طلوع و غروب خورشید در استون هنج را زنده تماشا کنید

به گزارش مجله آزات وب، سایت stonehengeskyscape امکان تماشای زنده 360 درجه ای طلوع و غروب خورشید و حرکت سیاره ها در استون هنج را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

طلوع و غروب خورشید در استون هنج را زنده تماشا کنید

هزاران نفر طبق یک سنت باستانی هنگام انقلاب تابستانی در استون هنج جمع می شوند، اتفاقی که بسیاری از مردم کره زمین آروزی آن را دارند.

برای مشاهده این جاذبه پنج هزار ساله هنگام طلوع خورشید در بلندترین روز امسال، روش بسیار مدرنی معرفی شده است. علاقه مندان می توانند ازطریق پوشش ویدئویی زنده در سایت www.stonehengeskyscape.co.uk، طلوع خورشید استون هنج را در تمام طول سال تماشا کنند. در این ویدئو، نمایش زنده 360 درجه ای همراه با نمایی از آسمان پشت استون هنج پیشکش بینندگان می شود، به طوری که می توانند طلوع و غروب خورشید و حرکت سیاره ها را تماشا کنند، انگار که خودشان درست در وسط این سازه تاریخی ایستاده اند.

بااینکه موقعیت مریخ، عطارد و ناهید در استون هنج مشخص شده است، اما نپتون، اورانوس و پلوتون را دربرنمی گیرد، چراکه این سیاره ها را نمی توان با چشم غیرمسلح مشاهده کرد و تا پس از ساخت استون هنج، کشف نشده بودند. سوزان گرینی، مورخ ارشد میراث انگلیسی، می گوید:

مردم عصر نوسنگی، استون هنج را برای همترازشدن با خورشید ساختند و معتقد بودند که آسمان ها به اندازه محیط اطراف شان حائز اهمیت هستند. در انقلاب تابستانی ما به یاد تغییر ساعات روز می افتیم، اما تغییر فصول، گام های ماه و حرکات خورشید احتمالاً در بسیاری از جنبه های کاربردی و معنوی زندگی مردم نوسنگی مهم بوده است. مایه خوشحالی است که توانستیم استون هنج را مجدداً به دوران اوج خود برگردانیم.

مگی آدرین پوکوک، دانشمند فضایی، می گوید:

سایت استون هنج اسکای اسکیپ، درکی خارق العاده از زندگی اجدادمان را در اختیار ما می گذارد و شاید بتواند مردم سراسر جهان را ترغیب کند تا علاوه بر تماشای استون هنج از سایت، بیرون بروند و به آسمان نگاهی بیندازند.

تئوری های متعددی درباره علت ساخت استون هنج مطرح است، هرچند طراحی این حلقه اسرارآمیز از سنگ های ایستاده که برخی از آن ها تا 9 متر نیز ارتفاع دارند، نشانه ای از آغاز ستاره شناسی است و با انقلاب تابستانی و زمستانی در نیم کره شمالی زمین، از همان زمان آغاز آن، ارتباط دارد. صبح جمعه 10 هزار نفر خود را به این منطقه رساندند تا طلوع خورشید انقلاب تابستانی امسال را به نظاره بنشینند.

در صبحی با هوای صاف، خورشید ساعت 4:52 برفراز سنگ هیل، استون هنج، طلوع می کند که در جهت منتهی به این دایره سنگی تاریخی قرار گرفته است. سپس اشعه صبحگاهی خورشید مستقیماً به مرکز این سازه می تابد.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2177

به "طلوع و غروب خورشید در استون هنج را زنده تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلوع و غروب خورشید در استون هنج را زنده تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید