی گیولا (Giola Natural Pool)، جزیره تاسوس (Thassos Island)، یونان

استخر طبیعی گیولا در یونان، قطعا باید یکی از مکان هایی باشد که در طول زندگی به آنجا سفر کنید. تالاب گیولا که در نزدیکی روستای استریس واقع شده است، در واقع مخزن آب طبیعی است که در اثر جدا شدن قسمتی از ساحل به وسیله صخره ها از دریا، به یک استخر طبیعی تبدیل شده است. با هر موجی که ساحل را نوازش می کند، آب این استخر هم پر می شود. این فرصتی ناب و منحصر به فرد در دل طبیعت است. شاید رفتن به استخر گیولا سخت باشد، اما در انتها پاداش این زحمت را از زیبا یی های طبیعت دریافت خواهید کرد.

استخر شیطان (Devils Pool)، آبشار ویکتوریا، زامبیا

استخر شیطان در نزدیکی آبشار ویکتوریا در زامبیا، برای کسانی که دارای جرات زیادی هستند کاملا مناسب است. زمانی که در هتل هستید، می توانید تصمیم بگیرید و با قایقی به دل رودخانه زامبی بزنید. بعد از طی کردن مسیری هیجان انگیز به بالای آبشار ویکتوریا خواهید رسید. حال ماجراجویی شما در اوج هیجان آغاز خواهد شد. برای رسیدن به این استخر طبیعی کمی نیاز به شنا و پیاده روی در میان صخره ها خواهید داشت. ترسناک ترین استخر طبیعی دنیا که بر فراز ارتفاع 100 فوتی واقع شده و به همین سبب نام استخر شیطان را به آن داده اند. اگر عاشق هیجان هستید، دیگر نگران نباشید و لذت ببرید، زیرا راهنمایان سفر ایمنی شما را تضمین می کنند.

استخر طبیعی پری (Fairy Pools)، جزیره اسکایپ، اسکاتلند

در نزدیکی روستای کربوست (Carbost) در جزیره اسکایپ، به وسیله یکی کشتی به راحتی می توانید خود را به استخر طبیعی پری برسانید. اینجا، مکانی فوق العاده محبوب نزد مسافران و دوست داران عکاسی است. به راحتی می توان گفت این استخر طبیعی، یکی از مکان های جادویی و زیبا در اسکاتلند است. زیبا ترین مکان روی زمین با آبی شفاف که برای ماجراجویی ایده آل است. استخر طبیعی شگفت انگیز و ماندگار که گویی فرای طبیعت است را فقط در سفر به اسکاتلند باید دید و تجربه کرد.

لاگونا ایل دودا (Laguna el Dudu)، کابررا (Cabrera)، جمهوری دومینیکن

این تالاب آبی در جمهوری دومینیکن، جاذبه ای هیجان انگیز و عمدتا ناشناخته که در سواحل شمالی این سرزمین واقع شده است. بر خلاف دیگر استخر های طبیعی که برای وارد شدن به آن کار دشواری در پیش نداشتید، برای رفتن به داخل این استخر طبیعی، لاگونا ایل دودا، باید پرشی از ارتفاع 32 فوتی داشته باشید که هر کسی جرات آن را نخواهد داشت. اما ما یک راز را به شما خواهیم گفت، در کنار صخره ها به سمت آب، پله هایی وجود دارد که می توانید از آن ها برای رسیدن به استخر استفاده کنید. پس برای رفتن به جمهوری دومینیکن مردد نباشید.

گروتا دلا پوسیا (Grotta della Poesia)، روکا وچیا (Roca Vecchia)، ایتالیا

استخر طبیعی گروتا دلا پوسیا، که با نام غار اشعار هم شناخته می شود، در روکا وچیا، ایتالیا واقع شده است. این تنها جواهر طبیعی این کشور نیست اما قطعا یکی از بهترین ها است. بین جاذبه های باستانی و مکان های تاریخی، بازدید از این زیبایی طبیعی باور نکردنی را از دست ندهید. چاله ای 100 فوتی در لبه دریا که سالیان متمادی محلی مناسب برای شنای دوست داران سفر است. نام این استخر طبیعی برگرفته از داستان شاهزاده خانمی است که عاشق گروتا دلا پوسیا بوده است، در مورد این زن تا به حال شعر و داستان های فراوانی گفته شده است.

آبشار هاواسو (Havasu Falls)، آریزونا، آمریکا

آبشار هاواسو در آریزونا، مقصد اصل و مهم برای مسافران کوهنوردی است که برای دیدن این آبشار زیبا با آب، آبی و سبز رنگ، لحظه شماری می کنند.هر ساله بیش از پنج میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. اما در انتهای این آبشار در عمق دره ای 35 مایلی، با یکی از شگفتی های طبیعت روبرو خواهید شد. این آبشار دارای چشم اندازی نفس گیر است، اما اگر می خواهید تجربه شنا در استخری طبیعی را به دست آورید، باید کمی پیاده روی داشته باشید. پیاده روی و کوهنوردی نیز در این نقطه دنیا، بسیار مشهور است.

لاس گریتاس (Las Grietas)، جزایر گالاپاگوس (Galapagos Islands)، اکوادور

لاس گریتاس، یک راه عالی برای تجربه زیبایی و حیات وحش در جزایر گالاپاگوس، اکوادور است. همان طور که از صحرا عبور می کنید و به جنگلی می رسید که ساختار آن توسط مواد مذاب آتشفشانی شکل گرفته است، با یکی از زیبایی های منحصربه فرد طبیعت روبرو می شوید. مجموعه ای که از شکاف های آتشفشانی به وجود آمده و به معنای واقعی یک ترک است. اگر به اکوادور سفر می کنید، شنا در آب های خیره کننده لاس گریتاس را از دست ندهید.

غار سنگ مرمر، پاتاگونیا (Patagonia)، شیلی

این غار سنگ مرمر در شیلی، از تونل و ستون هایی تشکیل شده که بیش از 6000 سال پیش توسط امواج ساخته شده است. این غار شگفت انگیز در دریاچه کاررا (Carrera) در مرز شیلی-آرژانتین قرار گرفته و دارای دیواره هایی به رنگ آبی و خاکستری است که ترکیب آن دو، خالق رنگ فیروزه ای زیبایی است. همین ترکیب رنگ باعث شده رنگ آبی که در غار وجود دارد شبیه به آب های یخ زده باشد. اگر به شیلی سفر کردید، بازدید از این غار را باید حتما در برنامه سفر بگنجانید. گشت وگذار با قایق و تور های تفریحی به داخل این غار امکان پذیر است.

فیرودا (Firveda)، گالیسیا (Galicia)، اسپانیا

گالیسیا، جایی است که فیرودای زیبا را خواهید دید. گالیسیا، با شکوه و همراه با تپه های به هم پیچیده در کنار روخانه ای کریستالی قرار گرفته است و همگان، همیشه آن را کشوری با رودخانه ای شنی شناخته اند. تداخل رودخانه و آبشار، استخری طبیعی و زیبا ایجاد کرده که برای شنا در تابستان شبیه به یک بهشت است. از سوی دیگر در کوه پایه های اسپانیا واقع شده است که پر از دیدگاه های چشم نواز است. این مقصد ارزشمند را حتما در لیست سفر خود جای دهید. سفر به اسپانیا برای کسب تجربه ای باور نکردنی در یکی از زیبا ترین استخر های طبیعی دنیا را از دست ندهید.

منبع: کجارو / ecophiles.com
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 819

به "شگفت انگیزترین استخرهای طبیعی جهان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین استخرهای طبیعی جهان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید